600 kalóriát éget óránként, az egész testet átmozgatja - Ezt az edzést jelentős túlsúllyal is elkezdheted
Elmondjuk, még miért válaszd az úszást edzésként.

no-fogyas
Ez is érdekelhet

Sasszemklinika - Magyarország vezető szemészeti lézerklinikája túl a 100 000. látásjavító műtéten (x)

Óriási hazai kezdeményezés a műanyagmentesség mellett, amit imádni fogsz (x)

beauty and style

Lana Del Rey talpig zöldben romantikázott Jared Letóval »

A sztármanikűrös kedvenc trendjei: ilyen lesz a körmünk 2019-ben »

Szőke, kék szemű magyar modellért rajong a divatvilág – A spanyol fotózás képei »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokan nem mernek a megkezdett fogyókúrával egy időben belevágni a rendszeres sportba, tartva attól, hogy túlsúlyuk túl nagy terhet ró az ízületükre.

Létezik azonban egy mozgásforma, mely nemtől, életkortól, edzettségi szinttől és testsúlytól függetlenül bármikor elkezdhető.

Ezért válaszd az úszást!

Az úszás a test szinte minden izmát megmozgatja, ráadásul a felhajtóerőnek köszönhetően az ízületeket is kíméli, így jelentős túlsúllyal is végezhető. Például a kerékpározással ellentétben az úszás során a felső és az alsó testfélre is egyformán hárul munka: dolgozik a hát- és hasizomzat, az alsó és a felső végtagok izomzata.

Emellett fontos megemlíteni, hogy az úszás az egyetlen sportág, mely légzésszabályozásra kényszeríti az emberi szervezetet. Ebből adódóan a légzőszervrendszer is komoly tréningnek van kitéve. Pozitív hatással van a szív és az érrendszer működésére, az anyagcsere-folyamatokra, javítja a sejtek és szövetek oxigénellátását, és a szellemi teljesítményt is fokozza.

Természetesen az úszással elégetett kalóriák száma függ a testtömegtől és a mozgás intenzitásától, de alapvetően igaz, hogy egy órányi közepes tempójú úszással akár 600 kalória is elégethető. A legkevesebb energiát gyors- és hátúszással használja fel a szervezet, a legtöbbet pedig mell-, illetve pillangóúszással. Az úszásnemek variálásával tovább fokozhatod a hatást: akár 800 kalóriát is elégethetsz egy óra alatt.

A cikk az ajánló után folytatódik

Így ne ússz!

Az egyik leggyakoribb hiba a mellúszásnál figyelhető meg: sokan víz fölé tartott fejjel ússzák a faltól falig hosszokat a medencében. Ezzel azonban nagy terhet rónak a nyakizmokra és a gerincre. Ráadásul sokkal fárasztóbb, mint a technikailag helyes verzió.

A szaunát se hagyd ki!

Az úszással kapcsolatban a többségnek az a kifogása, hogy túlságosan macerás műfaj, a zuhanyozás és a hajmosás miatt sok időt vesz igénybe. Ezt elkerülendő érdemes lehet olyan napon menned, amikor már amúgy is hajat kellett volna mosnod. Ami pedig még mellette szól, az a szaunázási lehetőség, mely a legtöbb uszodában jár a belépő mellé. A szaunázás fokozza az anyagcserét, segíti a salakanyagok kiürülését a szervezetből. A szaunázást követő, hideg vizes zuhannyal javíthatod a bőr vérellátottságát, és támogathatod az immunrendszered helyes működését.

Motiváló sportolók

A hosszú fiatalság titka a mozgás is lehet: néhány jó példa megmutatja, hogy tényleg érdemes belekezdeni a rendszeres sportba.

Kép: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük