Egy módszer, amivel felszedhetsz pár kilót, ha túl vékony vagy
Ha hízni szeretnél, ugyanolyan okosan kell belevágnod, mintha fogyókúrába kezdenél.

Ez is érdekelhet

Így csókolj, ha csábítani akarsz - Eláruljuk a tökéletes csók titkait (x)

Játék közben tanul és fejlődik a gyerek - Ezt imádni fogja (x)

Milyen borhoz milyen falat illik? Profi borászoktól tudhatod meg (x)

Mutatós dekorációk egyszerű, kreatív ötletekből, hogy tavasz legyen az otthonodban (x)

Ez a lány szerelme levágott fejével táncolt - Itt nézheted meg (x)

Horváth Éva iszonyú cuki cicával fotózkodott - Elárulta, miért (x)

beauty and style

Így használd a rózsaszínt az esküvőn, hogy elkerüld a giccshatást »

Mostantól nem a táskádhoz, hanem a rúzsodhoz fogod igazítani a cipőd - Elmondjuk, miért »

Bringával mész dolgozni? Így öltözz fel sikkesen! »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A túlsúly napjaink egyik legtöbbet emlegetett problémája, és valóban sokan küzdenek felesleggel. Ám vannak olyanok is, akiknek pont az ellenkezőjével gyűlik meg a bajuk: hiába szeretnének hízni, nem sikerül.

Tévhit, hogy akkor tudsz felszedni pár kilót, ha mindenből rengeteget eszel - ez egészségtelen, és még csak nem is célravezető. Elmondjuk, mit tegyél, ha szeretnél hízni néhány kilót.

Miért vagy sovány?

Sok múlik a genetikán, ami a testalkatot illeti. Van, aki nehezebben hízik, és van, aki könnyebben - ez a fogyásra is igaz. Ha te is azok közé tartozol, akik többet esznek akár túlsúlyos társaiknál is, mégsem rakódik rájuk a felesleg, valószínűleg örökölted a vékony testalkatot. 

Ám tinédzserkorban még nem érted el a végleges formádat, ezért ne ess kétségbe, ha olyan helyeken sincs rajtad zsírpárna, ahol szeretnéd. A kamaszkori hormonváltozások még sokat alakítanak a testeden, sőt, még a húszas-harmincas éveidben is változhat az alakod.

Ha azonban ugyanannyit eszel, mint általában, mégis fogyásnak indulsz, vagy a soványság mellé más tünetek is társulnak, érdemes felkeresned a háziorvosodat, aki tovább küldhet teljes kivizsgálásra, mert lehet, hogy valamilyen emésztési vagy egyéb probléma áll a soványság hátterében.

BMI-index

Mielőtt fogyó- vagy hízókúrába kezdesz, bizonyosodj meg róla, hogy tényleg szükséged van-e rá! BMI-kalkulátorunk segítségével megtudhatod, tested jelenleg milyen állapotban van.

Helyes táplálkozás

Sokan beleesnek abba a hibába, hogy megpróbálnak többet enni, mint ami jólesik nekik. Ezt a módszert azzal tetézik, hogy egészségtelen, zsíros és szénhidrátban gazdag táplálékokat visznek be a szervezetükbe. Ez nemcsak veszélyes, de nem is fogja meghozni a várt eredményt. Ahhoz, hogy hízni tudj, ugyanúgy figyelned kell bizonyos dolgokra, mint a fogyókúra esetében.

Fontos, hogy mindig jóízűen egyél, és azt fogyaszd, ami éppen jólesik! Minden reggel egyél valamilyen péksüteményt, és a napi étkezéseidbe építs be nagyjából fél liternek megfelelő tejtermékeket is. Egyél sajtot, joghurtot! Emellett a gyümölcsöknek és zöldségeknek is nagy jelentőségük van: minden nap fogyassz belőlük!

A kiegyensúlyozott táplálkozás része a napi legalább 10 dkg hús is, amit felvágott formájában is bevihetsz a szervezetedbe. Minden másnap fogyassz tojást, és amikor nassolnál, csipegess mazsolát, diót! Ne kétszer-háromszor egyél sokat: inkább többször étkezz, és kisebb adagokat fogyassz.

Testmozgás

Tévhit, hogy csak azoknak kell rendszeres testmozgást végezniük, akik fogyni vagy izmosodni szeretnének. A sporttal helyreállíthatod a vérkeringésedet és az anyagcserédet, és megkönnyíted a tápanyagok és vitaminok felszívódását. Természetesen nem kell olyan intenzív edzésprogramot teljesítened, mint amilyet a fogyni vágyóknak állítanak össze, de nem árt, ha beiktatsz egy kis intenzív sétát vagy napi 15-20 perc kocogás.

Blog.hu ajánló