Rontja az alvás minőségét, és a betegségek kockázatát is növeli: figyelj a hálószoba nyugalmára!
Egyvalamire nagyobb szükség van a nyugodt éjszakai pihenéshez, mint gondolnád.

alvaszavar
Ez is érdekelhet

Távolból csukni-nyitni? Hasznos és kényelmes választás az okos tetőablak (x)

A magyar irodalom gyöngyszeme (x)

Teszteld le bőröd állapotát! (x)

Figyelem: neked sem egyenesek a lábujjaid? (x)

Önmagunk és a ruháink illata fontosabb mint gondolnánk (x)

beauty and style

Nyugtatja és ápolja a bőrt, káros anyagok nélkül: házi arckrém levendulával és aloe verával »

Ez a nadrágfazon az idei év nagy trendje: szuperkényelmes, mégis nőies – Árakkal és lelőhelyekkel »

Így lesz a vasalt haj mindig egészséges és gyönyörű: egyszerű aranyszabályok a ragyogó tincsekért »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Statisztikák szerint többek között a felfokozott életritmus és a mindennapos stressz következményeként tíz hazai felnőttből három szenved a rossz alvástól.

De van másik körülmény is, mely ronthatja az éjszakai pihenés minőségét, ezáltal pedig olyan betegségek kialakulásának kockázatát növeli, mint a rák vagy a cukorbetegség - írja a Dailymail.

A nyugodt alváshoz szinte teljes sötétség kell

Dr. Richard Stevens, a Connecticuti Egyetem rákkutatója szerint az ember biológiai órája az evolúció során úgy alakult, hogy a napfény napi mintázatára reagál.

Amennyiben az éjszakai sötétséget a televízió, számítógép, okostelefon vagy tablet fénye zavarja meg, a melatonintermelés akadályozottá válik. Mindez negatívan befolyásolja a hormontermelést, a génműködést, az anyagcserét.

Veszélyes éjszakai fények

Már korábbi kutatások is kimutatták, hogy az éjszakai műszakban dolgozó nők esetében fokozottabb a mellrák kockázata - ennek hátterében a zavart melatonintermelés áll.

A cukorbetegség kockázatát is növelik az éjszakai fények: ha zavart szenved a belső órád működése, több időt töltesz ébren, szervezeted több kortizolt - stresszhormont - termel. Ez a vegyület emeli a vércukorszintet, ami növeli a diabétesz rizikóját. Tudj meg többet erről a folyamatról.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dr. Richard Stevens szerint a televízió, a tabletek és más hasonló elektromos eszközök által kibocsátott kék fény éberen tartja az embert. Érdemes tehát őket kivinni a hálószobából, vagy legalábbis teljesen kikapcsolt állapotban tartani őket.

Alvássegítő jóga

Az elalvást esti jógával is megkönnyítheted picit, néhány póz kellően ellazít, és felkészít a pihenésre.

(Képek: Getty Images.)

Ezt is szeretjük