5 fontos vitamin, aminek hiánya libidóproblémákat is okozhat - Nélkülözhetetlenek a kielégítő szexuális élethez

Ezek a vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek erősen befolyásolják a libidót: hiányuk a szexuális vágy csökkenését eredményezheti.

par agyban problema

FeminaShop

Látogass el a
Femina Shopba!

Megnézem
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A libidót számos külső és belső tényező befolyásolja. Bármilyen meglepően is hangzik, a szervezet vitaminellátottsága, illetve egyes vitaminok vagy ásványi anyagok hiánya is kihat a szexuális vágyra.

Ha a szervezet nem kap elegendő mennyiséget a következő vitaminokból, ásványi anyagokból vagy nyomelemekből, az negatívan hat a szexuális életre, így a párkapcsolatra is. A hiányállapotok akár libidó- és hormonproblémákat is okozhatnak.

Fontos vitaminok a jó szexuális élethez

D-vitamin

A D-vitamin az egyik legfontosabb vitamin a szervezet számára. Erősíti az immunrendszert, ellenállóbbá teszi a szervezetet a betegségekkel szemben, segíti a kalcium csontokba épülését, lényeges szerepe van a csontképződésben, illetve a csontanyagcserében. Hiányában mindkét nemnél alacsonyabb lehet a libidó, a férfiaknál csökkenhet a tesztoszteronszint, ez pedig ronthatja a spermiumtermelést, ami negatív hatással lehet a termékenységre, illetve erekciós zavarok, impotencia is kialakulhatnak miatta. 

par problema
Fotó: silverkblack / Getty Images Hungary

Nők esetében a mióma, az endometriózis, valamint a PCOS kialakulásának kockázata is megnő ilyenkorA felnőttek számára napi 1500-2000 NE a javasolt mennyiség. A napfény mellett a tonhal, a hering, a marhamáj, a tőkehalmáj vagy például a tojás tartalmaznak belőle többet.

A-vitamin

Az A-vitamin szintén nélkülözhetetlen mind a női, mind a férfi nemi hormonok termeléséhez. Így ha kevés van belőle a szervezetben, akkor a hormonrendszer sem működik rendesen, ez pedig a szexuális vágyra is kihat. Többek közt a tojásban, a tejben, a húsokban, illetve a narancssárga vagy sárga gyümölcsökben és zöldségekben található meg nagyobb mennyiségben. Ajánlott napi mennyisége 700-900 mikrogramm.

A cikk az ajánló után folytatódik

Légy szabad! - Merj szembemenni az árral!

A Femina Klub áprilisi vendége Lakatos Márk stylist lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az önmagunk elfogadására való törekvésről beszélget. Hogyan szembesüljünk saját korlátainkkal, tökéletlenségünkkel? Hogyan dolgozzuk fel az életünkben felmerülő elakadásokat? 

További részletek: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. április 22. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

B12-vitamin

A B-vitaminok családja alapvetően nagy szerepet játszik a stressz és a fáradtság csökkentésben, a hangulat javításában, az idegrendszer és a hormonrendszer egészséges működésben. A B12-vitamin többek közt energianövelő hatásairól ismert, és erős hatással van a libidóra is. Ha nem kap belőle eleget a szervezet, az a szexuális vágy csökkenéséhez vezet. Megtalálható a lazacban, a marha- és bárányhúsban vagy épp a tejtermékekben. Felnőtt férfiaknak és nőknek napi 2-3 mikrogramm bevitele ajánlott.

Cink

A cink szintén részt vesz a hormontermelési folyamatokban, főleg a tesztoszteronszintet segít szabályozni, ami nemcsak a férfiak, hanem a nők számára is fontos. Hiánya hozzájárulhat a meddőség kialakulásához. Sok van belőle a marha- és csirkehúsban, a diófélékben és a magvakban, valamint a hüvelyesekben is. 11-15 milligramm az ajánlott napi bevitele.

Vas

A vashiánynak számos tünete van, a legszembetűnőbbek közé tartozik a fáradékonyság, a szédülés, a gyengeség, a terhelhetőség csökkenése és a sápadtság. Ha nem jut belőle elegendő mennyiséghez a szervezet, akkor mindezek mellett csökken a szexuális vágy, és az is jellemző, hogy az embernek nincs energiája az együttlétekhez, mivel folyamatosan fáradt. Ebből a nyomelemből sok van a májban, a spenótban, a brokkoliban, a lencsében vagy épp a tojássárgájában. Ajánlott napi beviteli értéke körülbelül napi 8 milligramm, azonban a terhesség alatt közel 30 milligrammra növekszik.

Miért reggel vágyik a szexre a férfi, és miért este a nő?

A legtöbb párkapcsolatban feltűnik a feleknek az a különbség, hogy míg a férfiak a legtöbbször magas libidóval ébrednek, és erős vágyat éreznek reggelente, a nőknek általában semmi kedvük a szexhez alvás után, és inkább este erősödik fel a szeretkezés iránti igényük. Ez a jelenség nem egyéni tulajdonság, a legtöbbeknél így van, méghozzá nem véletlenül. Megvan rá a tudományos magyarázat, az ok pedig a hormonváltozásokban keresendő.

Miért reggel akar szexet a férfi a leginkább, és miért este a nő? Oka van a különbségnek

Íme, a magyarázat arra, miért ébrednek a férfiak erős szexuális vággyal, a nők pedig miért nem.

Elolvasom
Ezt is szeretjük