Gyulladáscsökkentő, stabilizálja a vércukorszintet, és nagyon finom: 13 ételötlet brokkoliból
A brokkoli igazi vitaminforrás, amit szezonja alatt érdemes és könnyű is beilleszteni a napi menübe, hiszen ezerféleképpen felhasználható.

csirkés brokkoli wok
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A brokkoli rostban gazdag, bővelkedik vitaminokban és ásványi anyagokban. Változatos módokon elkészíthető, olajban kisütni vagy főzni is lehet, de párolással vész el a legkevesebb fontos hatóanyag a zöldségből.

Valójában, ha megfelelő ideig főzöd a brokkolit, nem túl puhára, de nem is túl keményre, még akkor is tökéletes C-vitamin-forrásként szolgálhat, de A-, K-, és B9-vitamin-tartalma is kiemelkedő. Különböző fogások ízletes alapja lehet, változatos textúrákban fogyasztható.

A brokkoli jótékony hatásai

Egy 2009-es tanulmány szerint a brokkoli antioxidánsokban is gazdag, amiknek ismert gyulladáscsökkentő és immunerősítő hatása. Egyik hatóanyaga, a szulforafán a vércukorszintet is stabilizálhatja, amit 2-es típusú cukorbetegek körében végzett kísérlet is bizonyított. Emellett csökkenti a koleszterinszintet és az oxidatív stressz szintjét is a szervezetben, amivel több krónikus betegség is megelőzhetővé válik. Az A-vitamin mellett luteintartalma is védi a szemek egészségét, ez utóbbi kölcsönzi a sötétzöldes színét. Mindenképpen érdemes - főleg szezonja idején - rendszeresen fogyasztani, kedvenc receptjeink közül bárki megtalálhatja a kedvére valót.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük