A fehér vagy a vörös hús az egészségesebb? A kutatókat is meglepték a legfrissebb eredmények
Azonos hatással van a vér koleszterinszintjére a vörös és a fehér hús fogyasztása amerikai kutatók új tanulmánya szerint.

hus 1
Ez is érdekelhet

Karácsonyi élmények másként - Csak képzeld el, hogy kialszik minden fény (x)

Füst és égés nélkül (x)

Olcsóbb szoftverek a Black Friday után: az Office is jó áron kapható (x)

Punkromantika az Újszínházban - Fenegyerekek a vasfüggöny mögött (x)

Ébredés a kómából (x)

Az anyatejes táplálás is hozzájárulhat a kisgyermekkorban kialakuló tejfehérje-allergia megelőzéséhez (x)

Minek örülünk a legjobban? (x)

beauty and style

Erősíti, dúsítja a ritkás hajat: az amla olaj a hajápolás szupersztárja »

Gyönyörű esküvői ruhák télre: hosszú az ujjuk, mégis minden részletükben nőiesek »

Ez a frizura nagy divat volt a 90-es években: most minden sztár ilyet hord »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szakértőket is meglepte a Kaliforniai Egyetem Gyermekkórházának Oaklandi Kutatóintézetének - CHORI - vezetésével készült kutatás eredménye, amely szerint mind a vörös, mind a fehér hús nagy mennyiségű fogyasztása magasabb koleszterinszintet eredményez, mint a hasonló mennyiségű növényi fehérje fogyasztása.

Ez a hatás független volt attól, hogy az étrend tartalmazott-e nagy mennyiségben telített zsírokat vagy nem.

Mégsem egészségesebb a fehér hús a vörösnél?

- Amikor ezt a tanulmányt terveztük, azt vártuk, hogy a vörös hús jóval károsabb hatással lesz a koleszterinszintre, mint a fehér hús, és meglepődtünk, amikor nem ez derült ki. Hatásuk a koleszterinre azonos, ha a telített zsírszintek azonosak - mondta Ronald Krauss professzor, az American Journal of Clinical Nutrition című folyóiratban közzétett tanulmány egyik szerzője, a CHORI Ateroszklerózis - az artériafal megkeményedéséből adódó érelmeszesedés - Kutatóközpontjának igazgatója.

A tanulmányozott húsok között nem volt feldolgozott hús - például virsli vagy császárszalonna -, legelőn tartott szarvasmarha húsa, sem pedig hal - tette hozzá. A tanulmány eredménye azt jelzi, hogy az eddig véltnél hasznosabb a húsfogyasztás korlátozása a koleszterinszint csökkentése érdekében.

A növényi fehérjék jót tesznek a koleszterinnek

A növényi fehérjék a legegészségesebbek a koleszterint tekintve - derítették ki a kutatók. A vöröshús-fogyasztás népszerűtlenné vált az elmúlt néhány évtizedben, amikor kapcsolatba hozták a szív- és érrendszeri betegségek növekvő kockázatával.

A cikk az ajánló után folytatódik

Az amerikai kormány étrendi ajánlásai a baromfifogyasztást bátorították, mint a vörös húsnál egészségesebb alternatívát. Egészen eddig nem volt azonban átfogó összehasonlítás a vörös, a fehér hús és a nem hústermékekből származó fehérjék hatásáról a koleszterinszintre - magyarázta Krauss. A nem hús eredetű fehérjék, a zöldségekből, tejtermékekből és hüvelyesekből származó fehérjék bizonyultak a legelőnyösebbnek a koleszterint illetően - tette hozzá.

Nátriumban gazdag élelmiszerek

Amellett, hogy a tudatos zöldség- és gyümölcsfogyasztással növeli az ember a szervezetébe bevitt hasznos ásványi anyagok mennyiségét, magas vérnyomás esetén jobb lemondani a nátriummal teli ételekről, alapanyagokról is. Az irányadó napi beviteli érték felnőttek számára nagyjából 2,4 gramm nátrium, azaz körülbelül 6 gramm só.

Ezt is szeretjük