Egy gyakorlat megszünteti a horkolást: egy próbát megér a könnyű alvásért
A gyakorlat csak 5 perc esténként, de az orvos szerint segít a horkolás megszüntetésében.

horkolás
Ez is érdekelhet

Lépj most a gondtalan nyugdíjas éveidért! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

beauty and style

Gyönyörű, natúr smink karácsonyra: ezt viseld, ha nem akarsz túlzásokba esni »

Ez az app segít, hogy mindig hidratált legyél: figyelmeztet, mennyi vizet kell innod »

Zavarba ejtő fotókon pózol a 16 éves modell: az arca egy kislányé, de nőként néz a kamerába »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A horkolás nőket és férfiakat egyaránt érintő probléma, mely a felső légúti szövetek vibrációjához kapcsolódik. Bár sokan egyszerűen egy zavaró zajként tekintenek rá, az alvásminőség romlásával, de akár alvási apnoéval, légzéskimaradással is járhat, sőt, inzulin- és vérnyomásproblémához vezethet, ezért mindig komolyan kell venni.

Mike Dilkes, a londoni Hospital of St John and St Elizabeth klinikai sebésze sokévi tapasztalatával egy gyakorlatsort alkotott horkolók számára, ami problémamentes alvást ígér egész éjszakára. Szerinte ugyanis a legtöbb horkolás némi edzéssel megállítható, méghozzá a nyelv és a torok három lépcsős gyakorlatával.

Horkolás elleni gyakorlat

A gyakorlatsor első lépése a nyelv edzése. A nyelvkörzés során először vissza kell húzni a nyelvet a szájpadlásig, majd előretolni, megérintve a metszőfogak hátulsó felét.

Második lépésként Dilkes útmutatója szerint nagyra kell nyitni a szájat, megnyújtva a szájpadlást úgy, hogy legalább 20 másodpercig húzódjon.

A harmadik lépés az úgynevezett sikítás, ami a torokszorost és a szájgaratot edzi meg: ehhez egy mély levegőt kell venni, majd 30 másodpercen át egy magas hangot kiadni úgy, hogy a hangképzés módja kicsit a gargarizáláshoz hasonlítson.

Pár hét alatt segít

A teljes edzés körülbelül 5 perc, ami esténként végezve Dilkes szerint hamar javulást eredményez: egy-két hét alatt hallhatóan segít a decibelek csökkentésében, majd a horkolás megszüntetésében is. Az orvos nem hasraütésszerűen dolgozta ki a programot, sokáig tanulmányozta a garat és a torok szerkezetét, és a kialakításhoz horkoló páciensei segítségét is igénybe vette.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dikles elmondása szerint sokaknál a problémát az izomtónus elvesztése okozza, ami miatt alvás közben a garatfeszítő izmok ellazulnak. A tapasztalatairól könyvet is kiadott Stop Snoring The Easy Way címen. Gyakorlatai és tanácsai sok horkoló emberen segítettek.

Természetesen az ötperces edzés nem elegendő azok számára, akik orrsérülés, mandulabetegség vagy orrpolip miatt horkolnak, nekik komplexebb orvosi segítségre, esetleg műtétre is szükségük lehet a probléma megszüntetésére. Az életmódváltás is segíthet a háttérben álló ok megszüntetésében: az elhízás, az alkoholfogyasztás, a dohányzás mind-mind növeli a horkolás kockázatát.

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük