Emberségből jeles: 10 dolog, ami megkülönbözteti a jó főnököt a rossztól
A jó főnök nemcsak utasít, de dicsér is. Ezek a legfőbb tulajdonságai.
A főnöki titulust nem adják ingyen, és a vezetői rang sem csöppen csak úgy az ölbe. Ahhoz pedig, hogy valaki kiváló vezető legyen, elengedhetetlen a kollégáival ápolt jó kapcsolat, ami egyben a vállalat fejlődésének kulcsa is.
Élni és élni hagyni. Egy elképzelt világban a vezetés megbízik az embereiben, akiket felvesz, és hagyja őket érvényesülni. A rugalmatlanság, a tekintélyelvűség és a túlzásba vitt szigor előbb-utóbb azt eredményezi, hogy a munkatársak gépnek érzik magukat, elvész a motiváció, a főnök pedig kiskakas módjára egyedül kapirgálhat tovább a szemétdombon. De mi a jó vezetés receptje? Az alábbiakból kiderül.
Bőkezűen bánik a dicsérettel
A rossz főnök nem kíséri figyelemmel az alkalmazottak munkáját, ahogy a meetingek is kizárólag az önfényezésről szólnak. A jó vezető ellenben nem fukarkodik a dicsérettel, büszke dolgozóira, az elért eredményeket pedig nem kizárólag a sajátjaként kommunikálja.
Következetes
A rosszindulatú főnöknek megvannak a maga kis kedvencei, akikkel kivételez, a többiekről pedig jóformán tudomást sem vesz. Ahogy arról sem, hogy ezzel hiteltelenné válik alkalmazottai körében. Ilyenkor nincsenek stabil szabályok, a kollégáknak örökké attól kell tartaniuk, hogy aznap éppen milyen zoknit húzott. A jó vezető ezzel szemben képes kiszámítható, nyugodt munkakörnyezetet teremteni.
Támogatást nyújt
Mindannyian különbözőek vagyunk, ezért irreális azt várni egy cégen belül, hogy mindenki ugyanazt a teljesítményt nyújtsa. A jó főnök ezzel pontosan tisztában van, és igyekszik tenni azért, hogy mindenki sikeresebbnek érezhesse magát a munkájában. Ha kell, hajlandó személyesen is leülni, kiemelni a jó tulajdonságokat, akárcsak azokat, melyek fejlesztésre szorulnak.
Figyelembe veszi kollégái véleményét
A rossz vezető elzárkózik mindennemű javaslattól és véleménytől, ami az alkalmazottak irányából érkezhet. Mindenhatónak képzeli magát, úgy tesz, mintha ő lenne az első és egyetlen mozgatórugója a szervezet hatékony működésének. Ezzel szemben az alkalmas főnök figyelembe veszi, hogy több szem többet lát, munkatársai véleményét pedig a cég fejlődésére fordítja.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Nem várja el, hogy a munkád legyen az életed
Kiegyensúlyozott magánélet nélkül nem létezik produktív munkahely, ezzel egy jó vezető pontosan tisztában van. Ellenkező esetben minden alkalommal gyomorideg kíséri a munkatársakat, valahányszor kimenőt kell kérniük. És ugyan, ki akar ilyen helyen dolgozni?
Nem bánja, ha időnként megpihensz
Nagyon sok munkahelyen gépként tekintenek a beosztottakra, és figyelmen kívül hagyják a tényt, miszerint képtelenség nyolc-tíz órát egyhuzamban ledolgozni, jóformán levegővétel nélkül. Egy kiváló vezető lehetőséget biztosít a kikapcsolódásra, hiszen tudja, hogy a pihenés hatékonyabbá teszi a munkát.
Nem zárkózik el a visszajelzéstől
A diszkrimináció és a zaklatás melegágya minden olyan munkahely, ahol az alkalmazottaknak nincs lehetőségük a visszajelzésre. Ezt csakis nyílt kommunikációval és visszajelzési rendszerrel lehet megakadályozni, még mielőtt a problémák tovább súlyosbodnak.
Figyelembe veszi az életkörülményeidet
Manapság is sok helyen szigorúan veszik a késést, és mereven elzárkóznak attól, hogy valaki otthonról dolgozzon. Az a menedzser, aki hajlandó alkalmazottai aktuális élethelyzetéhez igazítani a munkarendet, biztos lehet benne, hogy könnyebben szerez majd új embereket, és sokkal élhetőbbé teszi a légkört.
Nem kenyere a megfélemlítés
Talán az egyik leggyakoribb hiba, amit egy vezető elkövethet, ha nem veszi emberszámba beosztottjait, és rendszeresen érezteti, hogy, ha valami nem tetszik, el lehet menni. Ezzel szemben a jó menedzsment megbecsülendő személyként tekint a munkavállalókra, vagyis biztosítja számukra, hogy megoszthatják korábbi tapasztalataikat, benyomásaikat.
Utat mutat a nehéz időkben is
Az a főnök, akinek nincsenek jól behatárolt céljai, elvágja magát attól, hogy jó vezető lehessen, elvégre, aki szeretne kiemelkedni, annak folyamatosan kommunikálni kell elképzeléseit a munkatársak irányába. A fejlődésnek gátat vethetnek az öncélú döntések, melyekkel a beosztottak nem tudnak azonosulni. Az a főnök, aki tudja, mit miért tesz, még akkor is, ha éppen nehéz döntést kell meghoznia, és ezt meggyőző módon kommunikálja, biztos lehet benne, hogy emberei felsorakoznak majd mögötte.