Gyakran felébredsz éjszakánként? 10 étel és ital, ami bezavarhat a bioritmusba
Bizonyos élelmiszerek fogyasztása az esti időszakban megzavarhatja az emésztő- vagy az idegrendszer működését, ezáltal a pihentető alvást.

aszaltgyumolcs
Ez is érdekelhet

Második Esély a Procter and Gamble segítségével (x)

Kirándulnál egyet a családdal vagy csak fitten tartanád magad? Esetleg bebringáznál a munkahelyedre? Válaszd a Riverside 500-at! (x)

Mádai Vivien, Ördög Nóra és Tatár Csilla a Triumph tavaszi kampányában tündökölnek (x)

Tavaszi feltöltődés Burgenlandban (x)

beauty and style

Hailey Baldwin az életben nem ilyen: most a nőiessége kap hangsúlyt, nem a vagánysága »

Ez a retró szabás most nagyon divatos a ruhán: nőiesebb, mint a válltömés »

Egy szuper sminktrükk, ami teltebbnek mutatja az ajkakat: természetes színekkel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Számtalan oka lehet annak, ha valaki gyakran felébred éjszakánként, a stressztől kezdve a kényelmetlen ágyon át a hangos zajokig. Az orvostudományt természetesen mélyebben is foglalkoztatja az álmatlanság problémája, és egyre inkább elterjed az álláspont, miszerint az éjszakai pihenést a bélrendszer állapota is befolyásolhatja.

Ahogy arra a kérdésre is keresik a választ, vajon miképp befolyásolják az emésztőrendszer mikroszkopikus méretű organizmusai az alvás mennyiségét, illetve minőségét. Matt Walker, a Berkeley alváskutató intézet vezetője Why We Sleep címmel könyvet is írt a jelenségről, és ugyan egyelőre nincs pontos válasz a kérdésre, szerinte bizonyosan van összefüggés a bélflóra állapota és az alvási szokások között.

Alvást nehezítő ételek

Walker könyvében arra is kitér, hogy a legtöbben tudják, hogy lefekvés előtt nem tanácsos sokat enni, ugyanakkor nemcsak az elfogyasztott étel mennyisége tehet keresztbe a pihentető alvásnak. Dr. Michael Breus, az American Academy of Sleep Medicine munkatársa hasonló nézeteket vall, vagyis szerinte több olyan élelmiszer létezhet, mely befolyásolhatja az alvás-ébrenlétet szabályozó bioritmust, sőt, az alvást befolyásoló hormonháztartást is. Ezzel kapcsolatban még további kutatások szükségesek, a következő ételekről és italokról azonban már születtek érdekes tanulmányok.

Képek: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük