Hány perc alatt alszik el egy átlagos felnőtt? Meglepő a szám
A Cambridge-i Egyetem kutatói érdekfeszítő eredményeket publikáltak.

no-alszik-alvas-almodik
Ez is érdekelhet

Sasszemklinika - Magyarország vezető szemészeti lézerklinikája túl a 100 000. látásjavító műtéten (x)

Óriási hazai kezdeményezés a műanyagmentesség mellett, amit imádni fogsz (x)

beauty and style

Zseniális ötlet egy régi táskával: ahelyett, hogy kidobnád, így hasznosítsd újra »

Hogyan hasznosítsd újra a megunt szemhéjpúdert? Nemcsak szemfestésre jó ám »

Házi ajakradír szárított rózsasziromból: ints búcsút a cserepes ajkaknak »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Angol kutatók tudományos vizsgálatok során meglepő eredményekre jutottak azzal kapcsolatosan, hogyan befolyásolja nem csupán az alvásritmust, de a mindennapi életet is az, hogy hogyan és mennyi idő alatt merülsz álomba.

Az alvászavarok kutatásának alapját a pihenés mennyisége és minősége képezi: azonban arra kevesek gondolnak, hogy inkább magában az elalvásban lenne keresendő a probléma annál, akinek nem jön álom a szemére.

Változó, kinek mennyi idő

A vizsgálat során kiderült, hogy az elalváshoz szükséges idő öttől akár húsz percig is terjedhet. A résztvevők eredménye rávilágított, hogy ezt az időt legnagyobb mértékben a kényszer tudja befolyásolni, legalábbis ezt állítja Dr. Bekinschtein, az egyetem neurofiziológiai professzora: azok, akiknek készpénzt ajánlottak a minél gyorsabb elalvásért, sokkal tovább forgolódtak álmatlanul, mint akik nem voltak kötelezve a szunyókálásra.

shutterstock 363973289

Az elalvás minősége alapján is két csoportra lehet bontani a közreműködőket: míg egyesek zavartalanul, megszakítás nélkül merültek álomba, mások mintha nem tudtak volna elszakadni az ébrenléttől, és az elalvás szélén mindig visszatértek az éberséghez. Érdekes, hogy inkább a jobbkezesekre volt jellemző ez az alvásmagatartás, mint a balosokra.

Veszélyek és előnyök

A zavaros éjszakai alvókat számos veszély fenyegeti a kutatás másik vezetője szerint, akinek a munkája egészen konkrétan az elalvás figyelése volt. Véleménye szerint azok, akik nyugtalanul alszanak el, később a nap folyamán kockázatosabbnak számítanak mind a munkahelyi, mind a közúti balesetek szempontjából. Az unalmas munkák során könnyen az alvás előszobájába kerülhetnek, ahonnan - ha nem volt kielégítő az éjszakai pihenés - hamar az álom fázisába jutnak. Ám ez nem biztos, hogy a legjobb pillanatban következik be: akár a volán mögött, akár veszélyes munkát végzőknél nagy a balesetek rizikója.

A cikk az ajánló után folytatódik

Az alvással töltött idő a kreativitásnak nagy teret enged: rengeteg művésznek álmában jön az ihlet, de a hétköznapokban is használt alszom rá egyet kifejezés sem alaptalan, állítják a professzorok.

Ébredés

Veled is előfordult már, hogy egy-egy fontos esemény, de akár egy sima hétköznap is épp az ébresztőd előtt néhány perccel keltél fel? A kutatók szerint ez egyáltalán nem véletlen: az agy alvás közben is tökéletesen tisztában van az idő múlásával, habár nem egy mechanikus óramű-pontosságú szerkezet. Arra is fény derült, hogy nem az ébresztőóra hangja az egyetlen, amire felriadsz a legmélyebb álmodból is: az agy zsenialitását támasztja alá, hogy a neved az, amire szinte mindig azonnal reagálsz.

Nézd meg ezt is - Alvás rosszkor, rossz helyen

Ezek az emberek valószínűleg a nyugtalan alvók csoportjába tartoznak, azon belül azok közé, akik a lehető legrosszabb - vagy legviccesebb - helyeken próbálják bepótolni az éberen töltött óráikat. Szerencsére volt a közelükben valaki, aki megörökítette édes álmuk pillanatait.

Ezt is szeretjük