Nyugtalanul alszik a gyerek? Ezekkel a módszerekkel segíthetsz neki az éjszakai pihenésben
Egyes gyerekek nehezen tudnak elaludni. Olyan módszereket mutatunk, amik beválhatnak nyugtalan alvás esetén.

nyugtalanul alvó gyerek
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Sajnos nem mindegyik gyereknek elegendő bárányokat számolni és meleg tejet inni ahhoz, hogy nyugodtan aludjon. Az örökmozgó, izgága gyerkőcök sokkal nehezebben tudnak elaludni társaiknál.

Olyan módszereket mutatunk, amik közül valamelyik biztosan segíthet a kicsiknek mély álomba szenderülni. Ha egyik sem válik be, érdemes lehet szomnológus, alvásspecialista orvossal konzultálni.

Elektromos kütyük nélküli este

Egy 2017-es kutatás szerint a gyerekek és a fiatal felnőttek alvását legjobban a képernyő nézése befolyásolja. A kék fény, ami áramlik a készülékekből, mindenkire rossz hatással van. Befolyásolja a melatonin nevű hormon termelődését, ami a fény-árnyék hatására változik a szervezetben, gyakorlatilag ez szabályozza a biológiai óránkat.

Alvás- vagy Drakula-hormonnak is hívják, és a a képernyő fényének hatására kétszer annyira csökken a gyerekekben a szintje, mint a felnőttekben. Ez kései elalváshoz, kevesebb alvási időhöz és az alvás minőségének romlásához vezet.

Nem mindegy, mi a vacsora

Néhány szülő megpróbál plusz gyümölcsöt csempészni a gyerek vacsorájába, pedig a gyümölcscukor csak felpörgeti a kicsiket, ezért lefekvés előtti fogyasztása nem ajánlott. Olyan ételek segítenek az alvásban, amiknek magas a fehérje- és a jó szénhidráttartamuk, mint teljes kiőrlésű pirítós mogyoróvajjal, vagy a zabkása. Ezek triptofán nevű aminosavat tartalmaznak, ami elősegíti a könnyebb elalvást. A joghurt, a sajt, a banán, a tojás és a tonhal is segíthet.

A környezet szerepe az elalvásban

Egyes gyerekek azért alszanak el nehezen, mert allergének veszik körbe őket, amik egész éjjel zavarnak, viszkető, égető érzést okoznak. Ebben az esetben érdemes allergiatesztet végeztetni, és allergénmentes pamutpizsamára és ágyneműre cserélni az eddigieket.

Vissza kell fogni a számítógépes játékokat

Nagyon nehéz csökkenteni a képernyőidőt, pedig nélkülözhetetlen a pihentető alváshoz. Egy 2018-as tanulmány szerint, azok a gyerekek, akik egy órát játszottak a gépen egy órával a lefekvés előtt, nyugtalanul és keveset aludtak. Érdemes biztosítani, hogy a játékidő több órával a lefekvés előtt véget érjen, nemcsak a fentebb említett kék fény miatt, hanem a játékélmény pörgető hatása végett is.

Fények lekapcsolása

A legegészségesebb teljes sötétségben aludni. Egy 2015-ös tanulmány szerint a fényszennyezettség vagy az éjjeli fények is megzavarhatják a bioritmust, a hormonháztartást és az immunrendszer működését is befolyásolják.

A cikk az ajánló után folytatódik

A nyugodt alvás záloga

A mandarin-, narancs esszencia, kamilla-, levendula-, és szantál illóolaj keveréke gondoskodik arról, hogy lágy, nyugodt hangulat uralkodjon a hálószobában, vagy akár a babaszobában is.

További információkat itt találsz.

 

Promóció

Hogyha a gyerek fél a sötétben, inkább a folyosón legyen a fényforrás, mint a gyerekszobában, és még ezt is érdemes lekapcsolni, ha már elaludt. Jó ötlet az is, ha automatára állítod be. Használjatok sötétítőfüggönyöket vagy alvómaszkot, ha a gyerek túl korán ébredne fel a beáramló napfény miatt.

Speciális alvóidő

Amikor a gyerek biztonságban, szerető környezetben érzi magát, jobban tud relaxálni is. Ehhez nem árt kialakítani egy kiszámítható rutint, amibe beletartozik a lefekvés előtti ölelés, összebújás, mesélés vagy beszélgetés. Ezek mind megnyugtatják, ráhangolják a pihenésre, és segítenek neki elrepülni az álomvilágba.

Este jobban alszik majd a gyerek: 8 jógapóz, ami segíti az ellazulást

Az alábbi nyolc jógapóz állatok, tárgyak neveit viseli, így a gyerkőcök könnyen és játékosan megszemélyesíthetik azokat, akár egy mese keretén belül. 

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük