Milyen vitaminokat kell szedni ősszel és télen? Ebből a 4-ből a legkritikusabb a hiány
A szakértő szerint ősszel drasztikusan csökken a vitaminszint a szervezetben.

vitaminok
Ez is érdekelhet

Legyen élmény a takarítás: okos eszközök, amiket imádni fogsz (x)

Ajándékozz könyvet, és segíts az éhező gyerekeknek: mutatjuk, mit kell tenned (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

beauty and style

3 bevált trükk a melltartó pántjával: nem kandikál ki többé a ruha alól, ha így teszel »

Szebb lesz a copf, ha így készíted el: rendezett, nőies frizura 5 perc alatt »

Mit tettek Gigi Hadid fejével? Rá sem ismerni a bájos modellre »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az őszi időszakban fokozottan fontos a betegségek megelőzése érdekében a vitaminpótlás. Erre hívta fel a figyelmet Antal Emese dietetikus a hűvös idő beköszöntével.

Nyáron napsütés és friss zöldség, valamint gyümölcs formájában természetes módon jut hozzá mindenki a megfelelő mennyiségű vitaminhoz, ám ez ősszel megváltozik.

Mindenkinek más a vitaminszükséglete

A táplálkozástudományi szakember jelezte, hogy más-más vitaminszükségletük lehet a nőknek és a férfiaknak, a fiataloknak és az időseknek, a felnőtteknek és a gyerekeknek. A nők esetében a havi ciklus, a hormonháztartás változása miatt nagyon fontos a vas és a folsav pótlása - utóbbi különösen terhesség esetén -, továbbá a csontritkulás megelőzésére a kalcium és a D-vitamin bevitele.

Étrend-kiegészítőként is lehet szedni vitamint

A D-vitamin és kalcium a férfiak és a gyerekek számára is fontos étrend-kiegészítőként, emellett antioxidánsként a daganatos megbetegedések megelőzését is szolgálhatja. A gyerekek esetében fokozottan kell figyelni az egészséges táplálkozásra. Így például hasznos lehet a savanyúságok, a gabonafélék, a zöldség-gyümölcs és a tejtermékek fogyasztása. A túlfogyasztás a vitaminok esetében is káros következményekkel járhat, emelte ki a dietetikus.

A cikk az ajánló után folytatódik

Kilenc kincs az erdőből, amit akár télire is eltehetsz

Akit a napsugarak ilyenkor kirándulásra csábítanak, az gyakran találkozhat színes bogyókkal, magvakkal, gusztusos gyümölcsökkel, melyeket szívesen megkóstolna, majd hazavinne magával. Érdemes is néha gyűjtögetésre adni a fejed, hiszen egy rövid túra alatt vitamindús csodákat szedhetsz le télire!

Nyitókép: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük