Ez történik a szervezetedben, ha nem reggelizel: a dietetikust kérdeztük
Tényleg a nap legfontosabb étkezése a reggeli.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Zsírgyilkos kardió edzés: csak 30 perc, de van olyan hatékony, mint a futás »

Ennél szebb nászutas célpont kevés van: luxusélmény, de megfizethető úti cél Dubaj »

Kétszer dúsabb frizurát kapsz, ha így használod a hajvasalót »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Gyakran ismételt toposz, hogy reggeli a legfontosabb étkezés, és ez nem véletlen. A reggeli étkezésen múlik a napi fizikai és mentális teljesítőképesség, hosszú távon pedig az egészségi állapotot és a testsúlyt is döntően befolyásolja. Dietetikust kérdeztünk arról, mi történik szervezetünkkel akkor, ha kihagyjuk a nap első étkezését.

A napi energiaszükséglet ötödét reggel kell bevinni

A test éjszaka akár nyolc órán keresztül is koplal. Persze közben nem áll le a szervezet működése, ezért alvás közben is energiát veszít. A testnek ébredés után tehát rendkívül fontos az üzemanyag - ahogyan Henter Izabella dietetikus fogalmaz.

Egy kiegyensúlyozott reggeli a család minden tagja számára elengedhetetlenül fontos, de különösen a gyerekek megfelelő fejlődéséhez. A közös családi reggeli remek alkalom a napi feladatok átbeszélésére, így nemcsak testileg, de lelkileg is feltölthetjük magunkat közben. A helyes táplálkozáshoz és kiegyensúlyozott életmódhoz hasznos tippeket, inspirációt találtok a www.igyteljesazelet.hu oldalon.

Reggelire a teljes napi energiaszükséglet körülbelül ötödét beviszi a szervezetébe az, aki ébredés után is étkezik. Amennyiben ez elmarad, az egészen estig kihat, aztán pedig már késő pótolni a bevitelt. Hogy miért? 

A reggeli a későbbi szellemi és fizikai teljesítményre is hatással van

Sokan ébredést követően kifejezetten felélénkülnek, így az izmokban és az agyban megemelkedik a glükózszükséglet. Emiatt muszáj enni reggel, hiszen ellenkező esetben az agy és az izom ellátatlan marad, és persze ez alapvetően befolyásolja a szellemi és fizikai teljesítményt.

- A máj szénhidrátraktárai kiürülnek, így ez is egy fontos tápanyag, amit reggel ajánlott bevinni a szervezetbe - jegyzi meg a szakember.

A rendszeresen reggelizők sokkal nagyobb eséllyel viszik be szervezetükbe a megfelelő mennyiségű tápanyagot a nap során. Reggeli mellett könnyebben biztosítható a megfelelő vitaminok és élelmi rostok, ásványi anyagok bevitele olyan mennyiségben, amilyenben arra szervezetünknek szüksége van.

Romló teljesítmény és elhízás

Gyerekeknél és felnőtteknél egyaránt fontos a reggeli a napi teljesítmény tekintetében. Jobban megy a tanulás, nő a koncentrációs képesség, emellett a stresszes helyzeteket is jobban kezelik azok, akik ettek reggel. Reggeli nélkül a fizikai és mentális teljesítményhez nincs optimális feltétel - magyarázza a szakember.

Ha a reggeli étkezés kimarad, a napi szükségletet óhatatlanul később pótoljuk. Ha viszont este sokat eszünk, az akkor bevitt energiát már nem hasznosítjuk, hiszen utána többnyire már csak pihenünk. Ez tökéletes melegágya az elhízásnak a dietetikus szerint. A plusz zsírpárnák pedig nemcsak esztétikailag jelentenek problémát: több krónikus betegségnek az alapját képezheti az elhízás - figyelmeztet Henter.

Ezt is szeretjük