Segíti a fogyást, tele van rostokkal, és nagyon finom: így készítsd el a chiapudingot, hogy tökéletes legyen
A tökéletes állagú chiapuding az arányokon és a pihentetési időn múlik.

GettyImages-1030850466
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az életmódváltás során mindenkinél eljön az a pillanat, hogy megkíván valamit, amit régebben, mielőtt rálépett volna erre a rögös, ám hosszú távon kifizetődő útra, nyugodt szívvel ehetett. Az édességek igen előkelő helyet foglalnak el azon termékek között, amiktől a legtöbb ember nehezen tart távolságot. Persze az eltökélt diétázó nem hagyja magát: alternatív, egészséges megoldásokat keres. 

Az egészségesebb változatok persze nem mindig hozzák ugyanazt az élményt, de egy idő után egyre megszokottabbá és élvezhetőbbé válnak. Így van ez az utóbbi évek slágertermékével, a chiapudinggal is. Könnyen elkészíthető finomság, ami a szervezetre nézve is számos jó hatással bír. 

Rostdús, és eltelít

Az aztékzsályának is hívott chiamagot már az aztékok és a maják is előszeretettel fogyasztották. A kis magok tele vannak vitaminokkal és ásványi anyagokkal, valamint antioxidánsokkal, amelyek felveszik a harcot a sejtkárosító szabad gyökökkel szemben. Ennél is fontosabb talán, hogy szénhidráttartamának nagy része rost, abból is főként az oldhatatlan fajta, így lassan szívódik fel, és növeli a teltségérzetet. Ez a fogyni vágyók, illetve a szénhidrátanyagcsere-zavarral élők számára is fontos lehet.

A chiamag jó fehérjeforrás, mind a kilenc esszenciális, a szervezet számára nélkülözhetetlen aminosavat tartalmazza. A kutatások szerint rosttartalmának köszönhetően valószínűleg segíthet egyes krónikus kórképek, például a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében, a kiegyensúlyozott étrend részeként támogathatja a vércukorszint stabilizálását is. Ugyanakkor pontosan a magas rosttartalma miatt nem szabad túlzásba vinni, mert emésztőrendszeri problémákat okozhat. Amint az a csomagolásokon is olvasható, az ajánlott napi maximum 15 gramm. Keresztallergiás reakciót azoknál válthat ki, akik a szezámmagra és a mustárra érzékenyek. 

Készíts hozzá öntetet is!

A chiamag nagy népszerűségét többek között annak köszönheti, hogy folyadékkal elkeverve megduzzad, és a pudinghoz hasonló zselés állagot vesz fel.

A titka a megfelelő arányok eltalálása és a türelem, hiszen a folyamathoz idő kell. Jó megoldás, ha este kevered be, és egy egész éjszakán át állni tud. Ha sűrű, valóban pudingszerű keveréket szeretnél, próbáld ki a következő arányokkal:

  • 10 gramm chiamag
  • 70 milliliter növényi tej
  • 2 kávéskanál kókuszreszelék

A hozzávalókat jó alaposan keverd el, ha összetapadnak a magok, kevésbé puhulnak majd meg. Adhatsz hozzá ízlés szerint mézet vagy édesítőszert, de a növényi tejtől és a kókuszreszeléktől már egyébként is lesz egy kis édeskés íze.

A cikk az ajánló után folytatódik

Az este összekutyult puding másnap reggelre el is készül, ekkor érdemes friss gyümölcsökkel vagy finom lekvárral, esetleg fagyasztott bogyós gyümölcsökből főzött öntettel kiegészíteni. Utóbbihoz szórd a gyümölcsöket egy kis lábasba, tegyél hozzá egy evőkanál vizet, némi édesítőszert, majd melegítsd össze a keveréket. Húzd le a tűzhelyről, botmixerrel pürésítsd, és hogy még pikánsabb legyen, cseppents bele pár csepp citromlét, istenien kiegészíti majd a pudingot.

8 diétás reggeli, amitől délig jóllakott leszel: a fogyás alapja itt kezdődik

Ha csupa gyorsan felszívódó szénhidrátot - lisztes péksütit, müzliket, fehér kenyeret - eszel, azzal csak az egész napos vércukorszint-ingadozást és az állandó éhségérzetet alapozod meg. Ezzel szemben a rostban gazdag, kalóriaszegény, sok-sok fehérjét tartalmazó reggelik nem okoznak a vércukorszintben kilengéseket, ezekkel az ételekkel egész nap pörög az anyagcsere, laktatnak, egy kiadós edzés után pedig az izmok regenerálódásában és felépülésében is részt vesznek.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük