4 nélkülözhetetlen vitamin, ami nélkül nem megy a zsírégetés: segítik az anyagcserét és a fogyókúrát

Érdemes a pluszkilók ellen is bevetni őket.

GettyImages-1281479824
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A vitamindús táplálkozás nemcsak egészséged szempontjából elengedhetetlenül fontos, de a diétában és alakod formálásban is szerepet kaphat.

Vitaminokra és ásványi anyagokra a szervezetnek szüksége van, hiszen elengedhetetlenek a szervezet megfelelő működéséhez, valamint nélkülözhetetlenek más enzimek, vitaminok és különböző tápanyagok hasznosításához, az anyagcsere-folyamatok beindításához, de egyes vitaminoknak a fehérjék, zsírok, szénhidrátok lebontásában vagy az izmok optimalizásában van fontos szerepük, ezért érdemes a pluszkilók ellen is bevetni őket.

4 nélkülözhetetlen vitamin a fogyáshoz

A  következő vitaminok nagy szerepet játszanak az ideális testsúly elérésében, a megfelelő táplálkozás és a rendszeres mozgás mellett remek kiegészítői lehetnek a fogyókúrának.

GettyImages-sb10062327o-001

B-vitamin

A B-komplexnek is nevezett családba nyolc különböző vitamin tartozik: a B1, a B2, a B3, a B5, a B6, a B7, a B9 és a B12. Ezek a vitaminok fontos szerepet játszanak abban, hogy a szervezet a fehérjéket, zsírokat és szénhidrátokat gyorsabban bontsa le, hozzájárulnak az idegrendszer megfelelő működéséhez, a bőr és a haj szépségéhez, a fáradságérzet csökkenéséhez. A B6-vitamin például segíti a fehérje beépülését az izmokba, ezért bevitelére mindenképp érdemes figyelni. Legkönnyebben a tojásból, lazacból, csirkehúsból, tejből, hüvelyesekből, zöld levelesekből és állati belsőségekből, például májból pótolhatók.

A cikk az ajánló után folytatódik

Légy szabad! - Merj szembemenni az árral!

A Femina Klub áprilisi vendége Lakatos Márk stylist, médiaszemélyiség lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az önmagunk elfogadására való törekvésről beszélget. Hogyan szembesüljünk saját korlátainkkal? Hogyan lehet feldolgozni az életünkben felmerülő elakadásokat? Miért káros, ha mindig arra fókuszálunk, hogy mindenki szeressen bennünket? Hogyan békéljünk meg saját tökéletlenségünkkel? 

Pontos részletek az estről itt olvashatók: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. április 22. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

D-vitamin

A zsírban oldódó vitamin hiánya nemcsak az anyagcserét stoppolja, ezzel pedig megakasztja a fogyókúrát, de a zsírleadást is szabotálja, mivel a D-vitamin hiánya megnövekedett étvággyal is jár. Egy korábbi tanulmány megállapította, hogy a napi kalcium- és D-vitamin-kiegészítőt szedők több zsírt adtak le hasi tájékon, mint azok, akik placebót fogyasztottak. A tudósok szerint a kalcium és a D-vitamin együttes hatása étvágycsökkentő hatású. Az emberi szervezet képes a D-vitamin szintetizálására, ehhez szükséges napfény, azaz UVB-sugárzás és napi legalább 15 perc napozás. A D-vitamin természetes forrásai a halak, a tojás, a gomba vagy a tejtermékek.

E-vitamin

A zsírban oldódó E-vitamin jó hatással van a vérnyomásra, antioxidáns jellege miatt segíthet megelőzni a rák kialakulását. Emellett javítja a fizikai állóképességet, csökkenti az izmok sérülését edzés közben és javítja az izomerőt, helyreállítja az anyagcserét és a vérkeringést. A túlsúlyos emberek nagyobb oxidatív stressznek vannak kitéve, ami a káros hatású szabad gyökök rombolását hajtja végre a szervezetben. Az E-vitamin segít semlegesíteni a szervezetben felhalmozódott szabad gyököket. Természetes forrásai az olajos magvak, csírák – például búzacsíra – zöld leveles zöldségek, például a spenót, sóska, mángold és különböző olajok, például a kókuszzsír, napraforgóolaj, búzacsíraolaj.

GettyImages-1018374574

K-vitamin

A zsírban oldódó K-vitamin amellett, hogy fontos szerepet tölt be a véralvadás szabályozásában, a máj méregtelenítő munkáját is segíti. A máj nem csupán a szervezetbe bevitt méreganyagok lebontásáért felel, de részt vesz a szénhidrát-, a fehérje- és a zsíranyagcserében is, ezáltal a test egészének működését befolyásolja az, hogy éppen hogy funkcionál. A K-vitamin forrásai többek között a kelbimbó, karfiol, káposzta, brokkoli, málna, eper, paprika.

8 ásványi anyag, ami leradírozza a pluszkilókat

Az alábbi ásványi anyagok nélkül nem létezhet egészséges fogyókúra. Nézd meg, mi nem hiányozhat az étrendedből, ha azt szeretnéd, hogy kevesebbet mutasson a mérleg!

Csökken a testzsír, nő az izom: 8 ásványi anyag, ami leradírozza a pluszkilókat

Nézegess képeket!

Elolvasom

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük