5 dolog, ami segít megszabadulni a hasi zsír legveszélyesebb fajtájától: nem zsírszegény diétára van szükség
Ez az öt dolog bizonyítottan segíthet a komoly egészségügyi kockázatot jelentő, felszaporodott zsigeri zsírok leadásában.

hasi zsír
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Amilyen könnyen felkúsznak a kilók a has környékére, olyan nehéznek tűnik olykor a leadásuk. A drasztikus fogyókúrák és az izomlázig végzett felülések sem mindig vezetnek eredményre.

A legtöbben esztétikai szempontok miatt igyekeznek megszabadulni az úszógumitól, pedig a nagyobb derékbőség egy sor komoly betegséggel mutat szoros kapcsolatot, kedvez például a szív- és érrendszeri problémák, valamint a diabétesz kialakulásának is.

A zsigeri zsír a láthatónál jóval veszélyesebb

A hasi tájékon látható zsírpárnáknál nagyobb gondot jelentenek a derékbőség egy jelentős részét adó zsigeri zsírok, amelyek a hasüregben helyezkednek el. Körülveszik a belső szerveket, így mechanikai védőfunkciót is ellátnak, viszont felszaporodva jelentősen ronthatják az általános egészségügyi állapotot. A hormonális működést is befolyásolják, valamint fokozzák a krónikus gyulladás valószínűségét a szervezetben, illetve a fentebb említett betegségek kockázatát is. A viszcerális zsír mennyiségének megállapításához képalkotó diagnosztikai vizsgálatokra, CT-re, MRI-re lehet szükség, de a derékbőségből is lehet következtetni rá. A szakemberek szerint nőknél 89 centimétert meghaladó derékbőség felett magas a különféle krónikus megbetegedések rizikója. 

A felesleges zsigeri zsírtól való megszabadulás nagyon nehéz, de nem teljesen reménytelen feladat. Bár sokan zsírszegény diétákkal és felülések ismételgetésével próbálkoznak, a megfigyelések szerint nem ezek működnek a legjobb hatásfokkal. 

Hozzáadott cukor kerülése

A legtöbb készétel, csomagolt termék tartalmaz hozzáadott cukrokat, amelyek túlzott fogyasztása napjainkra jelentős egészségkárosító tényezővé lépett elő. A nagy mennyiségű fruktózt a máj zsírrá alakítja, ami a zsigeri zsírraktárak növekedéséhez is vezethet. 

Elegendő alvás

Az elegendő mennyiségű és minőségű alvás csodát tesz a szervezettel és a nappali teljesítőképességgel is. Hiányában viszont különböző kihívásokkal szembesülhetnek az érintettek, nemcsak a koncentráció válik nehézkessé, hanem egészségügyi problémák is jelentkezhetnek. Az alváshiány és a centrális elhízás között több vizsgálat is összefüggést talált, egy hat éven át tartó kutatás pedig rámutatott, hogy a 6 órás vagy annál is kevesebb alvásidő 7-8 órára növelése csökkentheti a viszcerális zsír felhalmozódásának valószínűségét. 

Oldható rostok 

A rostfogyasztás a bélflóra egyensúlyának, változatosságának megőrzésében, az emésztés támogatásában és az egyenletes vércukorszint elérésében is kulcsfontosságú. A rostban gazdag élelmiszerek eltelítenek, ez különösen igaz az oldható rostokra, amelyeket a vastagbélben a baktériumok rövid szénláncú zsírsavakká alakítanak. Ezek amellett, hogy a vastagbél sejtjeinek fő táplálékforrását jelentik, az étvágy csillapításával segíthetnek a zsigeri zsír felszaporodásának elkerülésében is. A rostbevitel növelése érdekében például a hüvelyesek és a teljes értékű gabonák lehetnek a segítségedre.

Fehérjefogyasztás növelése

A legtöbb fogyókúrázó jól tudja, hogy az étkezések során elfogyasztott fehérje remekül eltelít. Mindemellett pedig az anyagcserére is serkentően hathat. A megfigyelések szerint azok, akik több minőségi fehérjét esznek, kevésbé hajlamosak a hasi zsír tárolására. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Ha gyulladás, akkor CRP gyorsteszt

A C-reaktív protein (CRP) egy májban képződő fehérje, melyet bakteriális fertőzések és gyulladásos megbetegedések kimutatására használnak, ezért a tesztet az akut fertőzéses megbetegedésre utaló jelek, úgymint hőemelkedés, láz, fejfájás vagy gyengeség esetén érdemes elvégezni.

Bővebben itt olvashatsz a termékről.

Promóció

Kardiomozgás

A görcsösen ismételgetett felülések helyett a kalóriaégetésben jeleskedő aerob, vagyis a kardióként ismert mozgásformák javasoltak. Az ezekkel való ismerkedés kezdődhet például a tempós sétával, majd ha az ízületek és az általános egészségügyi állapot engedi, folytatódhat kocogással is. Nagy súlyfelesleg esetén a futás ízületvédelmi okokból kerülendő! A kardió mellett pedig érdemes erősítő edzéseket is beiktatni. 

A fentiek mellett a stresszcsökkentésre és az alkoholfogyasztás visszafogására is törekedni kell, mindkettő lényeges lehet az egészséges életmód kialakításában, a testi-szellemi jóllét megőrzésében. A feldolgozott élelmiszerek lehetőség szerinti kerülése egyre több tanulmányban, és egyre több betegséggel, kóros állapottal kapcsolatban jelenik meg. Bár a friss alapanyagokból főzés időigényesebb, úgy tűnik, hogy jócskán megéri a fáradságot. 

10 rostban gazdag fogás

A kiegyensúlyozott étrend alapeleme a megfelelő rostbevitel, amely segíti az emésztési folyamatokat, hozzájárul a bélflóra egészségéhez, és egyes betegségek kockázatát is csökkenti.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük