Edzés a hidegben: tényleg több kalóriát lehet elégetni télen?

Sokan esküsznek arra a módszerre, hogy az edzés sokkal hatékonyabb, ha hidegben végzik.

GettyImages-1086374508
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ha mozgásról van szó, nem mindenki lelkesedik a konditerem vagy otthoni edzés gondolatáért. Akik csak a szabadban tudják jól érezni magukat edzés közben, azoknak mindig nagy fejtörést okoz, hogy hogyan kivitelezhető télen a már jól megszokott mozgásforma, hiszen a hideg kihívás elé állítja a szervezetet.

Azonban nem mindenki ijed meg a mínuszoktól, hiszen már egyre több követőt szerez magának az az elmélet, miszerint a hűvös időben a sport sokkal hatékonyabb, a kalóriák is könnyebben égnek, ezáltal a fogyás is gyorsabban beindul, mint átlagos hőmérséklet esetén.

Fogyás hidegben

A barna zsírsejtek még manapság sem olyan ismertek, mint a raktározásért felelős fehér zsír, aminek az elhízás is a számlájára írható. A barna zsír főként csecsemőkorban található meg nagyobb mennyiségben a szervezetben, de nemrégiben kimutatták, hogy a felnőttek is rendelkeznek a test bizonyos pontjain ezzel a jótékony sejttel. 

GettyImages-1148839957
Fotó: Estradaanton / Getty Images Hungary

Azért ilyen különleges, hiszen a fehér zsírral ellentétben az ételekből kinyert energiát nem elraktározza, hanem közvetlenül elégeti, így annak nincs esélye lerakódni és zsírpárnákként felgyülemleni. A szerencsésebbek szervezetében több barna zsír található, ami magyarázatot ad arra, hogy miért vannak olyan emberek, akik látszólag szinte akármennyit ehetnek, mégsem híznak.

A didergés valóban fogyaszt

Szerencsére azoknak sem kell elkeseredniük, akik kevesebb barna zsírral rendelkeznek a vékonyabb társaiknál, hiszen két módszerrel is lehet serkenteni ezeknek a termelődését, illetve működését. A testmozgás nemcsak a fehér zsírsejtek méretét csökkenti, hanem az irizin nevű hormon szintje is megemelkedik, aminek hatására ezek átalakulnak barna zsírrá.

GettyImages-692958928
Fotó: vgajic / Getty Images Hungary

A működését nemcsak a sport, hanem a hideg is stimulálja, hiszen hőtermelés által képes az energia elégetésére - emiatt olyan népszerűek manapság a hidegterápiás módszerek is. A testmozgás és a hideg tehát valóban remek kombináció arra az esetre, ha valaki fogyni szeretne, de nem árt az óvatosság!

A hidegre fel kell készülni

Télen a szabadban mozogni sokkal nagyobb felkészültséget és körültekintést igényel, mint a melegebb hónapokban, ha valaki szeretné elkerülni a megfázást és az ezzel járó problémákat.

A legfontosabb az öltözet, ami mindenképp legyen réteges, valamint a rosszul szellőző ruhadarabokat érdemes kerülni, amelyek megtartják a nedvességet, így a megfázás kockázata is magasabb. A sapka és a kesztyű elengedhetetlen, hiszen a kezet és a fejet kell a legjobban megóvni a hidegtől, valamint már vannak kifejezetten téli edzéshez kialakított sportruházatok, amik nem nehezítik meg a mozgást.

A cikk az ajánló után folytatódik

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

A bemelegítés is elengedhetetlen, sőt, még alaposabban kell elvégezni, mint máskor, hiszen az izmok nehezebben melegednek be ilyenkor. Érdemes nemcsak egy területre, hanem az egész testre koncentrálni, és olyan gyakorlatokkal bemelegíteni, amik minden testrészt jól átmozgatnak.

Kardió helyett erősítés: ilyen hatással lehet

Összeszedtük a leglátványosabb átváltozásokat az Instagramról, melyek jól tükrözik, milyen átalakító ereje van az edzésnek.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük