5 fontos vitamin, aminek hiánya libidóproblémákat is okozhat - Nélkülözhetetlenek a kielégítő szexuális élethez

Ezek a vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek erősen befolyásolják a libidót: hiányuk a szexuális vágy csökkenését eredményezheti.

par agyban problema
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A libidót számos külső és belső tényező befolyásolja. Bármilyen meglepően is hangzik, a szervezet vitaminellátottsága, illetve egyes vitaminok vagy ásványi anyagok hiánya is kihat a szexuális vágyra.

Ha a szervezet nem kap elegendő mennyiséget a következő vitaminokból, ásványi anyagokból vagy nyomelemekből, az negatívan hat a szexuális életre, így a párkapcsolatra is. A hiányállapotok akár libidó- és hormonproblémákat is okozhatnak.

Fontos vitaminok a jó szexuális élethez

D-vitamin

A D-vitamin az egyik legfontosabb vitamin a szervezet számára. Erősíti az immunrendszert, ellenállóbbá teszi a szervezetet a betegségekkel szemben, segíti a kalcium csontokba épülését, lényeges szerepe van a csontképződésben, illetve a csontanyagcserében. Hiányában mindkét nemnél alacsonyabb lehet a libidó, a férfiaknál csökkenhet a tesztoszteronszint, ez pedig ronthatja a spermiumtermelést, ami negatív hatással lehet a termékenységre, illetve erekciós zavarok, impotencia is kialakulhatnak miatta. 

par problema
Fotó: silverkblack / Getty Images Hungary

Nők esetében a mióma, az endometriózis, valamint a PCOS kialakulásának kockázata is megnő ilyenkorA felnőttek számára napi 1500-2000 NE a javasolt mennyiség. A napfény mellett a tonhal, a hering, a marhamáj, a tőkehalmáj vagy például a tojás tartalmaznak belőle többet.

A-vitamin

Az A-vitamin szintén nélkülözhetetlen mind a női, mind a férfi nemi hormonok termeléséhez. Így ha kevés van belőle a szervezetben, akkor a hormonrendszer sem működik rendesen, ez pedig a szexuális vágyra is kihat. Többek közt a tojásban, a tejben, a húsokban, illetve a narancssárga vagy sárga gyümölcsökben és zöldségekben található meg nagyobb mennyiségben. Ajánlott napi mennyisége 700-900 mikrogramm.

A cikk az ajánló után folytatódik

B12-vitamin

A B-vitaminok családja alapvetően nagy szerepet játszik a stressz és a fáradtság csökkentésben, a hangulat javításában, az idegrendszer és a hormonrendszer egészséges működésben. A B12-vitamin többek közt energianövelő hatásairól ismert, és erős hatással van a libidóra is. Ha nem kap belőle eleget a szervezet, az a szexuális vágy csökkenéséhez vezet. Megtalálható a lazacban, a marha- és bárányhúsban vagy épp a tejtermékekben. Felnőtt férfiaknak és nőknek napi 2-3 mikrogramm bevitele ajánlott.

Cink

A cink szintén részt vesz a hormontermelési folyamatokban, főleg a tesztoszteronszintet segít szabályozni, ami nemcsak a férfiak, hanem a nők számára is fontos. Hiánya hozzájárulhat a meddőség kialakulásához. Sok van belőle a marha- és csirkehúsban, a diófélékben és a magvakban, valamint a hüvelyesekben is. 11-15 milligramm az ajánlott napi bevitele.

Vas

A vashiánynak számos tünete van, a legszembetűnőbbek közé tartozik a fáradékonyság, a szédülés, a gyengeség, a terhelhetőség csökkenése és a sápadtság. Ha nem jut belőle elegendő mennyiséghez a szervezet, akkor mindezek mellett csökken a szexuális vágy, és az is jellemző, hogy az embernek nincs energiája az együttlétekhez, mivel folyamatosan fáradt. Ebből a nyomelemből sok van a májban, a spenótban, a brokkoliban, a lencsében vagy épp a tojássárgájában. Ajánlott napi beviteli értéke körülbelül napi 8 milligramm, azonban a terhesség alatt közel 30 milligrammra növekszik.

Miért reggel vágyik a szexre a férfi, és miért este a nő?

A legtöbb párkapcsolatban feltűnik a feleknek az a különbség, hogy míg a férfiak a legtöbbször magas libidóval ébrednek, és erős vágyat éreznek reggelente, a nőknek általában semmi kedvük a szexhez alvás után, és inkább este erősödik fel a szeretkezés iránti igényük. Ez a jelenség nem egyéni tulajdonság, a legtöbbeknél így van, méghozzá nem véletlenül. Megvan rá a tudományos magyarázat, az ok pedig a hormonváltozásokban keresendő.

Ezt is szeretjük