Miért kell nassolni a fogyókúra alatt? Ha így csinálod, fogyaszt, és nem hizlal
Ha nem a számolatlanul majszolt csokit jelenti, akkor a nassolás a fogyás szolgálatában is állhat.

no nassol uzsi
Ez is érdekelhet

Beszállás! Nemsokára indul a Mikulás Expressz, siess, mert lemaradsz! (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Őszi stílustippek személyre szabva - Hogy idén ősszel Te diktáld a trendet! (x)

beauty and style

Ha hordasz melltartót, ezeket a trükköket ismerned kell – Megkönnyítik az életed »

Így szedd ki az alapozót az ecsetből: illatos és makulátlan lesz »

Palvin Barbara elkenődött rúzzsal is dögös – Így még nem láthattuk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyókúrát nagyon sokan koplalásként, lemondásként képzelik el, pedig a tartós fogyás módszerei egyáltalán nem erről szólnak. Ha egy olyan életmódot szeretnél kialakítani, ami végleg megszabadít a zsírpárnáktól, akkor az éhezést felejtsd el.

A rendszeres étkezés kiemelten fontos, hiszen, ha csak napi egy-két alkalommal eszel, akkor az anyagcseréd tartalékolásra rendezkedik be, sőt, a vércukorszintedben is nagy kilengések keletkeznek, melyek miatt könnyű túlenni magad. Emiatt javasolt naponta minimum három étkezés.

Ha a reggeli, ebéd és vacsora mellett mégis gyakran vagy farkaséhes, akkor jó ötlet lehet a nassolást is a fogyókúrád részévé tenni. Mivel egyáltalán nem kell, hogy a negyedik étkezés gátolja a fogyást, akkor is beiktathatod, ha a diétát megelőzően is háromnál többször ettél.

Nassolás a fogyókúra alatt

Csakis akkor fogja a szervezeted saját zsírját elbontani, ha kevesebb kalóriát viszel be, mint amennyit a létfenntartás és a mozgás során elhasználsz. Ebbe a nassolás is abszolút beleszámít. A diéta egyáltalán nem - vagy a vártnál sokkal rosszabbul fog működni -, ha számolatlanul, ötletszerűen iktatod be a nassokat.

uzsonna nasi

Ha korábban három étkezéssel kalkuláltál, de nem tudtad tartani, akkor sajnos át kell alakítanod az étrendet négy vagy több étkezésre, kalóriakeretet biztosítva a nassolásnak. Amennyiben most alakítod még csak ki az étkezéseket, úgy ne felejtsd ki a tízóriara, uzsonnára bevitt kalóriákat sem. Vacsora után, reggeli előtt már ne nassolj.

A megfelelően kiszámolt, rendszeres nassolás előnyös a diéta szempontjából, mert csökkenti az étvágyat. Mivel így kevesebb idő telik el két étkezés között, könnyebb meggátolni a vércukorszint leesését, ezáltal pedig elkerülhető a túlevés is.

Még fontosabb, hogy egyél valamit délután, ha ilyenkor szoktál edzeni. Az edzés előtt körülbelül 30-60 perccel elfogyasztott kisebb adag nassolnivaló segít megakadályozni, hogy a fizikai terhelés során a szervezet az izmok lebontásával nyerjen energiát. Itt mutatunk néhány nagyszerű nassot, melyet is!

A cikk az ajánló után folytatódik

Nagyon nem mindegy azonban, hogy milyen nassolnivalókat válogatsz. Ha számolatlanul csokit eszegetsz délután, azzal egyáltalán nem segíted a fogyásodat. A cukor és a fehér liszt vércukorszint-ingadozást okozó, éhségnövelő hatása miatt ilyenkor sem javasolt, sőt, a magasabb cukortartalmú gyümölcsök sem jók magukban emiatt. Ezek az ételek ráadásul aránylag kevés vitamint, rostot, fehérjét és ásványi anyagot biztosítanak a szervezetnek magas kalóriatartalmuk mellett.

Sokkal jobb ötlet úgy összeállítani az étkezést, hogy az lassú felszívódású szénhidrátot, fehérjéket és egészséges zsírokat is tartalmazzon, hiszen így lesz a legjobb a tápanyagok felszívódása. Néhány jó kombináció:

  • chiapuding növényi tejjel és citrusgyümölcsökkel,
  • zabkeksz magas hústartalmú sonkával és paradicsommal,
  • bogyós gyümölcsök mandulával,
  • hummusz uborkával és répacsíkokkal,
  • turmix fehérjepor, fahéj, alma és kicsi mogyoróvaj felhasználásával.

A nassolást mindig időzítsd a nap folyamán körülbelül ugyanarra az időpontra, így a szervezeted könnyebben szokik hozzá a rendszerességhez. A kalóriakeretet érdemes úgy felosztani, hogy erre az alkalomra kicsit kevesebb jusson, mint a főétkezésekre, így körülbelül 200-300 kalóriával érdemes számolni.

Nassok nyers alapanyagokból

A clean eating elveit minden diétába érdemes bevezetni. Mutatunk egy sor olyan nassolnivalót, ami a szabályoknak megfelelően csakis természetes, nyers alapanyagokból áll, mégis gyorsan el tudod készíteni!

Ezt is szeretjük