10 jógapóz az elhúzódó derékfájás ellen: gyorsan elmulasztják a panaszokat
A jóga derékfájdalmak esetén is bevethető, és sokat javíthat az állapoton.

ülve gerinc csavarás
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

Tasnádi Bence színész jóképű, tehetséges és lázadó – Akárcsak Mozart, akit játszik

beauty and style

Nyoma sem marad a pattanásnak, ha így kerül fel a smink: ezek a trükkök visszaadják az önbizalmat »

A 29 éves Rita Ora durván rákattant a cipődivatra: legújabb fazonjai éppolyan dögösek, mint ő maga »

Feszesíti a petyhüdt bőrt, elsimítja a mikroráncokat: a frakcionált CO2 lézeres kezelés korrigálja a bőrhibákat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az ízületi fájdalmak meglehetősen gyakori egészségügyi panaszoknak számítanak a felnőtt lakosság körében, pedig a helyesen megválasztott, rendszeres és változatos testmozgással egy részük megelőzhető vagy csökkenthető lenne.

A jóga remek alternatíva a hátizmok nyújtására és erősítésére, a gerinc átmozgatására, így a krónikus hát- és derékfájdalmak csökkentésére is. 

Jóga a derékfájásra

Egyes jógagyakorlatok hatékonyan védik a gerinc egészségét, ám nagyon fontos, hogy helyesen, kíméletesen végezze őket az ember. Mivel akut panaszok esetén a rossz kivitelezés ronthat az állapoton, betegség esetén mindig egyeztess szakorvossal, gyógytornásszal, valamit a jógaoktatóddal is. Az ászanák helyes kivitelezéséhez Ács Dóra hathajóga-oktató mondta el tanácsait.

A jógaoktató az ászanákhoz adott tanácsok mellett felhívta a figyelmet arra is, hogy a rossz berögződések elkerülése érdekében akár kiscsoportos vagy egyéni jógaórát is érdemes lehet igénybe venni, és akár az elhúzódó panaszok figyelembevételével egy egyéni, a derekat kímélő és erősítő gyakorlatsort összeállítani.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary, cikkben szereplő kép: Ács Dóra.)

Ezt is szeretjük