4 étel, ami felerősítheti a menstruációt
Vigyázz velük!
Nézd meg, melyek azok a finomságok, amiket nem ajánlatos a menstruáció idején fogyasztanod.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Számos tényező meghatározhatja, hogy az adott hónapban hogyan érzed magad a menstruáció idején. A menzesz erősségét befolyásolhatja az étkezésed is - vannak olyan dolgok, amik gyengítik a vérzést, de olyan ételek is léteznek, amik fokozzák azt.

Összegyűjtöttünk négy finomságot, amit inkább ne fogyassz a menstruáció alatt, mert fokozzák a kellemetlen tüneteket.

Sós ételek

Vannak, akik a menstruációt megelőző időszakban intenzívebben kívánják a nagyon sós ételeket. Ennek a csábításnak azonban nem mindig szabad engedni, ugyanis ronthatja a közérzetedet, ha ilyen táplálékokat fogyasztasz. Ha hajlamos vagy a végtagvizesedésére és a puffadásra a menzesz idején, különösen fontos, hogy kerüld ezeket az ételeket.

A sónak ugyanis vízvisszatartó, vízmegkötő hatása van, így a nagyon sós ételek csak tovább fokozzák a kellemetlen tüneteket. Különösen vigyázz a chipsekkel, a sós péksüteményekkel és a boltban vásárolható készételekkel.

Sok édesség

A másik táplálékfajta, amit erősen kívánhatsz ebben az időszakban, az édesség. Azonban ezt sem szabad mértéktelenül fogyasztanod, bármennyire is jólesne, és nem csak azért, mert veszélyezteti az alakodat. A sok cukor hatására csak még rosszabb lehet a közérzeted - mind lelki, mind fizikai szempontból.

Ha egyébként is fáradékonyabb és kimerültebb vagy a menstruáció idején, mint általában, a sok cukor csak tovább ront ezen a helyzeten. Az édes íz iránti vágyadat próbáld meg inkább gyümölccsel kielégíteni.

Zsíros ételek

A vörös húsok, valamint a zsírban és olajban sült ételek szintén kerülendőek menzesz alatt, mert növelik az ösztrogénszintet. Ha az ösztrogén és a progeszteron hormonok nincsenek egyensúlyban a szervezetedben, az számos probléma forrása lehet. A túl magas ösztrogénszint különböző nőgyógyászati betegséghez, rendellenességhez vezethet.

Bizonyos tejtermékek

A tejtermékek általában hasznosak a női szervezet számára magas kalciumtartalmuk miatt, így a menstruáció idején is jó szolgálatot tehetnek. A tej és a sajt azonban még fájdalmasabbá teheti a menstruációt, mivel fokozzák a haspuffadást, és emésztési panaszokat is okozhatnak.

Ezt is szeretjük