Nem tudsz elaludni? Próbáld ki a 4-7-8 légzési technikát
Hidd el, nincs szükséged altatószerre. Még gyógynövényesre sem. Így aludj el pár perc alatt!

Ez is érdekelhet

Távolból csukni-nyitni? Hasznos és kényelmes választás az okos tetőablak (x)

A magyar irodalom gyöngyszeme (x)

Teszteld le bőröd állapotát! (x)

Figyelem: neked sem egyenesek a lábujjaid? (x)

Önmagunk és a ruháink illata fontosabb mint gondolnánk (x)

beauty and style

Nyugtatja és ápolja a bőrt, káros anyagok nélkül: házi arckrém levendulával és aloe verával »

Ez a nadrágfazon az idei év nagy trendje: szuperkényelmes, mégis nőies – Árakkal és lelőhelyekkel »

Így lesz a vasalt haj mindig egészséges és gyönyörű: egyszerű aranyszabályok a ragyogó tincsekért »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha este nehezen alszol el, bizonyára számos praktikát hallottál már a probléma orvoslására, amelyek legtöbbje valamilyen nyugtató hatású étel-ital fogyasztásában merül ki.

A 4-7-8 légzési technika egy olyan természetes idegnyugtató, amely segít csökkenteni a feszültséget, és lehetővé teszi, hogy kikapcsolj.

4-7-8 légzési technika

A módszer úttörője egy Harvardon végzett orvos, dr. Andrew Weil. Légzőtechnikájának alapja a pránajáma, egy ősi indiai gyakorlat - az elnevezést nagyjából úgy fordíthatnánk le: légzésszabályozás.

Így végezd a technikát!

  • Lélegezz ki a szádon át hangosan - egy huss hang kíséretében.
  • Csukd be a szád, lélegezz be csendesen orron át, miközben magadban elszámolsz négyig.
  • Tartsd vissza a lélegzeted, miközben elszámolsz hétig.
  • Lélegezz ki újra a szádon keresztül hangosan - a huss hang kíséretében -, miközben elszámolsz nyolcig.
  • Lélegezz be újra csendesen orron át, és ismételd meg az egészet három-négy alkalommal.

Ezért segít a légzőtechnika az alvásban

A módszer gyakorlása lehetővé teszi, hogy az oxigén jobban kitöltse a tüdőt, ez pedig nyugtató hatással van a paraszimpatikus idegrendszerre, ami segíti az elalvást.

A napközbeni stressz túlstimulálja a szimpatikus idegrendszert, egyfajta állandó készenléti állapotot hoz létre - aminek a hatására a szív szaporábban ver, adrenalin és noradrenalin termelődik. A felhalmozódott stresszhormonok pedig sok esetben a vérben maradnak, hiszen a legtöbben nem szabadulnak meg tőlük mozgással.

 

Az esti elalvást a szimpatikus idegrendszerrel ellentétes hatású paraszimpatikus idegrendszer segíti, amely visszaállítja a szervezet nyugalmi állapotát, normalizálja a szívverést, a pulzust. Ennek működését segíti tehát a 4-7-8 légzőtechnika, amely amellett, hogy a tüdő feltöltésével nyugtató hatást gyakorol a testre, a számolásnak köszönhetően elvonja a figyelmedet a mindennapi problémákról is.

Akár egy perc múlva alhatsz

Dr. Weil javaslata szerint érdemes a stresszoldó légzőtechnikát naponta kétszer gyakorolni. Ha sikerül elsajátítanod, pár hét múltán az esti gyakorlás során akár egy perc is elég lehet ahhoz, hogy álomba merülj.

Ezt is szeretjük