Zsírszegény vagy szénhidrátszegény? Itt az igazság, melyik diétával nem fogsz fogyni

Nem mindegy, hogy fogyózol.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

1797 kövér vagy túlsúlyos személyt vontak be a vizsgálatba arra vonatkozóan, hogy az alacsony zsír- vagy az alacsony szénhidráttartalmú diéta jobb-e a fogyás szempontjából. A kutatást végző csoport Bayes brit matematikus statisztikai módszerét használta arra, hogy a hatékonyság legnagyobb valószínűségét megállapíthassa.

Míg a 20. század utolsó két-három évtizedében a zsír volt az esküdt ellenség, a tudomány az ezredforduló óta már a szénhidrátszegény diétát favorizálja.

Ez a nyerő

Nem véletlenül javasolják a kutatók a szénhidrát csökkentését a zsír helyett. A matematikai analízissel azt is meg tudták állapítani, hogy a szénhidrát csökkentése 99%-os pontossággal vezet fogyáshoz. Emellett a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát is csökkenti, míg a csökkentett zsírbevitel esetleges előnyeiről semmilyen értékelhető adat nem volt megállapítható.

Aki tehát fogyni szeretne, annak mind hatékonysági, mind pedig egészségügyi okokból továbbra is a szénhidrátbevitel csökkentését javasolják, a rendszeres testmozgás beiktatása mellett. A mozgásszegény életmód hatására ugyanis az el nem használt energia raktározódik, főként zsírpárnák formájában. 

A napi étkezésed maximum 45%-át tehetik ki a szénhidrátok a fogyás érdekében, és az sem mindegy, miből viszed be ezeket.

Mi az, amit mindenképpen iktass ki?

Bár úgy gondolhatod, a napi adagba bőven belefér egy-egy kocka tejcsoki vagy egy szelet kenyér, valójában egyáltalán nem. Noha magát a fogyást valóban a szénhidrát - mint tápanyag - csökkentése indítja el, bizonyos forrásokat mind az egészséged, mind pedig a fogyás érdekében jobb, ha száműzöl - ezek pedig a finomított szénhidrátok.

Tényleg fogyni akarsz? Ezt az 7 veszélyes szénhidrátforrást iktasd ki!

Nézegess képeket!

Elolvasom

A fehér liszt, a cukorfélék, a fehér rizs gyorsan feltöltik energiával a szervezetet, de sajnos nem látják el hosszú ideig, gyorsan éhes leszel utánuk, és újabb meg újabb adagokat kívánsz. Emellett zsírrá is sokkal könnyebben alakulnak, hiszen lebontásuk a test számára - így raktározásuk is - jóval gyorsabb, mint finomítatlan társaiké, például a teljes kiőrlésű kenyereké.

Felfázás? Cselekedj időben!

Az Urzinol tabletta a húgyutak betegségeire évszázadok óta bevált gyógynövény, a medveszőlő levelének kivonatát tartalmazza. Az Urzinol hasznos segítség az egyszerű hólyaghurut korai tüneteinek – sürgető vizelési inger, illetve égő érzéssel járó hólyagürítés – enyhítésében. Mindez a medveszőlőlevélben található növényi összetevők igazolt antibakteriális, valamint gyulladáscsökkentő és enyhe vízhajtó hatásának köszönhető.

Vény nélkül kapható, medveszőlőlevélkivonat-tartalmú hagyományos növényi gyógyszer

HAGYOMÁNYOS NÖVÉNYI GYÓGYSZER. A JAVALLATOKRA VALÓ ALKALMAZÁSA A RÉGÓTA FENNÁLLÓ HASZNÁLATON ALAPUL. A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

Promóció

Amit minden fogyókúrázónak tudnia kell

Bár a kutatások nagy része az alacsonyabb szénhidrátbevitel hatékonyságát állapítja meg, fontos azzal tisztában lenni, hogy ez nem egyenlő a mértéktelen zsírfogyasztással - amit sokan gondolnak. Minden táplálkozáskutató azt igyekszik hangsúlyozni, hogy a kiegyensúlyozott étrend a fontos, illetve összességében a bevitt kalóriák csökkentése és a rendszeres testmozgás. Tehát egy jól felépített, a szükséges tápanyagokat megadott arányban tartalmazó, csökkentett kalóriatartalmú, viszont változatos és egészséges diéta, illetve mellette a sport igenis meghozhatja a hosszú távon vágyott eredményt.

Ezt is szeretjük