Téged is érint? Ez rövidítheti meg 9 évvel az életed
Az elhízás okozta betegségek drasztikusan megrövidítik a várható élettartamot. Te veszélyben vagy?

Nyereményjáték

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

Nyerd meg a szerelemsegítő, ezüst szívcsakra nyakláncot, mely segít megtalálni, amire vágysz! (x)

összesen 2 db játék
Ez is érdekelhet

Sok nő itt hibázik: így kell kezelni a bakteriális fertőzést - Nincs olyan, hogy valami mindenre jó (x)

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

20 nőies öltözék, ami a kiegészítőktől olyan szemrevaló »

Mit viselj, ha nincs mit felvenned? 5 szett fantáziátlan napokra »

Az egész arcát piros rúzzsal sminkelte ki: ez lett az eredménye »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Hétmilliárd ember él a Földön, melyből becslések szerint egymilliárd elhízott. Hazánk kevesebb mint tízmilliós lakosságát tekintve ez az arány még rosszabb: a magyarok kétharmada túlsúlyos vagy elhízott.

Az elhízás okozta megbetegedések köre igen széles: a fölös kilók összefüggésbe hozhatók a diabétesszel, a keringési rendellenességekkel, a rákkal, és a lista még nem ért véget.

Kilenc évvel rövidíti meg az életed

A statisztika szerint az elhízás várhatóan mintegy kilenc évvel rövidíti meg az emberi életet - mondta Edwin Poots észak ír politikus. Nem véletlen, hogy Észak-Írországban is egyre többet foglalkoznak az elhízással, hiszen a felnőttek 59%-a túlsúlyos vagy elhízott ezen a területen. Aktuálissá vált tehát az fölös kilók elleni küzdelem, melynek kapcsán tízéves egészségügyi programot indítanak.

A jövőben

Egészségügyi előrejelzések szerint 2050-re az elhízottak száma a világon elérheti a 2,5 milliárdot is. A jelenséggel pedig kéz a kézben jár majd az egyre több rákos megbetegedés, a szív- és érrendszeri problémák, a cukorbetegség, valamint a mozgásszervi problémák szaporodása is.

Az elhízás elleni harc négy bástyája

Helyes táplálkozás

Az elmúlt években világszerte nőtt az élelmiszerek energiatartalma, egyre több sót, cukrot, adalékanyagot használnak fel az ételek gyártása során. Ha egészségesen szeretnél táplálkozni, le kell mondanod a tartósítószerben gazdag félkész ételekről, és érdemes csökkenteni a vörös húsok bevitelét is.

A testsúlycsökkenés szempontjából elsődleges az étrend megfelelő összeállítása: 45%-a legyen szénhidrát, 25%-a fehérje, 30%-a zsír, továbbá szükséges napi 30 gramm rost bevitele is. Ugyancsak fontos a kalóriabevitel csökkentése: a fogyáshoz napi 1200-1500 kalória ajánlott.

Rendszeres sport

A mozgásszegény életmód a gyerekkorban gyökerezik, hiszen mind jellemzőbb, hogy iskola után nem a sport, hanem a televízió vagy a számítógép jelenti a kikapcsolódást. Ha fiatalkorban ez rögzül, az évek múlásával mind nehezebb mozgásra bírnod magad - de nem lehetetlen.

Fontos, hogy olyan sportot válassz, amihez valóban kedved van, nem érzed túl megerőltetőnek. Szinte mindegy, hogy futsz, úszol, kerékpározol vagy aerobikra jársz, a lényeg, hogy rendszeresen - heti legalább három-négy alkalommal - végezd.

Napi hét-kilenc óra alvás

Egy egészséges felnőtt ember számára napi hét-kilenc óra lenne a szakértők által javasolt alvásmennyiség.

Ennek hiányában hosszabb távon számos egészségügyi probléma alakulhat ki, melyek közül az elhízás csupán egy.

Számos kutatás bizonyította már, hogy a kevés vagy nem kielégítő alvás befolyásolja az étvágy szabályozását, és komoly kockázatot jelent az elhízás tekintetében. Emögött az étvágynövelő ghrelin hormon fokozott termelése áll.

Teszteld magad!

Ha kíváncsi vagy, hogy van-e alvászavarod, illetve arra, hogy hogyan kezeled a stresszt, kattints az alábbi dobozra!

Stresszoldás

A szervezetet érő rendszeres, fokozott stressz ugyancsak növeli az elhízás kialakulásának valószínűségét. Ennek háttérben egy bizonyos Ucn3 nevű fehérje áll, mely stressz hatására fokozza az inzulintermelést és növeli az étvágyat.

Ha a stresszt nem is tudod kiiktatni életedből teljesen, fontos, hogy megtanuld levezetni. Számtalan dolgot bevethetsz annak érdekében, hogy megszabadulj a stressz okozta feszültségtől: ilyen a sport, egy pihentető, lazító fürdő vagy a szex.

Neked mekkora súlyfelesleged van?

Blog.hu ajánló