Kétszer annyit fogytak egy hétköznapi módszer segítségével
Erre nem gondolsz!
Hatékonyabb és könnyebb lesz az edzés ezzel a kis kiegészítéssel.

Ez is érdekelhet

Beszállás! Nemsokára indul a Mikulás Expressz, siess, mert lemaradsz! (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Őszi stílustippek személyre szabva - Hogy idén ősszel Te diktáld a trendet! (x)

beauty and style

Palást, korona, fényűző aranypompa: 2019-ben ezeket az esküvői ruhákat fogjuk imádni »

Ha ezt iszod, ragyogni fog a bőröd: trópusi vitaminbomba borús, őszi napokra »

Christy Turlington Photoshop nélkül: a 49 éves modell gyönyörűbb, mint 20 éve »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A zene - akár szöveges, akár instrumentális - hatással van az emberi agyra, az érzelmekre és egyúttal a teljesítményre is.

Ez utóbbi tulajdonságát érdemes bevetned, ha legközelebb edzeni indulsz, de válaszd meg okosan, milyen tempójú zenét hallgatsz kardió vagy súlyzós edzés közben, esetleg az esti jógagyakorlatok során.

Megduplázták a fogyást zenével

Dr. Christopher Capuano vezette a Farleigh Dickinson Egyetem kutatását, melynek során 1200-1500 kalóriás étrendet követő elhízott nők fogyását kísérték figyelmemmel fél éven át. A vizsgálatban részt vevő nőket csoportra osztották: az egyik a rendszeres heti testmozgás során hallgatott zenét, a másik nem. Az előbbi csoport tagjai átlagosan 16, utóbbié 8 kilótól szabadultak meg.

Bár a fogyás mértéke nem volt drámai, a zenét hallgató csoport kétszer annyi felesleget adott le, mint a kontrollcsoport tagjai.

A legtöbb ember számára a zenehallgatás örömet szerez, segíthet abban, hogy a negatív gondolatokat pozitívokkal írja felül. Ha az edzés során elfáradsz, és már éppen feladnád, a zene segít, hogy továbblendülj, energiát meríthetsz belőle. Dr. Christopher Capuano szerint ezzel magyarázható a két csoport között megfigyelt különbség.

Az ügyesen megválasztott zene segít, hogy a megfelelő ütemben végezhesd a gyakorlatokat, nem mindegy tehát, hogy milyen zenét hallgatsz kardió edzéshez, súlyzós gyakorlatokhoz vagy éppen jógához.

Zenék tekeréshez és futáshoz

Ha kerékpározol, érdemes olyan zenét hallgatnod, amelynél a percenkénti leütésszám - beats per minute, azaz bpm - 100-120. Jó választásnak bizonyulnak a következő dalok: Lynyrd Skynyrd: Sweet Home Alabama, Queen: Another One Bites the Dust, Adele: Rumour Has It.

Futáshoz ennél ütemesebb - 150-170 bpm - zenét is választhatsz. Ebbe a kategóriába tartoznak a következő dalok: The Killers: Mr. Brightside, The Rolling Stones: Paint It Black, Nirvana: Son of a Gun.

Ezt hallgasd súlyzós edzéshez, jógához !

Súlyzós edzéshez 125-140 bpm közötti zenéket érdemes választanod. Jó döntés lehet a Rockyból jól ismert Eye of the Tiger vagy Katy Perry I Kissed a Girl című dala, de a Firestarter is szóba jöhet a The Prodigytől.

Ha jógázol, kézenfekvő az indiai zene, de nem muszáj ragaszkodnod hozzá, a lényeg, hogy 120 bpm alatt maradj, a meditáció alatt pedig a 60-90 bpm-et érdemes megcéloznod. Utóbbira jó példa a Roadhouse Blues a Doorstól, a Moondance Michael Bublétól vagy éppen a Thousand Years Stingtől.

Ezt is szeretjük