Így működik a 4-7-8 technika: segít elaludni, nyugtatja az elmét, és még a vérnyomást is csökkenti

A 4-7-8 légzéstechnika számos előnnyel jár, ez az egyszerű módszer segít a szorongás csökkentésében, az elalvásban még a vérnyomásnak is jót tesz.

4-7-8 légzés
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Retikül
Top olvasott cikkek

A 4-7-8 légzéstechnika egy egyszerű, mégis hatékony módszer, amely csökkenti a szorongást, megkönnyíti az elalvást, és még a vérnyomást is stabilizálhatja. Ezt a technikát gyakran alkalmazzák a jóga és a meditáció keretében, mivel ellazítja a testet, nyugtatja az elmét.

A 4-7-8 légzés

A 4-7-8 légzéstechnika alapja a lassú, mély légzés, amely során négy másodpercig belélegzünk az orrunkon keresztül, hét másodpercig visszatartjuk a lélegzetünket, majd nyolc másodperc alatt kifújjuk a levegőt a szánkon keresztül, miközben egy "húú" hangot adunk ki. Ez a ritmikus légzésminta hozzájárul a test és az elme ellazításához - létezik ennek egy másik változata, a 3-4-5 légzéstechnika, amiről korábban írtunk.

4-7-8 légzés 2
Fotó: miniseries / Getty Images Hungary
  • Mielőtt belevágnál, fontos, hogy helyezkedj el kényelmesen (ülve vagy fekve), és tedd a nyelved a felső metszőfogak mögötti ínyhez. 
  • Ezután fújd ki teljesen a levegőt.
  • Csendesen lélegezz be az orron keresztül négy másodpercen át.
  • Tartsd vissza a lélegzetet hét másodpercig.
  • Erőteljesen fújd ki a levegőt a szádon át nyolc másodpercen át.
  • Ismételd meg a lépéseket többször is (a MedicalNewsToday szakemberei négyszeri ismétlést ajánlanak).

Az első néhány alkalommal szédülés jelentkezhet, ezért érdemes ülve vagy fekve végezni a gyakorlatot, így védekezve az egyensúlyvesztés ellen.

Miért hatékony a 4-7-8 technika?

Bár korlátozott mennyiségű kutatás áll rendelkezésre a 4-7-8 légzéstechnika hatékonyságáról, sokan beszámoltak már pozitív tapasztalataikról.

A cikk az ajánló után folytatódik

Lehangoltság? Nyerd vissza az életkedved!

Ha tartósan lehangoltnak, fásultnak, kedvetlennek érezzük magunkat, és nem tudunk úrrá lenni rosszkedvünkön, segít az orbáncfű kivonatát tartalmazó Remotiv extra. Ez a patikában, vény nélkül kapható növényi gyógyszer javítja a hangulatot, fokozza a motivációt és csökkenti az enyhe depresszió további tüneteit.

A Remotiv extra vény nélkül kapható, orbáncfűkivonat-tartalmú gyógyszer.

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

Promóció

Az anekdotikus bizonyítékok szerint ez a fajta mély, ritmikus légzés segíthet a következő területeken:

  • A szorongás csökkentése: azáltal, hogy lassítja a légzést és a szívritmust, a technika nyugtatja az idegrendszert.
  • Elalvás elősegítése: az ellazító hatása révén sokan arról számoltak be, hogy gyorsabban, akár egy percen belül is el tudtak aludni - ezek a teák is elősegítik a pihentető alvást, kattints ide!
  • Vérnyomás csökkentése: ez a fajta légzés hozzájárulhat a vérnyomás mérsékléséhez.
  • Harag kezelése: a technika segíthet a düh és agresszió kontrollálásában, csillapíthatja az érzelmi feszültséget.
4-7-8 légzés 1
Fotó: skynesher / Getty Images Hungary

Repetitív imák, mantrák (ilyen például az Om mani padme hum), meditálás, jógázás vagy tajcsi közben is lehet alkalmazni ezt a légzési technikát, melyek tovább fokozzák a nyugtató hatását. 

3 légzéstechnika, amivel azonnal csökkentheted a stresszt - A vérnyomást és a pulzust is rendezik

Néha elég csupán néhány mély levegőt venni ahhoz, hogy teljesen megnyugodj.

Elolvasom

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük