Nem tudsz elaludni? Próbáld ki a 4-7-8 légzési technikát
Hidd el, nincs szükséged altatószerre. Még gyógynövényesre sem. Így aludj el pár perc alatt!

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ha este nehezen alszol el, bizonyára számos praktikát hallottál már a probléma orvoslására, amelyek legtöbbje valamilyen nyugtató hatású étel-ital fogyasztásában merül ki.

A 4-7-8 légzési technika egy olyan természetes idegnyugtató, amely segít csökkenteni a feszültséget, és lehetővé teszi, hogy kikapcsolj.

4-7-8 légzési technika

A módszer úttörője egy Harvardon végzett orvos, dr. Andrew Weil. Légzőtechnikájának alapja a pránajáma, egy ősi indiai gyakorlat - az elnevezést nagyjából úgy fordíthatnánk le: légzésszabályozás.

Így végezd a technikát!

  • Lélegezz ki a szádon át hangosan - egy huss hang kíséretében.
  • Csukd be a szád, lélegezz be csendesen orron át, miközben magadban elszámolsz négyig.
  • Tartsd vissza a lélegzeted, miközben elszámolsz hétig.
  • Lélegezz ki újra a szádon keresztül hangosan - a huss hang kíséretében -, miközben elszámolsz nyolcig.
  • Lélegezz be újra csendesen orron át, és ismételd meg az egészet három-négy alkalommal.

Ezért segít a légzőtechnika az alvásban

A módszer gyakorlása lehetővé teszi, hogy az oxigén jobban kitöltse a tüdőt, ez pedig nyugtató hatással van a paraszimpatikus idegrendszerre, ami segíti az elalvást.

A napközbeni stressz túlstimulálja a szimpatikus idegrendszert, egyfajta állandó készenléti állapotot hoz létre - aminek a hatására a szív szaporábban ver, adrenalin és noradrenalin termelődik. A felhalmozódott stresszhormonok pedig sok esetben a vérben maradnak, hiszen a legtöbben nem szabadulnak meg tőlük mozgással.

 

Az esti elalvást a szimpatikus idegrendszerrel ellentétes hatású paraszimpatikus idegrendszer segíti, amely visszaállítja a szervezet nyugalmi állapotát, normalizálja a szívverést, a pulzust. Ennek működését segíti tehát a 4-7-8 légzőtechnika, amely amellett, hogy a tüdő feltöltésével nyugtató hatást gyakorol a testre, a számolásnak köszönhetően elvonja a figyelmedet a mindennapi problémákról is.

Akár egy perc múlva alhatsz

Dr. Weil javaslata szerint érdemes a stresszoldó légzőtechnikát naponta kétszer gyakorolni. Ha sikerül elsajátítanod, pár hét múltán az esti gyakorlás során akár egy perc is elég lehet ahhoz, hogy álomba merülj.

A nyugodt alvás záloga

A mandarin-, narancs esszencia, kamilla-, levendula-, és szantál illóolaj keveréke gondoskodik arról, hogy lágy, nyugodt hangulat uralkodjon a hálószobában, vagy akár a babaszobában is.

További információkat itt találsz.

 

Promóció

Ezt is szeretjük