4 ínycsiklandó rágcsálnivaló, ami illik a paleo diétába: lehet változatos és sokszínű az étrend

A paleo étrendbe is beilleszthető ízletes rágcsáktól garantáltan mind a tíz ujjadat megnyalod!

GettyImages-1134890136
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A paleo diétát nem véletlenül nevezik ősember- vagy kőkorszaki diétának is, hiszen olyan élelmiszereket ír elő, amik már az ősidőkben is elérhetők voltak, mint a húsok, halak, zöldségek és gyümölcsök. 

Az alapfeltevése szerint a krónikus betegségek korszaka az ipari forradalommal kezdődött, amikor nőtt az élelmiszerek feldolgozása, megannyi gabona- és tejtermék született, és emelkedett a hüvelyesek felhasználása a mindennapokban.

A paleo étrend rágcsái

Amiket az étrend enged fogyasztani, azok a húsok, halak, tojás, zöldségek, gyümölcsök, magvak, diófélék, gyógynövények, fűszerek, esszenciális zsírok és olajok. Amik kerülendők, azok az előregyártott, feldolgozott ételek, a mesterséges édesítőszerek és cukrok, a cukros üdítők, a gabonák, a legtöbb tejtermék, a hüvelyesek, a növényi olajok, a margarin és a transzzsírok. Mivel nagyon szigorú, kezdők számára nehéz lehet belegondolni, milyen nassolnivaló, tízórai vagy uzsonna férhet bele az étrendbe - ehhez adunk most némi támpontot.

GettyImages-589014760

Pörkölt mandula házi ízesítéssel

A mandula kitűnő választás, ami mind a paloe diétába belefér, mind pedig a kiegyensúlyozott táplálkozás részét is képezheti anélkül, hogy pluszkilókat eredményezne. 10 szemben nagyjából 70 kalória lapul, értékes egyszeresen telítetlen zsírsavforrás, és rostokkal is ellátja a szervezetet.

280 gramm mandulát forgass meg 2 evőkanálnyi olívaolajban, fél evőkanálnyi inaktív élesztőben, egy csipet fűszerpaprikában, egy teáskanálnyi sóban és ugyanennyi fokhagyma-, hagymaporban, majd hintsd meg némi szárított petrezselyemmel, kaporral és metélőhagymával. 165 fokra melegítsd elő a sütőt, a bepácolt mandulákat egy sütőpapírral kibélelt tepsiben egyengesd el, majd 20-25 percen keresztül süsd őket - időnként ellenőrizd le, nehogy odaégjen. 

Chiapuding áfonyával

Ugyan a tejtermékek mellőzését írja elő a paleo étred, ez nem jelenti, hogy a növényi italokat is ugyanúgy száműzni kellene az étrendből. Tízórai vagy uzsonna gyanánt (de akár reggelire is) kitűnő választás a chiapuding, amit pofonegyszerű elkészíteni. Az alaprecepthez kókusztej helyett használhatsz akár kesu- vagy mandulaitalt is, kiegészítheted még néhány szem bogyós gyümölccsel, áfonyával, szederrel, málnával.

A cikk az ajánló után folytatódik

Légy szabad! - Merj szembemenni az árral!

A Femina Klub áprilisi vendége Lakatos Márk stylist, médiaszemélyiség lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az önmagunk elfogadására való törekvésről beszélget. Hogyan szembesüljünk saját korlátainkkal? Hogyan lehet feldolgozni az életünkben felmerülő elakadásokat? Miért káros, ha mindig arra fókuszálunk, hogy mindenki szeressen bennünket? Hogyan békéljünk meg saját tökéletlenségünkkel? 

Pontos részletek az estről itt olvashatók: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. április 22. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

A chiamagok tele vannak értékes tápanyagokkal, rostban gazdagok, gyulladást gátló omega-3 zsírsavakban bővelkednek és igazi kalcium-, magnéziumforrásnak számít. 

Zöldséges mártogatós

Ropogtatnivaló gyanánt chipsek helyett ízletes zöldségrudakat is készíthetsz. Ez lehet répa, uborka, zeller, paprika, hiszen mind-mind alacsony kalória- és magas rosttartalommal bírnak, tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal, antioxidánsokkal. A hosszában felszeletelt friss zöldségek mellé kis pohár kókuszjoghurtból álló mártogatóst készíts, amit ízlés szerint kaporral, fokhagymaporral, almaecettel, sóval és borssal ízesíts.

Mogyoróvajas almaszendvicsek

A mogyoróvaj az izmok tápanyagául szolgáló fehérjékben bővelkedik, emellett esszenciális zsírtartalma is kiemelkedő, az almát pedig az emésztést segítő pektintartalma, a zsíroxidációt gyorsító C-vitamin- és a vízhajtó káliumtartalma miatt is érdemes beiktatni a mindennapokba.

GettyImages-1126001691

Az almás-mogyoróvajas szendvics 100%-osan házilag készített alapanyagokból is állhat, a bolti mogyoróvaj helyett érdemes kipróbálni ezt a három alapanyagból álló receptet. Az almát vágd fel kerek, teljes szeletekre, amiknek az egyik oldalát kend meg egy teáskanálnyi mogyoróvajjal, majd fedd le egy másik szelettel - jó étvágyat!

A 8 legjobb villámgyors fogyókúrás vacsora, amiben alig van szénhidrát

Fogyókúra alatt érdemes odafigyelni a tápanyagok kiegyensúlyozott bevitelére - ezek a vacsoraötletek szénhidrátszegények, mégis laktatók.

A 8 legjobb villámgyors fogyókúrás vacsora, amiben alig van szénhidrát: laktatnak és fogyasztanak

Nézegess képeket!

Elolvasom

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük