Nagy a feneked?
Hosszú életed lesz!
Jóval egészségesebb a méretes hátsó, mintha hasra híznál. Segítségével elkerülhetők a keringési rendszert érintő betegségek.

Ez is érdekelhet

Megvan, melyik a legjobb játék a gyereknek! (x)

Tiltott szerelem a Szegedi Szabadtéri Játékokon (x)

A nyugdíjasotthonból mentek fellépni: 40 év után újra színpadra álltak a szereplők (x)

„Azt mondták, örökre feküdni fog” (x)

beauty and style

A nő, aki a saját teste rabszolgájává vált: így lett fiús kislányból dögös szexszimbólum Marilyn Monroe »

Pofonegyszerű alap smink piros rúzzsal: kevés az ennél nőiesebb »

Ezek a színek a tél kedvencei: vibráló árnyalatokból nincs hiány »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bár a nők többsége szabadulna a terjedelmes fenéktől vagy a vastagnak tartott comboktól, oxfordi kutatók bebizonyították, hogy egészségügyi szempontból akár előnyös is lehet az úgynevezett körte alak.

Míg az alma alak - vagyis a hasra hízás - hajlamosít egyes betegségekre, addig a fenékre rakódó zsír ugyanezekkel szemben védelmet biztosít. A cikkünkben ismertetett vizsgálat rávilágít, milyen betegségeket előzhetsz meg a Jennifer Lopez-féle domborulatokkal.

Alma kontra körte alak

Az alma alakú nők, vagyis akik jellemzően hasra híznak, egészségügyi szempontból nagyobb kockázattal számolhatnak. Esetükben könnyebben alakul ki szív- és érrendszeri betegség, valamint cukorbetegség. Ennek hátterében az úgynevezett viscerális zsírok állnak. Szakemberek szerint ebből a hastájékon lerakodó zsírból olyan gyulladáskeltő hormonok, illetve fehérjék szabadulhatnak fel, melyek az artériákban lerakódva növelhetik a trombózis, illetve más keringési rendellenességek kockázatát. Továbbá zsírsavak juthatnak el belőle a májba, növelve ezzel a diabétesz és a magas vérnyomás kialakulásának valószínűségét.

Ha nem hasra, hanem inkább fenékre és combra hízol - vagyis körte alakod van - bizonyos fokú védelmet élvezel a fent említett betegségekkel szemben. Talán nem rajongsz a csípőtájékon felgyülemlett párnákért, de nyugtasson a tudat, hogy az itt lerakódó zsír olyan gyulladásgátló vegyületeket tartalmaz, melyek megóvják az artériákat az elzáródástól.

Mi a magyarázat?

Oxfordi kutatók vizsgálatai szerint a fenéktájékon felhalmozódott párnák - a gyulladásgátló anyagok termelése mellett - felszívják a káros zsírsavakat is. Az itt lerakódott felesleget nehéz a test egyéb részeire irányítani.

A nehezen elégő zsír pedig olyan vegyület - úgynevezett adiponectin hormon - hatását segíti elő, mely kordában tartja a vércukorszinted, valamint védelmet biztosít az artériák számára. Dr. Konstantinos Manolopoulos, az Oxfordi Egyetem kutatója szerint ebben a folyamatban alapvetően az alak számít, nem pedig súlyfelesleg.

A lényeg tehát, hogy esetedben mely testtájékon - has-, vagy inkább csípőmagasságban - gyülemlik fel a zsír. Ha az utóbbi jellemző, nem csupán nőiesebb alaknak örvendhetsz, de a keringési rendszerrel kapcsolatos betegségek is nagyobb eséllyel kerülnek el.

A túl kicsi fenék - vagyis ha túl kevés zsírszövet van a hátsód környékén - kimondottan egészségtelen lehet. A szakértők szerint ugyanis akár metabolikus betegségek kialakulásával is összefüggésben állhat: ilyen például a Cushing-szindróma, mely a mellékvesekéreg túlműködéséhez vezet.

Az oxfordi kutatás jelentősége

A kutatás komoly tudományos következménnyel bírhat. Az eredmények birtokában ugyanis a szakembereknek lehetőségük lesz kidolgozni olyan módszereket, melyekkel a hasi zsír a fenék irányába mozdul el. Ezzel pedig bizonyos mértékig visszaszoríthatók a keringési rendszert érintő betegségek.

Ezt is szeretjük