Te hova teszed éjszaka a kispárnát? Ide kellene az ideális pihenéshez
Alvás közben fontos, hogy a nyakad megfelelő alátámasztást kapjon. Ide tedd hozzá a párnádat.

Nyereményjáték

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

Nyerj szerelemsegítő nyakláncot Valentin-napra! Bevonzza életedbe az igaz szerelmet (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Hódunyhával betakart mesebeli tájak, ahol mégis szikrázó a napsütés: mesefalucskákat is rejt (x)

Ez történik a testünkben köhögéskor - Rengeteg minden állhat a háttérben (x)

Ebben a hotelben az ételt a szántóföldről rakják az asztalra - Magyar hely, ha fontos az egészséged (x)

V-nyakú ruhához tilos felvenni: mutatjuk, melyik dekoltázshoz milyen nyaklánc illik

beauty and style

3 haslapító módszer, amihez csak egy törölközőre és néhány szabad percre lesz szükséged »

Az isteni Marilyn ilyen dögös volt nadrágban: nemcsak szoknyában imádták a pasik »

Ez lesz a cipődivat tavasszal: 10 fazon, amit biztosan hordani fogunk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A pihentető alvásról megoszlanak a vélemények: egyes tudósok állítják, hogy nyolc, de még inkább kilenc órára szüksége van a szervezetnek a teljes regenerálódásra, mások szerint viszont a hét óra is bőven kielégítő kell, hogy legyen.

A minőségi alvás azonban nem kizárólagosan az alvás mennyiségétől, hanem a környezettől is függ, többek között attól is, hogy hová teszed éjszaka a kispárnádat.

A kispárna helye

A gerincoszlopod számára nem mindegy, hogy milyen testhelyzetben töltöd el azt az időt, amit alvásra fordítasz. Sokan beleesnek abba a hibába, hogy a fejet, a vállat és a hátukat támasztják meg a párnák tengerével, ahelyett, hogy nyaki részt, a tarkót támasztanák alá.

Ez egyfajta abnormális fejtartást eredményez, melyet álomban még annyira sem lehet korrigálni, mint ébren, így tulajdonképpen a nyaki szalagok és izmok folyamatos terhelés alatt vannak, ahelyett, hogy megpihennének az éjszaka folyamán.

Mindez a környező izmokban is fájdalmat válthat ki - például a torokban is -, de hosszú távon nyaki merevség, szalag-, ideg- és izomfájdalomhoz is vezethet. Ezért nagyon fontos, hogy a megfelelő részt, azaz a nyakad középső részét polcold alá, amikor álomra hajtod a fejedet.

Célszerű erre a célra kifejlesztett speciális párnát választani, ami akár több ezer forintos költséget jelenthet, de hosszú távon behozza az árát, hiszen elkerülheted a nyak, a váll vagy éppen az egész hát fájdalmát.

Alvászavar

Az is a megfelelő tarkó-alátámasztás mellett szól, hogy a rossz testhelyzet könnyen alvászavarokat okoz, ami az egészség esetleges romlása mellett a fizikai teljesítőképességre is kihathat. Egy 2003-as kísérletben olyan embereknél csökkentették az alvásidőt, akik egyébként átlagosan hét és fél órát aludtak.

Mikor a mennyiség négy, hat órára csökkent - két héten át -, a kutatásban részt vevők teljesítménymutatója jelentősen romlott, intellektuális teljesítményük fokozatos romlásnak indult.

Délutáni alvás

A délutáni alvás szerepéről megoszlanak a vélemények. A szakértőt kérdeztük, mi lehet az igazság: káros vagy nem?

A tartós alváshiány az anyagcserére is hatással van, azok a hormonok, melyeknek szerepük van az ilyen jellegű folyamatok összehangolásában, csakis nyugalmi állapotban képesek elvégezni a feladatukat. Az inzulin, a leptin, a ghrelin vagy a pajzsmirigy- és mellékvesekéreg-hormonok a test igényeihez mérik az energiaszintet, hogy a szervek kellő ellátásban részesüljenek. Ha ez nem történik meg, az a szervezet egészségét veszélyezteti.

Blog.hu ajánló