Légzéssor asztmásoknak: az operaénekesek is így erősítik a tüdejüket
A Strelnikova-légzés erősíti a tüdőt, légszomj és nehézlégzés esetén is segít.

légzési nehézség
Ez is érdekelhet

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

A 14 éves Endike beszélni kezdett (x)

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogyan jutottunk el ide és hogyan léphetünk ki belőle?

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

beauty and style

A leggyönyörűbb esküvői torták tavaszra: jól mutatnak majd a képeken »

Pusztítja a szabad gyököket és megszünteti a gyulladást: a lapacho tea igazi szuperital »

Lisa Kudrow nem próbálja eltüntetni a ráncait: az 56 éves színésznő így is nagyon jól fest »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A rohamoktól való félelem megkeserítheti az asztmások mindennapjait. A légúti betegség miatt kialakuló roham hirtelen légszomjjal, nehézlégzéssel, köhögéssel, zihálással és mellkasi szorítással jár.

A rohamok intenzitása és hosszúságú eltérő lehet, a legfontosabb ilyenkor az esetleges okok megszüntetése, a beteg megnyugtatása, segítséget jelent a hörgőtágító inhaláló készülék használata, de sajnos az is lehet, hogy kórházba kell vinni az illetőt.

Tüdőerősítő Strelnikova-légzés

A tüdő erősítésére fejlesztette ki az '50-es években két színházi énektanár, Alexandra Nikolayevna Strelnikova és édesanyja, Alexandra Severovna Strelnikova légzőgyakorlatukat, a Strelnikova-légzést, ami légzőszervi betegségek tüneteinek enyhítésére is hasznosnak bizonyult.

A módszert eleinte moszkvai színházakban alkalmazták, és a légzéstechnika csakhamar népszerű is lett a szovjet énekesek körében, ugyanis segítette rendbe tenni hangjukat, regenerálni a fáradt tüdőt, és megelőzni a krónikus betegségek, így az asztma tüneteit. 1972-ben szabadalmaztatták.

A technika ugyan szembemegy a mélylégzési gyakorlatokkal, mégis hasznosnak bizonyult a hiperventilláció megelőzésében, eredményességét klinikai vizsgálatok igazolták. A torna gyors és hirtelen orrlégzésen, rövid szippantáson alapul, miközben a testrészek könnyű mozgatása és a bordák összehúzódása zajlik. A módszer előnyös a hasi légzés elsajátításához, a rekeszizom erősítéséhez.

A Strelnikova-légzésgyakorlat lépései

A Strelnikova-légzés gyakorlatai 11 rövid részből állnak. A gyakorlatsorhoz a lépéseket négyszer ismételd, a két oldalra végzett feladatokat pedig oldalanként négyszer.

  • Az 1. feladatnál állj egyenesen, tartsd a kezedet felfelé, könyökből meghajlítva. A tenyered előre nézzen. A rövid szippantások közben az ujjaiddal markold meg a levegőt. Négy vagy nyolc belégzés után tarts szünetet. A légzésnek mindig a mozgások közben kell történnie.
  • A 2. feladathoz ereszd le a kezedet, lazán szorítsd ökölbe. Levegővételnél enyhén és lendületesen fordítsd a törzsed oldalra, majd belégzésnél rázz egyet a kezeden, és jöhet a másik oldalra ugyanez. 
  • A 3. lépésben állj legalább vállszélességű terpeszbe, a gyors belégzésnél dőlj előre, a kezeddel nyúlj lefelé, legalább a térd szintjéig, majd kilégzésre egyenesedj fel. 
  • A 4. lépésnél a felsőtesteddel fordulj jobbra-balra, hasonlóan a 2. lépéshez. Itt viszont hajtsd be lazán, magad előtt a kezeidet, és a gyors belégzésekkor kicsit rugózz a térdeddel egyik és másik irányba is.

A cikk az ajánló után folytatódik

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogy jutottunk el ide, és hogyan léphetünk ki belőle?

A Femina Klub februári vendége Tari Annamária klinikai szakpszichológus lesz, akivel az estek házi asszonya, Szily Nóra beszélget majd. Segítenek megérteni az online illúziók és az offline valóság közötti különbségeket, azok pszichológiai hátterét, és gyakorlati tanácsokat is adnak a sokunk számára szorongató, naponta felmerülő kérdésekre.

Pontos részletek az estről itt olvashatók.

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2020. február 19. 18 óra
Helyszín: József Attila Színház

Promóció

  • Az 5. lépésnél a karokat a váll szintjén kell tartani, mintha meg akarnád fogni velük az ellentétes válladat. Mozgasd úgy őket párhuzamosan, ki- és befelé, hogy a szippantásnál épp háromszöget alkossanak, majd vissza. Közben markold meg a levegőt.
  • A 6. részfeladat a 3. és az 5. lépés kombinációja. Legalább vállszélességű terpeszben hajolj előre, szívd be gyorsan a levegőt, majd egyenesedj ki, és a karjaidat keresztezd háromszögben - mintha a válladat akarnád átölelni.
  • A 7. lépésnél állj egyenesen, csípőre tett kézzel. Fordítsd csak a fejed oldalra, közben végezz egy rövid belégzést, majd jöhet a másik oldal. 
  • A 8. lépésben ugyanez a csípőre tett állás kell, de döntsd most oldalra a fejedet, így vegyél gyorsan levegőt.
  • A 9. feladatrésznél döntsd előre és hátra a fejedet, így szippants egyet-egyet, és ezt ismételd.
  • A 10. lépésnél állj kis terpeszbe úgy, hogy a bal lábad előrébb legyen a jobbnál, mintegy harci pózt felvéve ezzel. Dőlj kicsit előre, helyezd az első lábadra a testsúlyt, keresztezd a könyökben hajlított karjaidat magad előtt, közben szippants egyet, majd tedd a súlyt hátra, ugyanezzel a kézmozdulattal.
  • Az utolsó, 11. lépésnél a húzd fel a bal lábadat a hasadig, érintsd össze a behajtott, jobb könyököddel. A találkozásnál legyen a szippantás vége. Ezután a másik oldal következik. A gyakorlatokat egy orosz nyelvű videón is megnézheted.

(Fotók: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük