4 étel, ami felerősítheti a menstruációt
Vigyázz velük!
Nézd meg, melyek azok a finomságok, amiket nem ajánlatos a menstruáció idején fogyasztanod.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj ezektől a tippektől: látható lesz a különbség (x)

beauty and style

Tökéletes frizura körkefe nélkül: dús és fényes lesz így a haj »

Hatalmas szemek 5 lépésben, pillanatok alatt - Így használd a fehér szemceruzát »

Ha különleges, miért ne adhatnád ajándékba: a legjobb szépségápolási csomagok karácsonyra »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Számos tényező meghatározhatja, hogy az adott hónapban hogyan érzed magad a menstruáció idején. A menzesz erősségét befolyásolhatja az étkezésed is - vannak olyan dolgok, amik gyengítik a vérzést, de olyan ételek is léteznek, amik fokozzák azt.

Összegyűjtöttünk négy finomságot, amit inkább ne fogyassz a menstruáció alatt, mert fokozzák a kellemetlen tüneteket.

Sós ételek

Vannak, akik a menstruációt megelőző időszakban intenzívebben kívánják a nagyon sós ételeket. Ennek a csábításnak azonban nem mindig szabad engedni, ugyanis ronthatja a közérzetedet, ha ilyen táplálékokat fogyasztasz. Ha hajlamos vagy a végtagvizesedésére és a puffadásra a menzesz idején, különösen fontos, hogy kerüld ezeket az ételeket.

A sónak ugyanis vízvisszatartó, vízmegkötő hatása van, így a nagyon sós ételek csak tovább fokozzák a kellemetlen tüneteket. Különösen vigyázz a chipsekkel, a sós péksüteményekkel és a boltban vásárolható készételekkel.

Sok édesség

A másik táplálékfajta, amit erősen kívánhatsz ebben az időszakban, az édesség. Azonban ezt sem szabad mértéktelenül fogyasztanod, bármennyire is jólesne, és nem csak azért, mert veszélyezteti az alakodat. A sok cukor hatására csak még rosszabb lehet a közérzeted - mind lelki, mind fizikai szempontból.

Ha egyébként is fáradékonyabb és kimerültebb vagy a menstruáció idején, mint általában, a sok cukor csak tovább ront ezen a helyzeten. Az édes íz iránti vágyadat próbáld meg inkább gyümölccsel kielégíteni.

Zsíros ételek

A vörös húsok, valamint a zsírban és olajban sült ételek szintén kerülendőek menzesz alatt, mert növelik az ösztrogénszintet. Ha az ösztrogén és a progeszteron hormonok nincsenek egyensúlyban a szervezetedben, az számos probléma forrása lehet. A túl magas ösztrogénszint különböző nőgyógyászati betegséghez, rendellenességhez vezethet.

Bizonyos tejtermékek

A tejtermékek általában hasznosak a női szervezet számára magas kalciumtartalmuk miatt, így a menstruáció idején is jó szolgálatot tehetnek. A tej és a sajt azonban még fájdalmasabbá teheti a menstruációt, mivel fokozzák a haspuffadást, és emésztési panaszokat is okozhatnak.

Blog.hu ajánló