5 szokás, ami az immunrendszernek nagyobb kihívás, mint az influenza
Folyamatosan gyengítik a szervezet védekezőképességét, így az sokkal fogékonyabb lesz a különféle betegségekre.

immunrendszer 2
Ez is érdekelhet

Fürdőzés még nem volt ilyen izgalmas: Élvezd a nyarat Bükfürdőn! (x)

Operagála - egy romantikus este Vittorio Grigolo sztártenorral (x)

Az új kedvenc teraszunk a 7. kerületben: megnyílik a belvárosi dzsungel! (x)

beauty and style

Összeér a combja, de így tökéletes a teltkarcsú modell: nem engedi, hogy retusálják az idomait »

Brazil fenéklifting műtét nélkül: 20 perc a kerek és feszes hátsóért »

Nem vicc, a Crocs esküvői papucsot dobott piacra »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Torokfájás, tüsszögés, köhögés, orrfolyás. Csupa kellemetlen tünet, melyektől minden télen sok száz ember szenved hosszabb-rövidebb ideig. Ilyenkor többnyire az immunrendszer erején múlik, képes-e ágynak dönteni a megfázás vagy az influenza.

Már önmagában az is elég, hogy ebben az időszakban a szervezet folyamatosan ki van téve különféle vírus- és baktériumtámadásoknak, de ezen felül is rengeteg olyan, az egészségtelen életmódból eredő hatás létezik, mely hosszas küzdelmet jelent az immunrendszernek.

Túl sok cukor

Két egyszerű cukor, a glükóz és a fruktóz általában minden étrendben megtalálható. Előbbi önmagában jelen van az ételekben, de akár keményítőből - burgonyából - is származhat, illetve az emberi szervezet is képes előállítani, hiszen a sejteknek szükségük van rá. A fruktóz azonban egyáltalán nem feltétele az életben maradásnak. 

A túlzott gyümölcscukor-fogyasztás és az elhízás kapcsolatáról megannyi tanulmány született már, ám arról ritkán esik szó, hogy a túl sok cukortól a fehérvérsejtek képtelenek elnyelni a kórokozókat, magyarán a cukor csökkenti a szervezet védekezőképességét, így fogékonyabbá tesz a betegségekre.

Dohányzás

Legtöbben jól ismerik a dohányzás káros hatásait, ellenben kevésbé köztudott, hogy a nikotin a megfázásos időszakban az átlagosnál jobban károsítja az immunrendszert azáltal, hogy megemeli a kortizolszintet, csökkenti a B-sejtek antitestképzését, valamint a T-sejtek antigénekre adott reakcióját.

A cikk az ajánló után folytatódik

Stressz

A krónikus fájdalom és a stressz kapcsolata szorosabb, mint sokan gondolnák, hiszen a stressz szinte bármelyik szervre, így többek közt a hátra és a szívre is kihathat. Az állandó stressz azon túl, hogy számos probléma kialakulásához hozzájárulhat, az immunrendszerben is komoly károkat okozhat, ami ezáltal még védtelenebb lesz a vírusokkal szemben.

Alváshiány

Alvás során a szervezet feltöltődik, regenerálódik, így a pihenéssel töltött idő elengedhetetlen az immunrendszer megfelelő működéséhez. A folyamatos kialvatlanság és a krónikus alvászavar ellenben alaposan legyengíti a szervezetet. Ezenkívül érdemes figyelembe venni, hogy már egy órával kevesebb alvás is negatív hatással lehet a szervezetre, mivel felborítja a vércukorszintet, sőt, kutatások szerint a DNS működésében is zavart okozhat.

Túlzott alkoholfogyasztás

A WHO jelentése szerint az alkohol több mint kétszázféle betegség és sérülés okozója, mivel többek közt fokozza a májbetegségek, a vérszegénység, a keringési rendellenességek, a magas vérnyomás kialakulásának kockázatát, növeli a vérrögök, ezáltal pedig az agyvérzés és a szívroham valószínűségét, nem beszélve arról, hogy gyengíti az immunrendszert, ezáltal fogékonyabbá tesz a fertőzésekre.

Vírusölők a konyhából

Ebben a megpróbáltatásokkal teli időszakban az sem mindegy, hogy milyen ételek kerülnek az asztalra. Akár a megelőzés, akár a gyors felépülés a cél, érdemes a konyha vírusölőit minél gyakrabban, akár kúraszerűen is fogyasztani.

Képek: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük