4 nő megmutatta a különbséget a kardio- és erősítő edzés között: előtte-utána fotókon az eredmény

A kardioedzésekkel nagyon hatékonyan lehet égetni a zsírt, de az erősítő edzések is látványosan formálják az alakot.

GettyImages-1356965972

FeminaShop

Látogass el a
Femina Shopba!

Megnézem
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A kardio- és az erősítő, súlyzós edzések nagyon különböznek egymástól. Mindkettő hatékony a zsírégetés szempontjából, egyik sem rosszabb vagy jobb, máshogy hatnak a testre. 

Négy nő megmutatta, hogyan változott a testük, amikor az állandó kardiózást kiegészítették erőnléti edzésekkel - a különbség nagyon is látványos.

Kardio- vs súlyzós edzés

A kardioedzéseknél megnövekedett pulzusszám mellett indul be a zsírégetés, gyorsul fel az anyagcsere, mindeközben még az állóképesség is növekszik. Az erősítő edzések alatt pedig olyan gyakorlatok értendőek, amik izom-összehúzódást és izomépülést okoznak. Ugyan a kardiózás során több kalóriát lehet elégetni, az erősítő edzések után felgyorsult anyagcsere következtében szintén jelentős, egyenletes kalóriaégetés indul be, ami sokáig . Minél nagyobb valakinek az izomtömege, annál több kalóriát éget el nyugalmi állapotban is. Szakértők éppen ezért azt javasolják, hogy érdemes a két edzésfajtát egymással ötvözni, hogy a zsírégetés és az izomépülés egyaránt maximalizálva legyen - a képek magukért beszélnek.

- Néha a kevesebb több - olvasható Alli képe alatt. A nő egykor a végkimerülésig végezte a kardioedzéseket, ma már legszívesebben visszatekerné az idő kerekét, és a kezdetekkor belevágott volna az erősítésekbe is, hiszen elmondása szerint rengeteg energiát, kimerülten töltött időt spórolt volna meg. Szerinte sokkal könnyebb fenntartani az izomtömeget, mint a karcsú alakot. Természetesen ettől még mindig szereti a kardiót, de amióta kombinálta erősítésekkel, a heti háromszor 45 perces edzései sokkal hatékonyabbá váltak, mint egykor a heti hatnapos kardioedzések. Úgy tartja, hogy a helyes táplálkozás és az erősítő edzés a kulcs a formás alakhoz.

Tracy megmutatta a különbséget a 2020 júliusa és 2022 júliusa közötti képeken. A régi fotón még csak kardioedzésekre fókuszált, a pontosan két évvel később készült fényképen pedig már erősítő edzésekkel kombinálta a kardiózást. Még mindig szeret és szokott is futni, csak egyszerűen nem érzi magát jól a bőrében, ha túl sovánnyá válik miatta. Friss fotóján ugyan 2 kilóval nehezebb, de a megnövekedett tömege mind-mind az izmosodásnak köszönhető.

- Megtanultam szeretni a fitneszt, miután abbahagytam saját magam kínzását - mondta Deanna. A hölgy egykor mindennap mérte magát, amikor tükröződő felület mellett sétált el, behúzta a hasát, 45 perces kardioedzéseket végzett napi szinten, és nagyon keveset evett - a kimerítő edzések után mindössze 100 kalóriányi mandulát fogyasztott el. Meg kellett tanulnia, hogy nem a túledzés jelenti a megoldást, ezzel csak tönkretette a testét és az egészségét.

A cikk az ajánló után folytatódik

Légy szabad! - Merj szembemenni az árral!

A Femina Klub áprilisi vendége Lakatos Márk stylist lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az önmagunk elfogadására való törekvésről beszélget. Hogyan szembesüljünk saját korlátainkkal, tökéletlenségünkkel? Hogyan dolgozzuk fel az életünkben felmerülő elakadásokat? 

További részletek: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. április 22. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

Elárulta, mi változott a két kép között eltelt három évben: elkezdett súlyzós edzéseket végezni, edzéstervet készített, odafigyelt a megfelelő kalóriabevitelre és a változatos étrendre, ennek köszönhetően felszedett nagyjából 3,5 kiló izmot, amitől gyönyörű, tónusos alakja lett. Most már nem sovány, hanem erős, és nagyon büszke arra a testre, amit sikerült építenie. 

- Nem szabad elsietni a folyamatot - mondta Korri Loader. A nő szerint a fogyás nem egy verseny, éppen ezért kudarc esetén nem jó út, ha már egy hét alatt feladja valaki a küzdelmet. Az életmód megváltoztatása hosszú időt ölel át, téves azt gondolni, hogy bárki egyik napról a másikra vékonyabb, könnyebb, tónusosabb, izmosabb lehet. Korri a két képével megmutatta, mi a különbség a szigorú kalóriacsökkentett étrenddel ötvözött kardioedzés és a megfelelő, kiegyensúlyozott táplálkozás mellett végzett súlyzós edzés között. 

8 póz, ami néhány perc alatt kifejti a hatását

A hasi, a mély- és a hátizmok megerősítésével a testtartás is javul, ezáltal a has laposabbnak, sőt az izomtömeg növekedésével feszesebbnek is látszik. Mutatjuk, hogyan érhetsz el ilyen eredményt az alábbi gyakorlatokkal!

8 póz, ami néhány perc alatt kifejti a hatását: erősít, és égeti a zsírt

Nézegess képeket!

Elolvasom

(Cikken belüli és ajánlóképek forrása: alli.macleod, i.felt.like.running, deannamagro, korrijoanloade / Instagram, borítókép forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük