Ennyi víz szükséges, hogy olvadjanak a kilók: mutatjuk, mi az ideális a magasságodhoz és a súlyodhoz
Segíthet a fogyókúrádban, ha elegendő mennyiségű vizet fogyasztasz.

vizfogyasztas
Ez is érdekelhet

Egy zúzós buli szimfonikusokba ágyazva (x)

Tavaszi nagytakarítás kényelmesen (x)

Könyvajánló – Mazel Tov: Emberek, ételek, élmények (x)

Dönts Te az adód egy százalékáról! (x)

beauty and style

Jennifer Lopez sminkese elkészítette a sminket, amit senkinek nem lenne szabad viselnie – Nem biztos, hogy beülnénk a székébe »

Így nehéz szexinek lenni, de Palvin Barbin nem fog ki a felmosórongy és a vicces frizura »

A bozontos szemöldök ravasz kis trükkje: így marad tartós a belőtt forma »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az emberi test 60-70%-a víz, így rengeteg folyadékra van szükség, hogy minden sejt, minden szövet és szerv megfelelően működjön. A víz szerepet játszik a legtöbb testben zajló folyamatban az agyműködéstől a légzésig.

Amikor vizet iszol, feltöltöd a tested víztartályait, melyekből átlagosan napi 2,5 liter ürül ki, így tartva egyenletes szinten a hőmérsékletedet, illetve hidratálva a szöveteidet. Mindenki tudja, hogy a megfelelő vízfogyasztás nélkül nincs fogyás. De pontosan mennyire van szükség?

Mennyi az ideális vízfogyasztás?

A víz akkor segít a legtöbbet a fogyásban, ha ideális mennyiséget fogyasztasz belőle, de, hogy mennyi az ideális, abban a tekintetben megoszlanak a vélemények. A legtöbb szakértő legalább napi nyolc pohár, vagyis két liter víz elfogyasztását javasolja. Mostanra az is bebizonyosodott, hogy napi négy liternél több vizet csak indokolt esetben szabad inni, különben felborul a szervezet elektrolit-háztartása, és a szívnek sem tesz jót.

Az ideális vízfogyasztást olyan tényezők befolyásolják, mint a nemed, a korod, az aktivitási szinted, illetve egyéb külső hatások, mint a környező hőmérséklet. Nyáron vagy intenzív fizikai tevékenység hatására például sokkal több folyadékot veszítünk, és így többet is kell pótolni.

A magasságodtól és a súlytól is függ

A megfelelő folyadékbevitel kiemelten fontos a serdülőkorban, ugyanis közvetve hozzájárul a növekedést segítő ásványi anyagok és vitaminok felszívódásához. A víz és a magasság kapcsolata viszont még ennél is sokrétűbb. 

ásványvíz

A magasság befolyással van arra is, mennyi folyadék bevitelére van szükséged. Két azonos súlyú, de eltérő magasságú embernek eltérő lehet a vízigénye, ebben pedig olyan tényezők játszanak közre, mint a csont- és izomsűrűség, illetve az eltérő testzsírarány. 

A különbség 10 centiméterenként akár a fél decilitert is elérheti, és fizikai aktivitástól függően ez a szám még nőhet. Egy 180 centi magas nőnek egy deciliterrel magasabb a napi vízigénye, mint 160 centi magas társának. Ezt is számításba kell venni, amikor kiszámolod a vízigényedet. 

A legegyszerűbben úgy kalkulálhatod ki, mennyi folyadékra van szükséged, ha a súlyodat elosztod harminccal. Egy 80 kilós nőnek például 2,6 liter folyadékot kell innia, míg 60 kilós társának már 2 liter is elég, hogy egész nap hidratált maradjon. Ha sportolsz is, minden fél óra testmozgásra számolj még 3,5 decit. Tehát egy egyórás kocogás 7 deci, egy másfél órás zumbaedzés több mint egy liter extra folyadékbevitelt igényel.

Nem muszáj azonban minden folyadékot folyékony formában bejuttatnod a szervezetedbe. Egy nap átlagosan 8 deciliter folyadékhoz jutsz az ételeken keresztül, és ezt növelheted, ha magas víztartalmú táplálékokat eszel. A grépfrút, az eper, a dinnye, a karfiol, a retek és a paradicsom több mint 90%-a víz, így kiválóan alkalmasak arra, hogy felpörgessék az emésztésedet.

A cikk az ajánló után folytatódik

Mikor fogyaszt a víz?

A megfelelő vízbevitel tehát elengedhetetlen, de ebben az esetben a több nem feltétlenül jobb. Ha fogyni szeretnél a víz segítségével, inkább arra ügyelj, mikor iszod meg a napi adagodat.

Egy, a The Journal of Endocrinology and Metabolism című orvosi szaklapban megjelent tanulmány bizonyította, hogy a víznek anyagcsere-pörgető hatása van. Fél liter víz elfogyasztása 24-30%-kal gyorsítja fel a metabolizmust, és a hatása 90 percig tart.

A hideg víz azért is segíti a kalóriaégetést, mert a felmelegítéséhez a szervezet energiát használ fel. Azok az alanyok, akik 12 héten át fél liter hideg vizet ittak evés előtt, 44%-kal többet fogytak, mint azok, akik nem. 

Más kutatások arra az eredményre jutottak, hogy a meleg, 50 fok körüli víz reggel, ébredés után vagy este, lefekvés előtt szintén támogatja a hatékony emésztést. Ez azzal magyarázható, hogy a meleg víz lehűtéséhez is energiát használ fel a szervezet, ráadásul a meleg folyadék segíti a belek összehúzódását és kiürülését is.

Így oszd be a vizet, ha fogyni szeretnél

Érdemes a napi ideális vízmennyiséget úgy elosztani, hogy a főétkezések elé fél-fél liter kerüljön, így a folyadékszükségletedet is kielégítheted, és még a diétádnak is kedvezel.

Ezt is szeretjük