Hosszú életre vágysz? 4 szokás, amin változtass!
Szakértők szerint
Tedd le a cigarettát, változtass még pár dolgon, és hosszú életre számíthatsz.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Magyarországon a születéskor várható átlagos élettartam jelenleg nők esetében 78,23, férfiaknál pedig 70,93 év. Ezek az adatok azt mutatják, hogy elmaradunk az európai átlagtól.

A haláloki statisztikák szerint a szív- és érrendszeri megbetegedések, valamint a rák jelentik a legnagyobb problémát. Pedig néhány életmódbeli változtatással sokat lehetne javítani ezeken az adatokon itthon és világszerte - állítják a John Hopkins Egyetem kutatói.

Ezen a négy szokásodon változtass a hosszú élet érdekében!

A marylandi szakértők szerint rendszeres testmozgással, mediterrán típusú diétával, a testsúly kordában tartásával, valamint a dohányzás elhagyásával akár 80%-kal csökkenthető az idő előtti elhalálozás kockázata.

Csaknem nyolcéves kutatás eredménye

Mint a kutatást vezető dr. Haitham Ahmed elmondta, több mint 6200, 44-84 év közötti, fehér, afroamerikai, spanyol és kínai nő és férfi életmódját követték nyomon átlagosan 7,6 éven át. A résztvevőket a kutatás kezdetén CT-vizsgálatnak, illetve koszorúér-vizsgálatnak vetették alá.

A kutatásban részt vevők mindössze 2%-áról volt elmondható, hogy mind a négy - szakértők által javasolt - kritériumnak megfelelnek.

Vagyis a több mint 6200 résztvevő közül csupán 129 emberre volt igaz, hogy nem dohányzott, rendszeresen sportolt, testtömegindexe a normál tartományba esett és mediterrán típusú étrendet folytatott. A csaknem nyolc éven át tartó követéses vizsgálat eredménye azt mutatta, hogy esetükben 80%-kal csökkent az idő előtti elhalálozás kockázata.

A főbűnös: a dohányzás

- A négy életmódbeli tényező közül a dohányzás elkerülése játszotta a legnagyobb szerepet a koszorúér-betegségek kialakulása és a halálozás kockázatának csökkentése szempontjából - mondta dr. Roger Blumenthal, a John Hopkins Egyetem kardiológus professzora.

A kutatás tanúsága szerint azok a dohányosok, akik a másik három - vagy legalább kettő - feltételnek eleget tettek, még mindig nagyobb egészségügyi kockázattal számolhattak, mint azok a nemdohányzó vizsgálati alanyok, akik túlsúlyosak voltak, illetve ülő életmódot folytattak.

38%-kal csökken a rákkockázat

Mint dr. Haitham Ahmed mondta, vannak olyan egészségügyi kockázati tényezők, amelyeken nem lehet változtatni - például a génállomány vagy az életkor -, de helyes étrenddel, rendszeres testmozgással, a testsúly normál keretek között tartásával és a dohányzás elhagyásával sokat javíthatsz az esélyeiden. További jó hír, hogy a fent említett négy tényező nem csupán a keringési rendszert érintő problémákat segít megelőzni, de a rák kockázatát is 38%-kal csökkenti.

Ezt is szeretjük