8 étel, amit minden gyereknek meg kellene kapnia
Sok szülő nem tudja
A gyermek optimális fejlődéséhez szükségesek ezek a táplálékok.

Dia


                        	Minőségi csokoládé
                        	Sok szülő próbálja minél inkább kiiktatni a gyerek étrendjéből a csokit, mondván, hogy elveszi az étvágyát, hizlal, rontja a fogakat, ahelyett, hogy a csokit megfelelő időpontban, formában és minőségben adnák a kicsiknek. A csokoládé segíthet a tanulásban, szerotonintartalma révén kiegyensúlyozottabbá tesz, és kiváló vitamin-, ásványianyag- és antioxidáns-forrás is. Ehhez persze szükséges, hogy a csoki kiváló minőségű és magas kakaótartalmú legyen. Válassz inkább drágábbat a boltban, mint gyenge minőséget!

Minőségi csokoládé

Sok szülő próbálja minél inkább kiiktatni a gyerek étrendjéből a csokit, mondván, hogy elveszi az étvágyát, hizlal, rontja a fogakat, ahelyett, hogy a csokit megfelelő időpontban, formában és minőségben adnák a kicsiknek. A csokoládé segíthet a tanulásban, szerotonintartalma révén kiegyensúlyozottabbá tesz, és kiváló vitamin-, ásványianyag- és antioxidáns-forrás is. Ehhez persze szükséges, hogy a csoki kiváló minőségű és magas kakaótartalmú legyen. Válassz inkább drágábbat a boltban, mint gyenge minőséget!

Dia


                        	Tej
                        	Adj gyermekednek rendszeresen tejet, ha szeretnéd, hogy egészséges legyen! A reggeli családi italokat persze felejtsd el, mert ezeknek a színükön kívül nem sok közük van a valódi tejhez. Válassz mindig minőségi tejet! A tej azért nagyon fontos, mert kalciumtartalma révén segít felépíteni és megőrizni a csontok és a fogak erősségét. Bioaktív összetevői segítenek megakadályozni a fogszuvasodást. A benne lévő D-vitamin a kalcium és foszfor felszívódását támogatja, enélkül az ásványi anyagok nem tudnának beépülni a fogzománcba.

Tej

Adj gyermekednek rendszeresen tejet, ha szeretnéd, hogy egészséges legyen! A reggeli családi italokat persze felejtsd el, mert ezeknek a színükön kívül nem sok közük van a valódi tejhez. Válassz mindig minőségi tejet! A tej azért nagyon fontos, mert kalciumtartalma révén segít felépíteni és megőrizni a csontok és a fogak erősségét. Bioaktív összetevői segítenek megakadályozni a fogszuvasodást. A benne lévő D-vitamin a kalcium és foszfor felszívódását támogatja, enélkül az ásványi anyagok nem tudnának beépülni a fogzománcba.

Dia

 	Mangántartalmú finomságok  	A szervezetnek szüksége van olyan táplálékra, melynek mangántartalma magas, mert a mangán antioxidáns, segít a sebgyógyulásban, illetve a csontképződésben is. A gyümölcsök közül több is van olyan, melyre ez jellemző, így például a málna. Emellett a narancs, a banán, a grépfrút és az ananász is remek mangánforrások. A gabonafélék, zöldségek is gazdagok mangánban.

Mangántartalmú finomságok

A szervezetnek szüksége van olyan táplálékra, melynek mangántartalma magas, mert a mangán antioxidáns, segít a sebgyógyulásban, illetve a csontképződésben is. A gyümölcsök közül több is van olyan, melyre ez jellemző, így például a málna. Emellett a narancs, a banán, a grépfrút és az ananász is remek mangánforrások. A gabonafélék, zöldségek is gazdagok mangánban.

Dia


                        	Teljes kiőrlésű pékáru
                        	A gabona és a liszt a finomítás során mangántartalmának legalább a felét elveszíti. Vásárolj tehát mindig olyan kenyeret, zsemlét, vagy más pékárut, ami teljes kiőrlésű! Ráadásul az ilyen termék rostokban is gazdag, és tápanyagtartalmát tekintve is messze meghaladja a finomított lisztből készített termékekét. Ha van hozzá kedved, akár süthetsz is teljes kiőrlésű kenyeret vagy sütiket is otthon. A nagyobb boltokban kapható ilyen liszt.

Teljes kiőrlésű pékáru

A gabona és a liszt a finomítás során mangántartalmának legalább a felét elveszíti. Vásárolj tehát mindig olyan kenyeret, zsemlét, vagy más pékárut, ami teljes kiőrlésű! Ráadásul az ilyen termék rostokban is gazdag, és tápanyagtartalmát tekintve is messze meghaladja a finomított lisztből készített termékekét. Ha van hozzá kedved, akár süthetsz is teljes kiőrlésű kenyeret vagy sütiket is otthon. A nagyobb boltokban kapható ilyen liszt.

Dia


                        	Top zöldségek
                        	A brokkoli,a kelkáposzta, a póréhagyma, a római saláta és a spenót bőségesen tartalmazzák a fejlődő szervezet számára nélkülözhetetlen vitaminokat és ásványi anyagokat. Mivel a kicsik a spenóttól mint főzeléktől általában idegenkednek, érdemesebb más formában beiktatnod a gyerkőc étrendjébe. Készíthetsz például egy spenótos lasagnét, az biztosan nagyon ízlik majd neki. Brokkoliból készíts sajtos rakott brokkolit, a sajt miatt a gyerekek imádják.

Top zöldségek

A brokkoli,a kelkáposzta, a póréhagyma, a római saláta és a spenót bőségesen tartalmazzák a fejlődő szervezet számára nélkülözhetetlen vitaminokat és ásványi anyagokat. Mivel a kicsik a spenóttól mint főzeléktől általában idegenkednek, érdemesebb más formában beiktatnod a gyerkőc étrendjébe. Készíthetsz például egy spenótos lasagnét, az biztosan nagyon ízlik majd neki. Brokkoliból készíts sajtos rakott brokkolit, a sajt miatt a gyerekek imádják.

Dia


                        	Hüvelyesek
                        	A hüvelyeseket sem szabad elfelejtened, amelyek vas-, szelén-, cink- és mangánforrásként egyaránt kiválóak. A zöldborsó, de a lencse és a szója jó különösen jó választás. Készíthetsz a kicsinek ebédre például egy finom lencsefasírtot, de jólesik egy könnyű zöldborsóleves is ebédre.

Hüvelyesek

A hüvelyeseket sem szabad elfelejtened, amelyek vas-, szelén-, cink- és mangánforrásként egyaránt kiválóak. A zöldborsó, de a lencse és a szója jó különösen jó választás. Készíthetsz a kicsinek ebédre például egy finom lencsefasírtot, de jólesik egy könnyű zöldborsóleves is ebédre.

Dia

 	Tojás  	A hüvelyesekhez hasonlóan a tojás is halmozottan tartalmaz a szervezet számára rendkívül fontos tápanyagokat, szelént, cinket és jódot. A szelén közvetve elősegíti az E-vitamin hasznosulását, közvetlenül pedig részt vesz a sejtvédő folyamatokban, emellett erősíti az immunrendszert. A jód alapvető eleme a pajzsmirigyhormonoknak, amelyek az anyagcsere-folyamatokat, a növekedést, a szellemi fejlődést és a fehérjeszintézist szabályozzák, a cink pedig számos enzim és hormon alkotórésze, szükséges az A-vitamin aktiválásához, az immunrendszer normál működéséhez

Tojás

A hüvelyesekhez hasonlóan a tojás is halmozottan tartalmaz a szervezet számára rendkívül fontos tápanyagokat, szelént, cinket és jódot. A szelén közvetve elősegíti az E-vitamin hasznosulását, közvetlenül pedig részt vesz a sejtvédő folyamatokban, emellett erősíti az immunrendszert. A jód alapvető eleme a pajzsmirigyhormonoknak, amelyek az anyagcsere-folyamatokat, a növekedést, a szellemi fejlődést és a fehérjeszintézist szabályozzák, a cink pedig számos enzim és hormon alkotórésze, szükséges az A-vitamin aktiválásához, az immunrendszer normál működéséhez

Dia

 	Hús  	A vasbevitel, továbbá a cink-, jód- és szelénbevitel szempontjából is fontos, hogy a gyermek fogyasszon húsféléket. A hús, amit készítesz, legyen minél változatosabb! A csirke és a hal két nagyon jó választás, de pulykát, belsőséget is adj a kicsinek. Ha te vagy a párod vegetáriánusok vagytok, ne essetek abba a hibába, hogy a gyermeknek sem adtok húst! Adjatok neki a normál étrend szerint mindent, és majd felnőttként ő eldönti, szeretne-e ő is húsmentesen étkezni.

Hús

A vasbevitel, továbbá a cink-, jód- és szelénbevitel szempontjából is fontos, hogy a gyermek fogyasszon húsféléket. A hús, amit készítesz, legyen minél változatosabb! A csirke és a hal két nagyon jó választás, de pulykát, belsőséget is adj a kicsinek. Ha te vagy a párod vegetáriánusok vagytok, ne essetek abba a hibába, hogy a gyermeknek sem adtok húst! Adjatok neki a normál étrend szerint mindent, és majd felnőttként ő eldönti, szeretne-e ő is húsmentesen étkezni.

Ezt is szeretjük
Fotó: