Gyakran felébredsz éjszakánként? 10 étel és ital, ami bezavarhat a bioritmusba
Bizonyos élelmiszerek fogyasztása az esti időszakban megzavarhatja az emésztő- vagy az idegrendszer működését, ezáltal a pihentető alvást.

aszaltgyumolcs
Ez is érdekelhet

Konzervzöldség a konyhatitok nyitja? (x)

Üde illatokkal a kánikula ellen (x)

Hip-hop sztárok és underground DJ-k a Soundon (x)

A Z-generáció leghűbb társa (x)

Napi 8 órában ülőmunkát végzel? 3 tipp, ami a segítségedre lehet! (x)

beauty and style

Nőies, félhosszú frizurák, melyek feldobják a lelapuló tincseket: dúsító hajfazonok »

Lassítja a bőröregedést, és csökkenti a bőrhibákat: méregtelenítő arctonik korianderrel »

Szuperlenge, nőies nyári nadrágok farmer helyett: nem lesz bennük meleged »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Számtalan oka lehet annak, ha valaki gyakran felébred éjszakánként, a stressztől kezdve a kényelmetlen ágyon át a hangos zajokig. Az orvostudományt természetesen mélyebben is foglalkoztatja az álmatlanság problémája, és egyre inkább elterjed az álláspont, miszerint az éjszakai pihenést a bélrendszer állapota is befolyásolhatja.

Ahogy arra a kérdésre is keresik a választ, vajon miképp befolyásolják az emésztőrendszer mikroszkopikus méretű organizmusai az alvás mennyiségét, illetve minőségét. Matt Walker, a Berkeley alváskutató intézet vezetője Why We Sleep címmel könyvet is írt a jelenségről, és ugyan egyelőre nincs pontos válasz a kérdésre, szerinte bizonyosan van összefüggés a bélflóra állapota és az alvási szokások között.

Alvást nehezítő ételek

Walker könyvében arra is kitér, hogy a legtöbben tudják, hogy lefekvés előtt nem tanácsos sokat enni, ugyanakkor nemcsak az elfogyasztott étel mennyisége tehet keresztbe a pihentető alvásnak. Dr. Michael Breus, az American Academy of Sleep Medicine munkatársa hasonló nézeteket vall, vagyis szerinte több olyan élelmiszer létezhet, mely befolyásolhatja az alvás-ébrenlétet szabályozó bioritmust, sőt, az alvást befolyásoló hormonháztartást is. Ezzel kapcsolatban még további kutatások szükségesek, a következő ételekről és italokról azonban már születtek érdekes tanulmányok.

Képek: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük