7 vitamin, ami ezerszer hatékonyabb a drága krémeknél: ezekből az ételekből egyél sokat
A szépségszakértő szerint ezek a vitaminok nemcsak hibátlanná, de fiatalossá és feszessé is teszik a bőrt. Elmondta, melyik hogyan hat az arcra.

no tukorben
Ez is érdekelhet

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

A 14 éves Endike beszélni kezdett (x)

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogyan jutottunk el ide és hogyan léphetünk ki belőle?

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

beauty and style

Fiatalítja a bőrt és a gyulladást is lehúzza: házi arcmaszk áfonyával »

A legdivatosabb átmeneti dzsekik és tavaszi kabátkák 15 ezer forint alatt: ezekre most tényleg szükség lesz »

Tisztítja, radírozza a bőrt, és tű nélkül juttatja be a hatóanyagokat: a hidroabráziós arctisztítás előnyei »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szép, fiatalos és problémamentes bőr receptjeként a legtöbben a krémeket és a szérumokat ismerik. A külső ápolásra ugyanis sokkal nagyobb figyelem irányul, mint a belső táplálásra, pedig utóbbi egyáltalán nem kevésbé fontos. Sőt, a nagyobb, hosszú távú változásokat inkább ezzel lehet elérni.

A bevitt tápanyagok igen nagy hatással vannak a külsőre, egyes vitaminok pedig erőteljesen hozzájárulnak az arc fiatalosságának, feszességének és hibátlanságának fenntartásához. Mandi Nyambi szépségszakértő úgy véli, a következők nélkülözhetetlenek a bőr szépségéhez: szerinte ezerszer hatékonyabbak a drága krémeknél. Étrend-kiegészítők formájában is fogyaszthatod őket, ám a leghatásosabb, ha természetes formájukban, bizonyos ételekkel viszed be őket a szervezetedbe.

Vitaminok a feszes arcért

Az A-vitamin védi a bőrt, hozzájárul hosszan tartó feszességéhez, sőt a regenerálódásban is segít amellett, hogy erősíti az immunrendszert és a szemet. A legnagyobb mennyiségben a halfélék, a tojás, a spenót és az édesburgonya tartalmazzák, ezért ezeket érdemes beépíteni a táplálkozásodba. Szintén a rugalmasság megőrzésében és a sejtanyagcserében van nagy szerepe a B12-vitaminnak, ami segít a protein hasznosulásában is. Szárnyashúsban, kagylóban, rákban, tejben és joghurtban található belőle rengeteg.

A C-vitamint a legtöbben a szervezet védekezőképességének erősítésére használják, ám számos más fontos feladata is van. Erőteljes antioxidáns, elősegíti a kollagéntermelést, ezáltal pedig segít késleltetni, lassítani a bőröregedést, és feszessé, ragyogóvá teszi az arcot. Narancsot, citromot, epret, kék áfonyát, spenótot, paradicsomot és paprikát érdemes fogyasztanod, hogy bevidd a testedbe a megfelelő mennyiséget.

Ragyogó, hidratált, selymes bőrt eredményeznek

A K-vitamin beviteléről kevés szó esik, pedig a szépség szempontjából egyáltalán nem elhanyagolható. Segít abban, hogy a bőr egységes és élettel teli legyen, halványítja, sőt el is tüntetheti a szem alatti sötét karikákat, sőt a hajszálerek láthatóságát is csökkenti. Kelkáposztában, karalábéban, májban, spenótban és uborkában is találsz belőle bőven.

A cikk az ajánló után folytatódik

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogy jutottunk el ide, és hogyan léphetünk ki belőle?

A Femina Klub februári vendége Tari Annamária klinikai szakpszichológus lesz, akivel az estek házi asszonya, Szily Nóra beszélget majd. Segítenek megérteni az online illúziók és az offline valóság közötti különbségeket, azok pszichológiai hátterét, és gyakorlati tanácsokat is adnak a sokunk számára szorongató, naponta felmerülő kérdésekre.

Pontos részletek az estről itt olvashatók.

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2020. február 19. 18 óra
Helyszín: József Attila Színház

Promóció

Az Omega-3 zsírsav, bár a szó szoros értelmében nem vitamin, szintén a táplált, hidratált és feszes bőr fontos hozzávalója: egészségessé teszi a sejtek membránjait, visszaállítja és erősíti a bőr védekezőképességét, feltölti és simává teszi azt, sőt még gyulladáscsökkentő hatással is bír. A magokban, például lenmagban, chiamagban és tökmagban, valamint az olajos halakban, többek között a pisztrángban, a szardellában, a tonhalban és a szardíniában van belőle a legtöbb, de megtalálható a növényi olajokban - tökmagolaj, lenmagolaj, repceolaj - és a kelbimbóban, a kelkáposztában is.

Megelőzik és eltüntetik a pattanásokat, bőrhibákat

A cink nem véletlenül a pattanás elleni krémek, maszkok egyik népszerű alapanyaga: nemcsak kívülről, de belülről is erős gyulladáscsökkentő, antibakteriális hatással rendelkezik, ráadásul segít a hormonrendszer és a vércukorszint szabályozásában. Mindezeknek köszönhetően csökkenti a pattanások számát, vagy megelőzi a kialakulásukat, illetve mérsékli a bőr zsírosodását. Hüvelyesekben, tojásban, halfélékben, található belőle a legtöbb.

Szintén a bőrhibákkal veszi fel a harcot a D-vitamin is. A pattanások és a mitesszerek képződését is visszaszoríthatod, ha eleget viszel be belőle a szervezetedbe, például tejjel, gabonafélékkel, narancslével, tojással vagy épp gombával.

Ha pedig biztosra szeretnél menni, a biotinról, azaz a H-vitaminról se feledkezz meg: ez ugyanis nélkülözhetetlen a bőr egészségének fenntartásához, csökkenti a bőrproblémákat, és segít megőrizni a fiatalos külsőt. A dió, a hüvelyesek, a máj és a tej bővelkedik benne. 

Kollagénben gazdag ételek

Az idő múlásával a bőr petyhüdtebbé válik, a kötőszövet elereszti magát, a porcok pedig kopásnak indulnak. Ha szeretnéd, hogy fibroblasztsejtjeid jól működjenek, azaz jó minőségű és elegendő mennyiségű kollagént termeljenek, érdemes gyakrabban fogyasztanod az alábbi ételeket.

Ezt is szeretjük