4 szuperegészséges húsféle, ami sokkal jobb a csirkemellnél: kevesen fogyasztják, pedig változatosan elkészíthetők
A húsételek sokkal változatosabbak és egészségesebbek, ha nem csak csirkéből és sertésből készülnek.

hentes vásárló
Ez is érdekelhet
    • 29
    • 30
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10
    • 11
    • 12
    • 13
    • 14
    • 15
    • 16
    • 17
    • 18
    • 19
    • 20
    • 21
    • 22
    • 23
    • 24
    • 25
    • 26
beauty and style
Top olvasott cikkek

A húsételek a változatos, vegyes, teljes értékű étrend részei lehetnek. Bár sokféleképp ízesíthetők, még így is könnyen egyhangúvá válnak, ha mindig csak csirke-, pulyka-, sertés-, esetleg marhahús kerül terítékre.

Bár sokak számára még mindig nem múlhat el a nap húsételek, így a reggeli felvágott, sonka, az ebéd és a vacsora pedig sült vagy főtt húsok nélkül, szerencsére egyre többen tűzik ki célul maguk elé a tudatosabb és kevesebb húsfogyasztást. Elég a nagyböjti fogadalmak mellett olyan kezdeményezések népszerűségére gondolni, mint a húsmentes hétfő vagy a vegán január.

Húsételek az étrendben

Ha teljesen nem zárná ki valaki az étrendjéből azokat, jobb alaposan mérlegelni a beszerzésük módját és helyét, hiszen a minőségi alapanyagok feltétele az egészséges, nem beteg vagy antibiotikumokkal, növekedésserkentő tápokkal terhelt állat. Vidéki kistermelőknél, megbízható hentesnél, tematikus Facebook-csoportokban is érdemes utánajárni a közeli lehetőségeknek.

A valóban kifogástalan húsáru számos nélkülözhetetlen ásványi anyaggal ellátja a szervezetet, így heti egy-két alkalommal helye lehet az étrendben. A legjobb tehát a környezet és az egészség érdekében is, ha a szokottnál ritkábban, kevesebb, de minőségi húst eszik az ember.

Nyúl

A nyúlhús magas fehérje-, alacsony zsír- és koleszterintartalmú, vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag, ideális fogyókúrázóknak és vérnyomásproblémákban, érrendszeri betegségekben érintettek számára is. Gazdag B-vitaminokban, így B5-, B6-, B12-vitaminokban, vasban, amelyek ráadásul jól is hasznosulnak a szervezetben.

Piacokon, helyi termelőknél jó minőségű hús kapható, persze a legjobb a természetesen, növényekkel táplált, kevés tápot kapó állat. Az ára az egész állatnak 2-4 ezer forint kilogrammonként. Vadasként, egyben sütve, pörköltként is isteni.

Galamb

A galambhús ugyancsak zsírszegény, viszonylag magas fehérjetartalmú alapanyag, így támogatja az izomépülést, ízletes alternatívája a csirkének is. Vastartalma révén segíti a vérképzést. Gazdag sejtvédő hatású szelénben, immunerősítő, bőrszépítő cinkben is. Tápanyagtartalma révén hozzájárul a megfelelő vérnyomáshoz, a belsőségekben levő kolin az idegekre is jótékonyan hat. 

A háztáji galamb kilója 4-8 ezer forint között van, egy megfelelő karban levő, egészséges egész, konyhakész madár súlya fél kilogramm körüli. Isteni leves készülhet belőle, de egészben sütve, illetve töltve is remek fogás lehet.

Kecske

A kecskehús a szárnyasokhoz hasonlóan könnyen emészthető, ám azoknál jóval karakteresebb ízű, míg a birkával ellentétben nem faggyús, és annál zsírszegényebb. Magas a fehérjetartalma, B-vitaminban, szelénben, kalciumban, vasban gazdag, omega-3 zsírsavat tartalmaz, melyek jól is hasznosulnak a szervezetben.

Ára kilogrammonként 3-4 ezer forint körül mozog, a fiatal gidáké 4-5 ezer forint, a kisebb gazdaságokban általában előzetes megrendeléssel kaphatók, vágási időszakban. A kecsketej és a kecskesajt ugyancsak nagyon egészséges, gazdag kalciumban és a tehéntejből készült termékeknél könnyebben emészthető.

A cikk az ajánló után folytatódik

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.


Kizárólag online elérhető, a FeminaShopban! 

Promóció

Gyöngytyúk

Aki a csirkehúshoz hasonló ízű és állagú, ám tápértékben gazdagabb alapanyagot keres, a gyöngytyúkot érdemes megkóstolnia. Alacsony zsírtartalmú, a koleszterinszegény diétában is fogyasztható. Kalciumban, vasban, magnéziumban gazdag, továbbá remek fehérjeforrás.

Az egész, konyhakész tyúk ára 2-3 ezer forint kilogrammonként, az állatot többségében nagyjából 1-1,5 kilogramm súllyal vágják le. A csirkéhez, illetve a tyúkhoz hasonlóan készíthető el, mivel zsírszegény, a sütésnél és főzésnél ügyelni kell arra, hogy ne száradjon ki.

Finom ételötletek belsőségekből

A belsőségek remek forrásai az A- és B-vitaminoknak, káliumnak és a fehérjének is. Mutatunk néhány egészséges ötletet, amitől a család sem fog elzárkózni.

(Képek: Getty Images.)

Ezt is szeretjük