Hasi hízás ellen is jó: alacsony GI-index, sok rost! Így készítsd a kuszkuszt
Csak 15 perc
Kuszkusz sok zöldséggel - ez lehet a fogyás kulcsa.

Ez is érdekelhet

Az élet és szerelem diadala - egy rendkívüli, igaz történet Párizsból (x)

Mozdony Matiné, a mozdonyok fesztiválja (x)

TOGETHER We Recycle – Együtt a környezetért (x)

beauty and style

Pasztell lila hajszín az új szezon kedvence: meglepő, milyen gyönyörű tud lenni »

Ezeket a magvakat edd rendszeresen, ha szép bőrt szeretnél: pattanások és ráncok ellen is jók »

Ezek a legmenőbb bokacsizmák őszre: lapos és magassarkú fazonokat is mutatunk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha szeretnéd színesíteni a diétás étrendedet, érdemes kipróbálnod egy berber eredetű ételt, mely megfelelően elkészítve segíti a fogyókúrádat.

A kuszkusz lehet köret, egytálétel, édesség, illetve saláta - mi az utóbbira kínálunk egy jó receptet.

Miből készül a kuszkusz?

Észak-Afrikában körülbelül ezer éve nemzeti étel a kuszkusz, az arab országokban pedig igazán változatos, fűszeres ételcsodákat készítenek belőle.

Kuszkusznak hívjuk az alapanyagot és magát a készételt is. A kuszkusz gyártása során jellemzően búza-, árpa-, zab-, köles- és kukoricadarát használnak. Az apró golyókat szitán szűrik át, majd megszárítják - ilyen formában kerül a boltok polcaira.

Segíti a fogyást

A kuszkusz nagy előnye, hogy nem kell belőle sokat fogyasztani, már kis mennyiségben is rendkívül tápláló. Amellett, hogy elűzi az éhséget, sok zöldséggel fogyasztva megkönnyíti az emésztést, a benne lévő szelénnek köszönhetően pedig javítja a közérzeted, valamint véd a szabadgyököktől.

Egy csésze kuszkusz körülbelül 170 kalóriát tartalmaz, de fontos még megemlíteni, hogy káliumban is gazdag. Ez az ásványi anyag pedig helyreállítja a félkész, illetve túlságosan feldolgozott táplálékok fogyasztása következtében felborult folyadékháztartást. Ebből adódóan segít megszabadulni a has tájékán felgyülemlett sejtközötti vízmennyiségtől.

Készíts kuszkuszsalátát!

Ha fogyni szeretnél, a legjobb, ha a kuszkuszt saláta formájában, vagyis sok zöldséggel fogyasztod. Ezt a változatot taboulénak vagy tabulinak nevezik. Elkészítése meglehetősen egyszerű, és körülbelül negyed órát vesz igénybe.

Szárazon keverd össze a kuszkuszt egy kis sóval, locsold meg kevés olajjal, majd önts rá lobogó vizet, fedd le, és hagyd állni pár percig. Végül adj hozzá apróra darabolt nyers zöldségeket - paradicsomot, uborkát, olajbogyót, répát, vagy amit csak szeretnél -, keverd össze őket. Citrommal, korianderrel, petrezselyemmel fűszerezheted. Érdemes hagyni egy-két órát, hogy az ízek összeérjenek.

Az így elkészített kuszkusz glikémiás indexe alacsony, illetve az étel rostban gazdag. Mindezeknek köszönhetően segít abban, hogy anyagcseréd kiegyensúlyozott legyen, valamint vércukorszinted ne ingadozzon, szervezeted ne tartalékoljon energiát zsírsejtek formájában.

Ezt is szeretjük