10 jógapóz gerincferdülés ellen: nyújtják a hátat, és sokkal szebb lesz tőlük a tartásod
A jógagyakorlatok a gerinc egészségét is segítenek megóvni.

haromszog poz
Ez is érdekelhet

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra! (x)

Szakértelem és újító szemlélet az Ilcsinél (x)

„Egy gyerek voltam” – vallott Szilágyi Áron (x)

Dobd fel a hétköznapi menüt, készíts citrusos-csípős tengeri sügért! (x)

beauty and style

Ez a frufrus frizura a legdögösebb a szezonban, és ősszel ugyanúgy divatos lesz: kócosan is nőies »

5 lépés, amely segít, hogy az arcbőr nyáron is matt maradjon: megszűnik a fénylő hatás, és növelhető a smink tartóssága »

Mattítja a zsíros bőrt, lassítja a bőröregedést: a bambuszpor sokféleképpen használható »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az egészséges gerinc a minőségi élet egyik alapfeltétele, az ízületi fájdalmak mégis nagyon gyakoriak a felnőtt lakosság körében. Pedig a hát-, derék- és nyakfájásos esetek nagy többsége helyes testtartással és rendszeres, minél változatosabb mozgással megelőzhető lenne.

A hanyag tartás nemcsak háti fájdalmakhoz vezet, de hosszú távon izomrövidülést okozhat, amely a gerinc formáját, sőt közvetetten a belső szervek működését, a légző- és emésztőszervek egészségét is negatívan befolyásolja, ezért rendkívül fontos a helyes testtartás és a gerinc tudatos védelme. 

Jóga a gerinc egészségéért

A tartás javításában, a hátizmok nyújtásában, erősítésében, így a súlyosabb gerincproblémák elkerülésében a jóga is segítséget nyújthat. Akadnak olyan pózok, amelyek kimondottan alkalmasak a gerinc átmozgatására. Az ászanák helyes kivitelezéséhez Kósa Kriszta jógaoktató mondta el tanácsait. Kialakult gerincbetegség, sérv esetén egyeztess az orvossal és a jógaoktatóddal, mielőtt a gyakorlatokat megpróbálod kivitelezni!

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük