Kenyér a diéta alatt - Melyiket eheted, és mit kerülj el a fehér kenyéren kívül?
Lehet kenyeret enni a diéta alatt, de nem mindegy, milyet. Ma már ezerféle változatból lehet válogatni, amiknek eltérő pozitív tulajdonságaik vannak.

kenyér-diéta
Ez is érdekelhet

Megmenti a napot a Huawei nőknek fejlesztett okosórája (x)

Az otthonodnak is jár a tündöklés - Így ragyoghat vegyszermentesen a lakás (x)

Mazel Tov: Emberek, ételek, élmények - Kalandozás a közel-keleti gasztronómia világában (x)

Füst és égés nélkül (x)

Olcsóbb szoftverek a Black Friday után: az Office is jó áron kapható (x)

Punkromantika az Újszínházban - Fenegyerekek a vasfüggöny mögött (x)

beauty and style

A legnőiesebb egyberuhák télre: árral, lelőhellyel mutatjuk őket »

Ultra nőies alkalmi smink 50 felett: feltűnő, de bársonyos színekkel, melyek érett bőrön is jól mutatnak »

Az agyag a bőr védőszentje, de nem mindegy, melyik típusát alkalmazod »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyókúra alatt sok kedvenc étellel meg kell szakítani a viszonyt. Sokan a kenyértől válnak meg a legnehezebben, hiszen a magyarok előszeretettel fogyasztják szinte minden mellé. És itthon sajnos nehéz jó minőségű, csak lisztet és kovászt tartalmazó kenyérhez jutni.

Különbség van azok között, akik valamilyen egészség állapotból kifolyólag miatt kerülik a kenyérfogyasztást, mint akik csak a fogyás érdekében szeretnének megválni a kenyérfogyasztástól. Az utóbbiaknak jó tudni, hogy nem minden kenyér hizlal annyira, mint azt sokan gondolják.

Kenyér a diéta alatt

A kenyérfogyasztás köztudottan jelentős szénhidrát-bevitellel jár, ám nem mindenkinél jelent feltétlenül súlytöbbletet is. A Weizmann Tudományos Intézet 2017-es tanulmánya szerint a bélben lévő mikrobáktól függ minden. Ez azt jelenti, hogy ugyanazokra az ételekre különböző emberek különböző módon reagálnak attól függően, milyen bélbaktériumok élnek a beleikben, milyen az ember mikrobiomja. Elméletileg tehát bizonyos emberek bátran ehetnek akár fehér kenyeret is, mivel semmilyen problémájuk nem lesz tőle. Azonban tény, hogy kevesebb értékes ásványi anyagot és tápanyagot tartalmaz, mint társai.

Kenyérválasztásnál nem feltétlenül a kalóriákat kell nézni - gyakran nincs is nagy különbség a hasznos és az üres kalóriák értéke között - érdemes inkább elolvasni az összetevők listáját. Minél kevesebb összetevőből áll, annál nagyobb a valószínűsége, hogy olyan tápanyagok kerülnek a szervezetbe, amikre tényleg szükség van. A lassan felszívódó kalória a jó kalória! Az üres kalóriák helyett - fehér kenyér - érdemes hasznossal táplálni a szervezetet!

A cikk az ajánló után folytatódik

Képek forrása: Getty Images Hungary, Pinterest

Ezt is szeretjük