A 26 éves vezérigazgató-nő karriertanácsait érdemes megfogadni - Laura K. Inamedinova ezt üzeni a nőknek
Laura K. Inamedinova még csak 26 éves, de már a legsikeresebb fiatal női vállalkozók egyike.

laura inamedinova cover
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A litván születésű Laura K. Inamedinova 21 évesen kezdte kommunikációs karrierjét a Forbes magazinnál, 22 évesen pedig a Huffington Post munkatársa lett. Ma, mindössze 26 évesen, a londoni székhelyű, innovatív B2B marketing, design és webfejlesztési ügynökség, az LKI Consulting vezérigazgatója. 

Publikációit rendszeresen közli a Huffington Post, az Entrepreneur magazin, illetve a Venture Beat. 2020-ban az Entrepreneur magazin a „10 legjobb fiatal női vállalkozók” egyikének választotta, a Huffington Post pedig 2016-ban az „Év kommunikációs szakértője” címmel tüntette ki. Laura egyértelműen a világ legsikeresebb női közé tartozik, vállalata úttörő a blockchain-, azaz blokkláncmarketing alkalmazásában. 

A fiatal üzletasszony a nemzetközileg elismert, hazai márkakommunikációs konferencia, a BrandFestival vendége lesz idén novemberben, mi pedig most többek közt arról is kérdeztük, milyen érzés ilyen fényes karriert befutni ennyire fiatalon, illetve hogy mit tanácsol azoknak, akik hasonló sikerekre vágynak.

Interjú Laura K. Inamedinovával

- El tudod magyarázni egyszerűen és mindenki számára érthetően azt, hogy mi is a blokkláncmarketing? 

- A blokklánc és a Web3 a következő nagy dobások az internet, a kereskedelem és a technológia világában. Valószínűleg még azok is hallottak a Metaverzumról, az NFT-kről és a kriptovalutákról, akik igencsak távol állnak ettől az iparágtól. De ezeknél jóval többről van szó. A blokkláncmarketing igazából mindig az innovációra fókuszál. Olyan egyedi, különleges ötleteket hozunk a különböző projektek promotálására, népszerűsítésére, amik teljesen megváltoztatják a munkánkat, a kommunikációnkat és a tapasztalásainkat az online világban, valamint azon túl.

A blokkláncmarketingben való munka tulajdonképpen azt jelenti, hogy a forradalmi technológiát érthető, hiteles ötletekké kell átalakítani, hogy szélesebb közönséget érjünk el. Ez a hagyományos marketing, például a PR, a tartalom-, valamint a közösségimédia-marketing és a növekedést elősegítő taktikák, a közösségi események, az influencermarketing és partnerségek kombinációja, amelyeket egy internetes vállalat népszerűsítésére használunk.

- Fiatal nőként hogy tudsz érvényesülni, sikereket elérni az üzleti világban? Tapasztalsz bármiféle hátrányt a korod vagy a nemed miatt?

- Véleményem szerint a siker leginkább a gondolkodásmódon múlik - és nem csak az ambiciózus célok elérésén. Nőnek lenni az üzleti életben azt jelenti, hogy nagyon világos küldetéssel és céllal kell rendelkezned azzal kapcsolatban, hogy ki vagy, és ki szeretnél lenni, ismerned kell az értékeidet és tudnod azt, hogy mit képviselsz. A folyamat többi része arról szól, hogy elérd a célodat, bármi is legyen. Ha van egy elképzelésed, ragaszkodj hozzá a végsőkig, és köss békét önmagaddal: néhány dolgot ugyanis fel kell áldoznod. És ez rendben is van egészen addig, amíg az alapvető értékrendedet illetően nem kell kompromisszumot kötnöd.

A cikk az ajánló után folytatódik

Szókimondó beszélgetések Szily Nórával és vendégeivel.

Új videósorozatunkban Szily Nóra és beszélgetőpartnerei döntik le a tabukat. A 'Szókimondó' őszintén és egyenesen dolgoz fel olyan fontos témákat, amikről sokszor nem beszélünk nyíltan. Tabuk helyett mi a szókimondó beszélgetésekben hiszünk. Ide kattintva nézd meg a sorozat első részét, melyben Szily Nóra Pásztor Annával beszélget a szerelem múlandóságáról és a monogámia örök kérdésérő

Promóció

Hozzáteszem, hogy az üzleti világban a siker a kapcsolatépítésről is szól, mert a sikert soha nem egyedül építik. A kapcsolatépítéstől kezdve a különböző eseményeken való részvételen át egészen az értékteremtésig és a mindenki számára előnyös forgatókönyvek, egyezségek létrehozásáig: minden a kapcsolatokon múlik, és azokon az embereken, akik bíznak benned.

Amikor 2016-ban beléptem a technológia és a Web3 világába, tapasztalt marketingesekhez csatlakoztam, akik a Web2-ben építettek karriert, és sokkal idősebbek voltak nálam. De a hagyományosabb területeken elterjedt sztereotípiák ellenére a blokklánc azon kevés iparágak egyike, ahol nőként egyenlő esélyeink és végtelen lehetőségeink vannak a sikerre, legalábbis ha megfelelő gondolkodásmóddal vágunk bele.

- Milyen érzés ekkora sikert elérni ilyen fiatalon?

- A kifizetődő, kielégítő az, ami először eszembe jut. Nagyon hálás vagyok azért, hogy van egy csodálatos csapatom, akik minden egyes nap nagyban hozzájárulnak a sikeremhez, és osztoznak benne, az elképzeléseimben. Hazugság lenne azt állítani, hogy egyedül jutottam el oda, ahol ma vagyok. Partnereim, ügyfeleim, alkalmazottjaim, barátaim és családtagjaim mindannyian szerepet játszottak ebben, mert az üzlet és a siker kéz a kézben jár a kapcsolatépítéssel.

- Mit tanácsolsz azoknak, akiknek van egy jó ötletük, és szeretnék megvalósítani, de nincs túl sok tapasztalatuk az üzleti világban? Hogy vágjanak bele? Szerinted mik az első és legfontosabb lépések?

- Mindig az önképzésnek kell az első lépésnek lennie. Meggyőződésem, hogy senkinek nincs szüksége diplomára a sikerhez. Nekem fizikából van végzettségem, ami nagyon távol áll attól a világtól, amiben ma élek. A marketingkarrierem olvasással, a szakmabeli emberekkel való kommunikációval indult, és mindent úgy tanultam meg, hogy közben már csináltam is. Többet tanulsz a hibáidból és a gyakorlatból, mint a rengeteg elméletből. A folyamat másik kulcsfontosságú lépése a networking, azaz a kapcsolatépítés és a mentorszerzés. Kezdd azzal, hogy konferenciákra jársz, tedd oda magad, és lépj kapcsolatba olyan emberekkel, akik inspirálnak. Tanulj, és szerezz szakértelmet olyanoktól, akik már megjárták az utat.

- Ha mondhatnál vagy tanácsolhatnál valamit a nőknek, mi lenne az?

- Az egyszerű tanácsom az lenne, hogy sose veszítsd szem elől a szenvedélyedet. Könnyű elveszíteni a szikrát, és elkezdeni olyan dolgokat hajszolni, mint a pénzügyi szabadság, a státusz, a következő karrierlépcsőfok vagy bármi hasonló. De ami a legfontosabb, hogy élvezd, amit csinálsz, és mindennap úgy kelj fel, hogy annak az ötletnek szenteled az életedet, amit igazán inspirálónak érzel. Ha megvan a szenvedély és az elhivatottság, akkor mindig megvan a sikerhez vezető út is.

Amiket a sikeres emberek másképp csinálnak

A boldog, sikeres emberek néhány dolgot másképp csinálnak, mint a legtöbben: a legjobb pedig, hogy mindegyik szokás megtanulható odafigyeléssel, tudatossággal és gyakorlással. Ha kíváncsi vagy, mik ezek, az alábbi cikkben elolvashatod.

Ezt is szeretjük