10 jógapóz gerincferdülés ellen: nyújtják a hátat, és sokkal szebb lesz tőlük a tartásod
A jógagyakorlatok a gerinc egészségét is segítenek megóvni.

haromszog poz
Ez is érdekelhet

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

A 14 éves Endike beszélni kezdett (x)

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogyan jutottunk el ide és hogyan léphetünk ki belőle?

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

beauty and style

Ennyit számít a szemöldök és a smink: 7 színésznő, aki a ’90-es években másként festett »

76 évesen is fantasztikusan néz ki Judi Sheppard Missett fitneszforradalmár: tornával fiatalodik »

Kipróbáltuk: tényleg feszesedik a bőr a növényi kollagéntől? Új lifting hatású termékcsaládot teszteltünk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az egészséges gerinc a minőségi élet egyik alapfeltétele, az ízületi fájdalmak mégis nagyon gyakoriak a felnőtt lakosság körében. Pedig a hát-, derék- és nyakfájásos esetek nagy többsége helyes testtartással és rendszeres, minél változatosabb mozgással megelőzhető lenne.

A hanyag tartás nemcsak háti fájdalmakhoz vezet, de hosszú távon izomrövidülést okozhat, amely a gerinc formáját, sőt közvetetten a belső szervek működését, a légző- és emésztőszervek egészségét is negatívan befolyásolja, ezért rendkívül fontos a helyes testtartás és a gerinc tudatos védelme. 

Jóga a gerinc egészségéért

A tartás javításában, a hátizmok nyújtásában, erősítésében, így a súlyosabb gerincproblémák elkerülésében a jóga is segítséget nyújthat. Akadnak olyan pózok, amelyek kimondottan alkalmasak a gerinc átmozgatására. Az ászanák helyes kivitelezéséhez Kósa Kriszta jógaoktató mondta el tanácsait. Kialakult gerincbetegség, sérv esetén egyeztess az orvossal és a jógaoktatóddal, mielőtt a gyakorlatokat megpróbálod kivitelezni!

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük