6 hatékony tipp a nyakfájdalom enyhítésére: az sem mindegy, mennyi vizet iszol
Fájdalomspecialista szakorvos beszélt arról, milyen módszerek léteznek a nyakfájás csökkentésére és megelőzésére.

nyakfájás nyitó (1)
beauty and style
Top olvasott cikkek

A nyakfájás nem csak azoknál gyakori, akik foglalkozásukból eredően sokat terhelik, esetenként túlterhelik a vállövet, vagyis például a számítógépes munkát végzőknél, a kozmetikusoknál, fodrászoknál. Számos más hajlamosító tényező ismert az alvástól a hideghatáson át természetesen a mozgásszervi betegségekig.

Akár elalusszuk, rosszul mozdulunk, megsérült, vagy helytelenül tartottuk, a nyakunk sok ok miatt fájhat, de dr. Arnold Dénes Arnold MSc, a FájdalomKözpont sebésze, fájdalomspecialista, a neurálterápia és a HKO/TCM szakorvosa segít megtalálni a fájdalomcsökkentés eszközeit.

Tudni kell, miért fáj

- Akár akut, akár krónikus nyakfájdalomról van szó, ha nem ismert a pontos ok, mindenképpen utána kell járni. A diagnózis birtokában pedig már számos hatékony segítő módszer közül választhatunk - hangsúlyozza dr. Arnold Dénes Arnold MSc.

- A kezelés épülhet lokális fájdalomcsillapításra, gyógytornára és olyan természetes hatású eljárásokra, mint az orvosikollagén-injekciókúra. Ez utóbbi módszer javítja a szövetek működését és felépülését, azonnali fájdalomcsillapító hatást képes kiváltani. Ezzel együtt, mivel erősíti a meglazult szalagokat, stabilizálhatja a laza, hipermobil ízületeket, és csökkenti a mozgásszervi tünetek okozta fájdalmat és mozgáskorlátozottságot, ezáltal jelentősen javítja az életminőséget. Ugyancsak jó hatású lehet a lökéshullám-terápia, amelynél a hanghullámok felpezsdítik a keringést, így a gyulladásért felelős anyagok gyorsabban elszállítódnak, és a környező izmok elernyednek, így a fájdalom mérséklődik. Az orvosi segítségen túl az érintettek is sokat tehetnek azért, hogy megszabaduljanak a fájdalomtól.

Helyes alvópozíció

Általánosságban igaz, hogy a háton alvás a legtermészetesebb helyzet, és bizonyítottan a legegészségesebb a gerincnek, sokszor megoldást jelent a nyakfájdalom ellen is, de ez egyéni megítélés kérdése. Eme tekintetben szintén nagyon nagy szerepe van a párnának is.

GettyImages-183825245
Fotó: Moncherie / Getty Images Hungary

Mindenkinek magának kell megtalálnia, melyik párna felel meg neki a leginkább, általános szabály, hogy ajánlatos olyat választani, ami alkalmazkodik a nyaki gerinc természetes vonalához. Érdemes kipróbálni a memóriahabos és az úgynevezett anatómiai párnákat is.

Monitor beállítása

Különösen laptopoknál gyakori, hogy lefelé kell billentenünk a fejünket, hogy jól lássuk a monitort. Ez pedig fokozatosan túlterheli a nyakat. Ha a laptopot nem lehet ennek megfelelően elhelyezni, érdemes beszerezni egy különálló képernyőt.

Mobilhasználat

Az okostelefon-használat miatt rengeteget nézünk lefelé. Ez a testhelyzet pedig jelentős stresszt jelent az ízületeknek, az ínszalagoknak, a csigolyáknak, ha pedig tartósan fennáll, akár degeneratív változásokat is okozhat. Ajánlatosabb szemmagasságban tartani a mobilt, próbáljunk szüneteket beiktatni, és ha lehet, csökkentsük az ezzel töltött időt!

A cikk az ajánló után folytatódik

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

Ha sokat telefonálunk, és emiatt kénytelenek vagyunk oldalra dönteni a fejünket, szintén fájdalmat okozhatunk magunknak. Ez azonban kikerülhető headset használatával!

Helyes testtartás

A rossz testtartás, esetleg a már meglévő fájdalmak miatt felvett kényszertartás tovább súlyosbíthatja a panaszokat. Manapság gyakran szinte szó szerint lógatjuk a fejünket, előreejtjük a vállunkat, ami jelentős terhelést jelent a hát és a nyak izmainak. Próbáljuk kihúzni magunkat, és szó szerint felemelni a fejünket.

Nyaktorna

Naponta többször érdemes megtornáztatni a nyakunkat, erősíteni és lazítani is. Nagyon óvatosan végezzünk nyakkörzést, de hátrafelé ne döntsük a nyakat! Majd a tarkónknál kulcsoljuk össze a kezeinket, és miközben a fejünket hátra akarjuk dönteni, a kezünkkel akadályozzuk meg azt, tartsunk ellen a nyomásnak!

GettyImages-1265265502
Fotó: Hispanolistic / Getty Images Hungary

Megfelelő folyadékfogyasztás

A napi 2,5 liter víz ivásának sok egészségi indoka van, többek közt az, hogy a hidratáció hozzájárul a porckorongok rugalmasságának fenntartásához, vagyis közvetve a fájdalommentes mozgáshoz. 

10 hatásos gyakorlat állandó nyakfájás ellen: azonnal enyhül tőlük a fájdalom

Az egyszerű nyújtó gyakorlatok akár ébredés után vagy bármikor a nap folyamán elvégezhetők, és rengeteget segítenek a nyaki fájdalmak elmulasztásában.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük