Egyetlen őszi finomság, ami fogyaszt, és feltölt vitaminnal
Mi az?
Ha ősz, akkor sütőtök - nemcsak finom, de fogyasztásának számos előnye is van.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Szorítja, nyomja a lábad a cipő? Okos trükkök, melyekkel kényelmessé teheted »

Tökéletes szemöldök gyanta nélkül: így fésüld, hogy szedni is alig kelljen »

Nincs köldöke a Victoria’s Secret modelljének: ilyen a hasa retus nélkül »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A sütőtök nevének hallatán manapság már sokaknak a Halloween és a töklámpás ugrik be először. Pedig az ősz egyik legnépszerűbb zöldsége nemcsak dekorációs elemként szolgálhat: elfogyasztva is nagyon hasznos.

Ha sütőtököt eszel, hozzájárulsz az egészséged védelméhez, karcsúsodhatsz, és a bőröd is kap egy kis színt a hűvös, napmentes időszakban - arról nem beszélve, hogy a narancsszínű finomság remek nass.

Sütőtökkel az egészségért

Az őszi járványos időszakban kimondottan jól jön, hogy van olyan szezonális zöldség, ami immunerősítőként hat. Mivel a sütőtök káliumtartalma igen magas, nagyon jó méregtelenítőként, vértisztítóként és vízhajtóként funkcionál. Emellett segít az emésztési panaszok leküzdésében, és javítja az anyagcserét.

Ezen tulajdonságai miatt növeli a szervezet védekezőképességét a bacilusokkal szemben, a benne található jelentős mennyiségű antioxidáns pedig még a daganatos megbetegedések megelőzésében is támogat.

Nem hanyagolható el a sütőtök vitamin- és ásványianyag-tartalma sem: a zöldség kiváló természetes C-vitamin-, vas- és rézforrás. Nem csupán a betegségek elkerülése érdekében fogyaszthatod: ha nátha kínoz, a sütőtöklé fogyasztása felgyorsíthatja a gyógyulást.

Karcsúsító finomság

A sütőtök jó alapja lehet a diétás étrendednek, hiszen rendkívül alacsony a kalóriatartalma, ugyanakkor csillapítja a nassolás utáni ellenállhatatlan vágyadat. Anyagcsere-javító hatása miatt könnyebben beindul a fogyás, ha a sütőtököt beépíted a táplálékaid közé.

Abban is segít, hogy a fogyókúrád ne legyen egészségtelen, hiszen tápanyagban gazdag, ezért pótolja a kevesebb táplálékbevitel miatti esetleges hiányokat. Fogyaszthatod főve, sülve, fűszerezve, püréként, főzelékként vagy levesként, sőt, akár cukrozva vagy nyersen is. A sütőtök segít helyreállítani a koleszterinszintet, a növényből nyert tökmagolaj pedig nagyon egészséges omega-3 zsírsavakat tartalmaz.

Barna bőr

A sárgarépához hasonlóan a sütőtök is nagy mennyiségű béta-karotint tartalmaz, ezért fogyasztásával elérheted, hogy ősszel és télen se fakuljon ki teljesen a nyáron lebarnult bőröd. Ha naponta fogyasztasz a zöldségből egy keveset, az eredmény nem marad el, arra azonban vigyázz, hogy ne vidd túlzásba, mert a bőröd sárgásra színeződhet.

Ezt is szeretjük