A sólámpa áldásos egészségügyi hatásai: fejfájás, álmatlanság, kimerültség ellen is hatásos
A narancssárgás, rózsaszínes himalájai sólámpa csodás egészségvédő hatással is bír.

cover-sólámpa-ok
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A himalájai sólámpa kellemes, meleg, lágy fénye nemcsak csodás hangulatot varázsol a szobába a zord, hűvösebb hónapokban, hanem számos kedvező és pozitív élettani hatással is rendelkezik.

A lámpákhoz használt, Himalájából származó só ugyanis nem megy át tisztítási és fehérítési folyamaton, így megőrzi azokat az értékes ásványi anyagokat, amelyek a természetes kristályok sajátosságai. A bányászás folyamán minden sótömböt egyedileg marnak és vésnek, majd a belsejét kifúrják, és egy izzót helyeznek a belsejébe.

Hogyan működik a sólámpa?

A sólámpa jótékony tulajdonságai közé tartozik, hogy a párolgási folyamat során negatív töltésű ionokat hoz létre, melyek képesek semlegesíteni a közérzetünkre és egészségünkre is károsan ható pozitív töltésű ionokat, amelyek az elektromos készülékekhez, a tévéhez, a számítógéphez, a mobiltelefonhoz vagy épp a mikrohullámú sütőhöz köthetők, és lényegében napi szinten használjuk őket. Bár közvetlenül nem lehet érzékelni az elektromos gépek által kibocsátott káros sugárzásokat, azonban ha a pozitív ionok koncentrációja megnő a környezetben, az a hangulatra és a közérzetre is hatással lehet. Fáradékonyság, ingerlékenység, álmatlanság, migrén formájában jelentkezhetnek a tünetek.

ajanlo-solampa-ok

Mi mindenre jó a sólámpa?

Bár tudományos bizonyítást nem nyert, hogy a himalájai sólámpa jótékony hatásokkal rendelkezik, de vannak, akik hisznek benne, hogy bizony sok betegség tünetét képes enyhíteni. A lámpa kedvelői állítják, hogy a só tisztítja és szagtalanítja a levegőt, csökkenti az asztmás tüneteket, a köhögést, javítja az alvásminőséget, oldja a stresszt, a migrén tüneteinek enyhítésében, valamint lelki eredetű bajok esetén is sokat segíthet.

Sólámpával a nyugodt alvásért

A lelki problémák, a magánéleti és munkahelyi stressz, a különböző betegségek, az elektromos sugárzások, a helytelen táplálkozás, a sport hiánya, a cigaretta, kávé és még mennyi minden felel azért, hogy sokan álmatlanul forgolódnak. A bekapcsolt sólámpa párolgás közben méregteleníti a levegőt, ami az idegrendszerre nyugtatóan hat, így segíti a mélyebb, nyugodtabb alvást.

Tisztítja a levegőt

Az 1800-as évek közepén Lengyelországban a híres wieliczkai sóbánya egyik orvosa vette észre, hogy azok a munkások, akik a sóbányában dolgoztak, nem szenvednek tüdőpanaszoktól. A sólámpa tisztítja és sterilizálja a levegőt, ami segíthet a köhögésben és az asztmában is, persze nagyobb koncentrációban - például egy sószobában vagy sóbarlangban - ez jobban érvényesül.

Migrén és fáradtság ellen

A pozitív töltésű ionok olyan tüneteket is okozhatnak, mint a fejfájás vagy a rossz hangulat, míg a sólámpa negatív töltésű ionjai jó hatással vannak a szervekre, az agyra, segítik az oxigénszállítást, képesek fizikai, mentális energiával ellátni az embert, így kimerültség és fáradtság ellen is bevethető.

A cikk az ajánló után folytatódik

A nyugodt alvás záloga

A mandarin-, narancs esszencia, kamilla-, levendula-, és szantál illóolaj keveréke gondoskodik arról, hogy lágy, nyugodt hangulat uralkodjon a hálószobában, vagy akár a babaszobában is.

További információkat itt találsz.

 

Promóció

Kedélyállapot-javító és nyugtató hatású

A sólámpák színei változatosak, semleges beige, rózsaszínű, fehér, narancs, őszibarack, sárgabarack, és időnként piros is előfordul, a szín- és fényterápiás adottságai révén a krónikus stressz és kimerültség esetén segít, kedélyállapot-javító és nyugtató hatással egyaránt bír.

Penész és baktériumok ellen

A sós levegő segít megakadályozni a penész terjedését. Hatékonyabbá teheted a folyamatot, ha nagyobb sódarabokat vagy sótéglákat helyezel el a lakás nedvesebb pontjaira egy kis tálkában.

Hogyan használd a sólámpát?

A sólámpát érdemes az elektromos eszközök közelében elhelyezni, de az ágy mellett is nagyon jó szolgálatot tesz, ha alvászavar ellen szeretnéd használni, nem beszélve arról, hogy narancssárgás vagy rózsaszínes, meleg, lágy fényének önmagában is nyugtató, stresszoldó hatása van. Ha éjszaka, alvás közben nem szeretnéd égve hagyni, lefekvés előtt egy-két órát használd.

Alvást nehezítő ételek

Bizonyos élelmiszerek fogyasztása az esti időszakban megzavarhatja az emésztő- vagy az idegrendszer működését, ezáltal a pihentető alvást.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük