10 gyümölcs, ami nem emeli nagyon a vércukrot: diétázók, cukorbetegek is fogyaszthatják
Az alacsony glikémiás indexű gyümölcsöket a cukorbetegek is fogyaszthatják.

bogyos-gyumolcsok
Ez is érdekelhet

Ki ne szeretné előre látni a jövőt? (x)

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Borozzunk együtt: legyél trendszetter, válaszolj, nyerj! (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Bonyodalom a Hotel Numerában. (x)

beauty and style

Annyira megváltozott Bella Hadid, hogy sokan nem hiszik el, hogy nem plasztikáztatott »

A pulóver még soha nem volt ennyire nőies: már nem a farmer a legjobb barátja »

Amiért a tej nem jó a bőrnek: tudományosan is igazolva »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A gyümölcsök egészségesek, vitamindúsak, ám egyes fajták sajnos tele vannak gyorsan felszívódó szénhidráttal, így drasztikus inzulinválaszt váltanak ki, és csakhamar az egekbe repítik a vércukorszintet. 

Inzulinrezisztencia és kialakult cukorbetegség, de akár egy egyszerű fogyókúra során is felmerülhet a kérdés, hogy melyik gyümölcs is fogyasztható biztonsággal, és melyiket jobb kerülni a magas cukortartalom miatt. Ebben az eligazodásban segít egy százalékos érték: a glikémiás index, ami megmutatja az élelmiszerek vércukoremelő képességét a szőlőcukorhoz viszonyítva. 

Alacsony glikémiás indexű gyümölcsök

A magas glikémiás indexű gyümölcsök csak nagyon kis mennyiségben fogyaszthatók a cukorbetegek számára, szigorúan beleszámolva a szénhidrátfogyasztásba, illetve lassan felszívódó szénhidrátokkal párosítva. 

Az alacsonyabbakkal viszont már jóval megengedőbb az ajánlás: maximum 20 dekagramm egyszerre is elfogyasztható belőlük. Ezeket a fogyókúrázóknak is érdemes minél gyakrabban a diétába venni, hiszen jól fedezhető velük a vitaminbevitel.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük