Top diéták 2014-re: az orvosok is ajánlják!
Felszaladt rád néhány plusz kiló az ünnepek alatt? 2014-ben válassz megfelelő étrendet, ha valóban fogyni szeretnél.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A U.S. News & World Report magazin minden év elején összegyűjti, illetve szakértők segítségével rangsorolja a legjobbnak számító diétás étrendeket.

A többféle kategória - legjobb cukorbeteg-diéták, szívvédő étrendek - közül most az összesített lista első öt helyezettjét mutatjuk be. Ha tehát egészséges diétával szeretnél megszabadulni a plusz kilóktól, érdemes 2014-ben ezek közül választanod.

DASH diéta

Az idei nyertes az eredetileg magas vérnyomással küzdők számára összeállított DASH diéta - Dietary Approaches to Stop Hypertension -, mely egyúttal a legjobb diabétesz elleni étrend címét is elnyerte.

Alapját teljes kiőrlésű gabonafélék, zöldségek és gyümölcsök adják, de a sovány tejtermékek és halak is az étrend fontos részét képezik. Korábbi cikkünkben bővebben olvashatsz róla.

TLC diéta

A dobogó második fokán álló TLC diéta - Therapeutic Lifestyle Changes, magyarul terápiás életmódváltás - célja a fogyás mellett a koleszterinszint-csökkentés. Szakértők szerint az étrend hat hét alatt 8-10%-kal csökkenti az LDL, vagyis rossz koleszterin szintjét a szervezetben.

A vörös húsokat és a feldolgozott húsféléket teljesen ki kell iktatnod, helyettük fogyassz halakat és szárnyasokat. A teljes kiőrlésű gabonafélék, valamint a rostban, illetve vitaminokban gazdag zöldségek és gyümölcsök fogyasztása ennél az étrendnél is fontos szerepet tölt be. Tudj meg többet a TLC diétáról korábbi cikkünkből.

A Mayo Klinika diétája

Az étrend mellett a rendszeres sportra is figyelmet fordít a Mayo Klinika diétája. Ha ezzel a módszerrel szeretnél fogyni, naponta fél óra mozgásnak bele kell férnie az életedbe. A program apró lépésekben halad: hetente fél-egy kilogramm fogyást ígér - ami megfelel a táplálkozási szakemberek által ajánlott tempónak.

Nincsenek kifejezetten tiltott ételek, de részesítsd előnyben a teljes kiőrlésű pékárukat és a friss gyümölcsöket, zöldségeket. A Mayo Klinika diétája valójában nem táplálkozási program, hanem egy életen át követhető rendszer. Korábbi cikkünkben bővebben olvashatsz róla.

Mediterrán diéta

A déli országokból származó étrend szintén inkább egy életmódot, nem pedig egy tól-ig tartó fogyókúrát takar. Nem csupán a rostban gazdag élelmiszerek lényegesek - melyek a fent említett diétáknak is szerves részét képezik -, hanem az is, hogy az életedből minél jobban kiiktasd a stresszt.

Próbálj a mediterrán népekhez hasonlóan lelassulni kicsit, férjen bele életedbe a rendszeres mozgás, és az sem baj, ha esténként elkortyolsz egy pohár minőségi vörösbort. Amennyiben szívesen átállnál a mediterrán étrendre, kattints korábbi cikkünkre, és tudj meg többet róla!

Weight Watchers - súlyfigyelő diéta

Az úgynevezett súlyfigyelő diétánál - csakúgy, mint az egészséges étrendek többségénél - fontos, hogy naponta ötször egyél kis adagokban, ne terheld meg az emésztőrendszeredet. Az élelmiszerek magas rost és alacsony kalória-, valamint zsírtartalmára is oda kell figyelned.

Az étrendet tarthatod néhány hétig, de akár hosszabb távon is - amennyiben jelentősebb súlyfeleslegtől szabadulnál. Ha szeretnél többet megtudni a Weight Watchers diétáról, kattints korábbi cikkünkre, és nézd meg a mintaétrendet is.

Ezt is szeretjük