Enyhíti a szorongást, az intenzív stresszt és a pánikot: mi az a földelés, és hogyan alkalmazd?

Egy egyszerű módszer bizonyítottan oldja a stresszt és a szorongást.

GettyImages-1322905072
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A földelés egy olyan meditációs gyakorlat, amely segíti az embert újra kapcsolatba lépni a földdel, és harmóniába kerülni általa.

A földelés gyakorlata több részletre és tevékenységre épít, melyek lényege, hogy a belőlük következő pozitív hatás az egész emberi testre hasson.

A földelés gyakorlata

A földelés jelenleg egy kevéssé kutatott téma, és kevés a tudományos vizsgálat előnyeire vonatkozóan, ugyanakkor születtek tanulmányok, amik azt vizsgálták, hogyan hat a gyakorlat a gyulladásra, a szív- és érrendszeri betegségekre, az izomkárosodásra, a krónikus fájdalomra és a hangulatra.

GettyImages-1204626720
Fotó: Johner Images / Getty Images Hungary

Az egyik tanulmány központi teóriája, hogy a földelés hatással van a szervezet hálójára, mely egyfajta kapocs a sejtek között, és képes az immunrendszer erősítésére is. Úgy gondolják, hogy a földelésen keresztül a test természetes védekezőképessége gyógyítható.

De a szív-érrendszer egészségét is óvhatja, és az edzés utáni izomkárosodásra is gyógyítóan hathat. Egy kutatás során megvizsgálták a kreatin-kinázt, a fehérvérsejtszámot és a fájdalomszintet is a földelés előtt és után, és arra a következtetésre jutottak, hogy csökkentette a résztvevők izomkárosodását és fájdalmát.

GettyImages-1363842854
Fotó: Thomas Barwick / Getty Images Hungary

A fájdalomcsillapítás mellett a hangulatjavításban, a depresszió, a fáradtság és a stressz csökkentésében is hasznosnak találták. A kutatási bizonyítékok azonban nem minden tanulmányban kielégítően alátámasztottak, sokszor önbeszámolók, személyes hangulatjelentések képezik a lényegét. Néhány vérvizsgálatra támaszkodó kutatás létezik egyelőre a témában, de további vizsgálódásra lenne szükség a következtetések levonása előtt.

A földelés fajtái és módszere

Sokféle földelési gyakorlat létezik, mely arra összpontosít, hogy az ember újra kapcsolódhasson a földhöz: ez történhet a földdel való közvetlen vagy közvetett érintkezéssel.

Voltál már kint egy meleg nyári napon, és éreztél késztetést arra, hogy mezítláb szaladgálj a fűben? Az egyik legegyszerűbb módja a kapcsolódásnak, ha mezítláb jársz. Legyen szó fűről, homokról vagy akár sárról, ha hagyod, hogy bőröd hozzáérjen a természetes talajhoz, akkor máris működhet a meditációs gyakorlat.

A földön fekve is növelheted a bőr és a föld kapcsolatát. Nyáron könnyen megteheted ezt a park füvében vagy a tóparti homokon. Ha ily módon földelni akarod magadat, feltétlenül tedd meg a megfelelő óvintézkedéseket, és soha ne feküdj olyan helyen, ahol megsérülhetsz.

GettyImages-998567536
Fotó: MoMo Productions / Getty Images Hungary

A földelés hívei szerint a víz ugyanúgy alkalmas környezet a meditációra, mint a talaj. Azt javasolják, hogy egyszerűen gázolj bele egy tóba, vagy ússz a vízben, amikor lehetőséged adódik rá. Mint mindig, ügyelj a biztonságra úszás közben, különösen zavaros vagy mély vízben.

Természetesen nincs mindig lehetőség kimenni a szabadba, és a földdel csupasz lábbal érintkezve, mezítláb elmélyülni a csendben. A gyakorlat hívei gyakran földelő szőnyegeket, lapokat, fémrudakat alkalmaznak erre a célra, de takarókat, zoknikat, szalagokat is kitaláltak már a cél, a természethez való kapcsolódás érdekében.

A cikk az ajánló után folytatódik

A természetben végzett földelési technikák, mint például a fűben való séta vagy a strandon való úszás, többnyire teljesen biztonságosak. Fontos azonban helyén kezelni a meditációs gyakorlatot: az olyan állapotok hátterében, mint a krónikus fáradtság, fájdalom és szorongás, olyan mögöttes orvosi okok is állhatnak, amelyeket kezelni kell. Ilyenkor kihagyhatatlan az orvos felkeresése, nem szabad a földelésre hagyatkozni.

Fokozzák az alvászavart és a szorongásos tüneteket

Néhány élelmiszer fokozhatja a stresszt és a szorongást.

Képek forrása: Getty Images

Ezt is szeretjük