A 3 legjobb természetes immunerősítő, amit vess be a téli influenzaszezon küszöbén
Védekezőképességed növelését már most érdemes elkezdeni.

Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

Így viseld a fekete leggings-et télen: nem csak pulcsival lehet stílusos »

Másodpercek alatt visszazsugorodik a kinyúlt hajgumi: csak víz kell hozzá »

Virágillatú parfüm házilag: egyszerűen elkészítheted a saját illatod »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A hűvös idő beköszöntével egyre nő a légúti megbetegedések száma, így nem árt, ha már ősszel elkezded az immunerősítést.

Bizonyos zöldségek, gyümölcsök, illetve teák rendszeres fogyasztásával nagyon sokat tehetsz azért, hogy az influenza ebben a szezonban messzire elkerüljön.

Természetes immunerősítők

Csipkebogyó - tele C-vitaminnal

Magas C-vitamin-tartalmának köszönhetően fokozza a szervezet ellenálló képességét, hatóanyagai immunerősítő és gyulladásgátló hatást fejtenek ki. Mivel csersav- és pektintartalma kiemelkedő, hasmenés esetén is remek megoldást nyújthat. A legjobb, ha frissen eszed a bogyókat, de teaként is fogyaszthatod.

Ebben az esetben lehetőleg ne a filteres verziót válaszd, illetve figyelj arra, hogy semmiképpen se forrázd le, mert veszít C-vitamin-tartalmából. Körülbelül két evőkanálnyi mennyiségre önts hideg vizet, és hagyd állni. Fél nap elteltével szűrd le, majd kissé fellangyosítva már fogyaszthatod is. Ezen kívül készíthető belőle lekvár, de édességek és saláták ízesítésére szintén alkalmas.

Savanyú káposzta - tejsavval

Az egyik legjobb immunerősítő: C- és B-vitaminokban, valamint ásványi anyagokban - foszfor, kálium, kalcium - rendkívül gazdag. Magas rosttartalmának köszönhetően megszabadít a salakanyagoktól, gyorsítja a méreganyagok mielőbbi távozását. Érlelése során a benne lévő cukorból tejsav keletkezik, így hatása az élőflórás joghurtéhoz hasonló. További nagy előnye, hogy segíti az egészséges gyomornyálkahártya kialakítását. Legelőnyösebb, ha nyersen fogyasztod, és a levét is megiszod. Főzés során ugyanis C-vitamin-tartalmának több mint fele elveszhet.

Homoktövis

Kiváló természetes C-vitamin-forrás: 100 gramm 500-900 milligrammot tartalmaz. Összehasonlításképpen: legalább tízszer annyit, mint a citrom. Továbbá A-, E- és F-vitamin, valamint flavonoidok is megtalálhatóak benne. Számos egészségügyi problémára nyújt megoldást. Növeli szervezeted saját védekezésének hatékonyságát, azaz meghűléses betegségek esetén különösen ajánlott. Fokozza az anyagcserét, így az ideális testsúly megtartásában szintén segítségedre lehet. Fogyaszthatod például teaként, szörpként, de lekvárt is készíthetsz belőle. Korábbi cikkünkből többet is megtudhatsz róla!

Ezt is szeretjük