Nem szeretnéd végigtüsszögni a téli szünetet? Már most tegyél ellene!
Egy kis odafigyeléssel megelőzheted a betegségeket.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Vékony szálú a haja, de sohasem lapos: Taylor Swift jól bánik a bob fazonnal »

Szuperkényelmes pizsamák körképe őszre: élvezetesebbé teszik a lustálkodást »

A 71 éves Susan Lucci fürdőruhában, Photoshop nélkül mutatta meg bomba alakját: elárulta titkát »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nyakig benne vagyunk a vírusos időszakban: ilyenkor nem ritka a nátha, a gyomorbántalmakkal járó betegségek, és van, hogy még az influenza is felüti a fejét.

Még nem késő elkezdeni védekezni a bacilusok ellen, és télre még megerősítheted a szervezeted ellenálló képességét. Nézd meg, hogyan!

Zöldségek és gyümölcsök

Bár a nyár több lehetőséget és nagyobb választékot kínált a friss zöldségek és gyümölcsök fogyasztására, azért ősszel és télen sem kell - és nem is szabad - lemondanod ezekről az egészséges finomságokról. A szezonális zöldáru között is bőven találhatsz olyat, ami vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag.

Ezek bevitele pedig különösen fontos a hideg időszakban, és ha természetes úton történik, az még jobb, mintha étrend-kiegészítőket szednél. A lédús gyümölcsök, mint például a szőlő, a körte, az áfonya, később a mandarin, a narancs igen hasznos rostforrások, és C-vitamin-tartalmuk is nagyon magas.

A rengeteg ásványi anyagot tartalmazó zöldségek fogyasztása is nagyon fontos: a tökfélék, a káposzta, a karfiol és a brokkoli remek természetes immunerősítőként funkcionálnak.

Fogyás tinikorban

Az egészséges életmód fogyáshoz vezethet. Ha leadnál néhány plusz kilót, nézd meg, hogyan teheted ezt meg tartós eredménnyel!

Vitaminbevitel

Ha nincs lehetőséged minden nap legalább egyszer gyümölcsöt és zöldséget fogyasztani, szedhetsz vitaminkészítményeket, étrend-kiegészítőket is. Ezek közül néhányat tabletta vagy kapszula formájában is bevehetsz, de pezsgőtablettaként is fogyaszthatod őket. A legjobb, ha multivitaminos készítményt választasz, de fontos a C-vitamin, a B-vitaminok, a D-vitamin pedig szinte elengedhetetlen a vírusos időszakban az egészség megőrzéséhez. Ha nem szeretnél vitaminokat szedni, a 100%-os gyümölcslevek fogyasztása is hasznos lehet.

Testmozgás

Nemcsak az alakodat javítja, ha rendszeresen végzel testmozgást, de az egészséged megőrzésében is segít, hosszú és rövidtávon egyaránt. Mivel a mozgás külsőleg és belsőleg erősít és edzésben tart, a szervezet ellenállóbb lesz a betegségekkel szemben. Ha izzadsz az edzés során, méregtelenítesz is, mert a verejtékezéssel sok méreganyag távozik a szervezetedből. Ez pedig szintén az egészségedet szolgálja, emellett kitisztítja a testedet.

Ezt is szeretjük