A 8 legjobb növényi fehérjeforrás hús helyett: laktatnak, zsírszegények, és tele vannak vitaminokkal
Ha az egészséged vagy a meggyőződésed érdekében csökkentenéd a húsfogyasztásod, értékes növényi fehérjeforrások közül válogathatsz.

GettyImages-1182503551
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ma már egyre több táplálkozástudományi szakember hirdeti a húsfogyasztás visszaszorításának szükségességét és a feldolgozott húskészítmények lehetőség szerinti kerülését. Vannak, akik az egészségük megőrzése miatt törekszenek a növényi táplálékok előnyben részesítésére, mások környezetvédelmi okokból próbálkoznak ugyanezzel.

Bár a növényi alapú étrendet sok, jellemzően laikus kritika éri, jól összeállítva minden fontos tápanyagot tartalmaz, és laktató, igaz, ehhez azért némi odafigyelésre, illetve a B12-vitamin pótlására szükség van. Lényeges például, hogy elegendő legyen a fehérjefogyasztás, hiszen az segít a jóllakásban, energiát biztosít, szükséges az izmok és a csontok épségéhez, illetve a hormonrendszer optimális működéséhez is.

Egészséges növényi fehérjeforrások

Nem kell ahhoz teljesen áttérni a vegetáriánus, vegán vagy teljes értékű növényi étrendre, hogy kipróbáld, hogyan működik a szervezeted akkor, ha kevesebb hús kerül a tányérodra. A húsmentes napokon támaszkodj a következő növényi fehérjeforrásokra, amelyek amellett, hogy elegendő energiát biztosítanak, változatosan használhatók fel, ráadásul jellemzően alacsonyabb a kalóriatartalmuk, mint a húsoké.

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük